Anonym bruker Skrevet 30. juli 2014 #1 Skrevet 30. juli 2014 Jeg var litt skeptisk da svineinfluensaen kom over landegrensene. Var litt redd barna skulle få det, og det gjorde de, vi lå til slutt hele familien. Nå er ebola ute av kontroll. Og det er vare et spørsmål om tid før vi har det i Norge også. Slik som med influensaen. Og jeg er redd. Jeg frykter for mine barns liv, mitt eget liv. Og det er så lite jeg kan gjøre... Anonymous poster hash: 5aa7a...ece
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2014 #2 Skrevet 30. juli 2014 Du får ta deg ei svinevaksine og pakke nødbagen Anonymous poster hash: f5997...11f
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2014 #3 Skrevet 30. juli 2014 Du er ikke bekymret? Anonymous poster hash: 5aa7a...ece
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2014 #4 Skrevet 30. juli 2014 Stapp en banan i ræva og hyl nedpå med litt kaffe, så hjelper det seg nok. Anonymous poster hash: 277a2...51a
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2014 #5 Skrevet 30. juli 2014 Vi har jo ingen tilfeller i Norge per nå, men ja ebolaviruset er et veldig alvorlig og farlig virus. Det virker som at det er tiltak man kan gjøre for å unngå å bli smittet siden ebolaviruset smitter via "dråpe". For nå er vi i Norge så heldig at vi er skjermet.. Vi får bare håpe at vi får viruset under kontroll! Anonymous poster hash: ecbaf...4ba
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2014 #6 Skrevet 30. juli 2014 Jeg tok ikke svineinfluensavaksine, ingen av barna heller. Var ikke redd i helga heller. Føler vi har det trygt og godt her. Men nå er jeg faktisk urolig! Når leger og sykepleiere dør er det alvorlig! Og hvis det ikke mobiliseres hjelp utenfra blir det å komme til Norge etterhvert. Anonymous poster hash: 409e6...54f
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2014 #7 Skrevet 30. juli 2014 Skal ikke legge skjul på at det er ekkelt, men tror ikke jeg skal gå så langt at jeg frykter det. Det er jo ikke en gang reiserestriksjoner til områder med smitte. Og norske smittevernleger mener sannsynligheten for smitte Norge/Norden er svært liten. Anonymous poster hash: 04ef9...3bf
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2014 #8 Skrevet 30. juli 2014 Synd når lokalbefolkningen er så korka at de lager veisperrer for at myndighetene ikke kan bli kvitt likene (Smitten) Anonymous poster hash: bae49...2d1
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2014 #9 Skrevet 30. juli 2014 Håper det ikke er darwinistene som har truet med å spre ebolavirus som faktisk har gjort det! Anonymous poster hash: 9eb0e...eb7
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2014 #10 Skrevet 30. juli 2014 Er ikke redd nei. Har hatt svineinfluensa, da vi ikke tok vaksine. Ville heller ha det enn å ta den, så glad vi fikk det. Ble bekymret forrige helg, helt til jeg forsto at det var snakk om veldig få personer. Hvorfor ta sorgene på forskudd? Hjelper hverken å bli redd eller pakke nødbag. Anonymous poster hash: f5997...11f
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2014 #11 Skrevet 30. juli 2014 Som jeg har skjønt smitter Ebolaviruset ved direkte kontakt med kroppsvæskene til de smittede. Derfor er ikke dette en sykdom som nødvendigvis smitter raskt i en befolkning om man tar de rette forhåndsregler. Sykdommen vil neppe spre seg ukontrollert her i Norge. Problemet der nede i Afrika er jo at befolkningen lenge ikke har hørt på myndighetene, og i tillegg til at de har dårligere forutsetninger til å utføre skikkelig hygiene(sanitæranlegg osv) for å forebygge smitte. Det er verre om det kommer en Sars- lignende infeksjon = luftsmitte. Da må man passe seg. Anonymous poster hash: e441e...11c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå