Anonym bruker Skrevet 30. juli 2014 #1 Skrevet 30. juli 2014 Noen som kan gi meg noen tips? Etter 14 dager så har det ennå ikke kommet noe i potta/doen. Hvordan få han til å skjønne at det ikke skal i buksa, men i potta. Han sier bare "oj, jeg tissa". Han veit hvor det egentlig skal, men det skjer ingenting når han sitter på potta... Anonymous poster hash: c2230...7a3
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2014 #2 Skrevet 30. juli 2014 Hvor gammel er han? Han er jo tydeligvis ikke klar. Er bleia tørr om morgenen? Vent noen uker og prøv igjen. Snakk om det så sier han fra om han vil prøve. Ikke press på. Anonymous poster hash: 9d169...aa7
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2014 #3 Skrevet 30. juli 2014 Han høres ikke helt klar ut. Men dersom du vil prøve kan du jo bare la han løpe naken rundt, og ha potta der dere oppholder dere. Og når han starter å tisse er det bare å løfte han til potta. Tisse uten å måtte tisse tror jeg det kan ta lang tid før ordner seg, i starten bare kommer det når det kommer. :-) Anonymous poster hash: 4012a...8e9
☆☆☆ Skrevet 30. juli 2014 #4 Skrevet 30. juli 2014 Vi har hatt grei skuring nokre dagar, men mange uhell og lite interresse av å gå på do i dag. Nok til å gjere meg utålmodig og stressa.
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2014 #5 Skrevet 30. juli 2014 Han er litt over 2 år. Det virker som han er klar, for han er int. i det pappa'n gjør på toalettet. Snakker om det og vil sitte på potta. Men jeg får vel bare vente noen uker og prøve igjen. Er bare så enkelt å gjøre det på sommeren. Stjerna: jeg kjenner til følelsen...litt lei vasking, tørking, skift av tøy og klesvask. ;-) Anonymous poster hash: c2230...7a3
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2014 #6 Skrevet 30. juli 2014 HI over... Anonymous poster hash: c2230...7a3
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2014 #7 Skrevet 30. juli 2014 Prøv han direkte på doet med egen ring på. Da ble det veldig stad for vår jente som var 2,5 år da hun sluttet. Hadde også en belønning vi da- 15 klistremerker etter tissing på do og vi dro til Pirbadet (bor 3 timer unna). Ble tørr på 3 dager;) La han gå uten bleie ute i goværet og ha potta der han oppholder seg er et annet triks mange synes funker. Anonymous poster hash: cd66c...f4d
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2014 #8 Skrevet 30. juli 2014 Jeg kan prøve med belønning, men veit ikke om han skjønner det. Må liksom ha klart å gå på potta en gang for å skjønne at klistremerker er belønningen. #7: hvordan fikk du jenta di til å skjønne at det var belønning for tissing? HI Anonymous poster hash: c2230...7a3
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2014 #9 Skrevet 30. juli 2014 Vår er snart tørr nå og hun fylte 3 år i mai, ikke vært klar før nå. Begynte med klistremerkebelønning i mai, men det skjønte hun ikke noe av, så etter det fikk hun en smarties/ non-stop hver gang det kom noe i potta/ do - det forstår hun! Har gått kjempefint hjemme og i barnehagen i 1 uke, men i dag hadde hun hatt 3 uhell i barnehagen. Så nå har vi vært og kjøpt 10 nye truser. Dette er virkelig en tålmodighetsprøve, men går seg nok til. Du får prøve litt til, men slett ikke sikkert han er klar ennå og da anbefaler jeg at dere bare venter. Dersom han forstår at du blir frustrert og irritert blir det en negativ følelse for han også og det vil av erfaring etter mange år i barnehage forlenge prosessen! Lykke til! Anonymous poster hash: 570a1...033
*blomst* Skrevet 30. juli 2014 #10 Skrevet 30. juli 2014 Her var lille gutt interessert i do/potte og det vi gjorde fra han var ca 2 år, vi prøvde uten bleie et par ganger med likt resultat som hos dere. La det på hylla over vinteren og når våren kom var han plutselig helt klar, både dag og natt bleia forsvant i løpet av en helg og kan telle uhell på en hånd. Han sier fra hver gang han skal tisse. Dette var to måneder før han ble tre. Dette er bare min erfaring så det er bare å prøve seg fram men han høres ikke helt klar ut
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2014 #11 Skrevet 30. juli 2014 Han høres ikke klar ut. Vi prøvde et par ganger med eldstejenta mi fra hun var 2,5 år, men hun var ikke klar før nå i sommer(ett år etter). Nå når hun først ble klar sluttet hun på rappen, har så og si ikke hatt noen uhell siden den dagen hun sluttet. Nå står nattbleia for tur, hun får velge mellom bleie og truse hver kveld. De få nettene hun har valgt p sove i truse har hun holdt seg tørr, men presser henne allikevel ikke og hun får ha bleie når hun vil. Så jeg ville ventet til småen viste mer tegn til å være klar Anonymous poster hash: 2e853...15d
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2014 #12 Skrevet 30. juli 2014 Vår viste også svært stor interesse for potte og do rundt 2årsdagen. Men var først 6 mnd senere at hun viste seg å være klar for bleieslutt. Potta har stått tilgjengelig i stua hele tiden, og hun har brukt den med ujevne mellomrom. Men nå i sommer ble hun brått tørr. Tror hun ikke var klar før, selv om interessen var tilstede. Anonymous poster hash: 4012a...8e9
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2014 #13 Skrevet 30. juli 2014 Vår er snart tørr nå og hun fylte 3 år i mai, ikke vært klar før nå. Begynte med klistremerkebelønning i mai, men det skjønte hun ikke noe av, så etter det fikk hun en smarties/ non-stop hver gang det kom noe i potta/ do - det forstår hun! Har gått kjempefint hjemme og i barnehagen i 1 uke, men i dag hadde hun hatt 3 uhell i barnehagen. Så nå har vi vært og kjøpt 10 nye truser. Dette er virkelig en tålmodighetsprøve, men går seg nok til. Du får prøve litt til, men slett ikke sikkert han er klar ennå og da anbefaler jeg at dere bare venter. Dersom han forstår at du blir frustrert og irritert blir det en negativ følelse for han også og det vil av erfaring etter mange år i barnehage forlenge prosessen! Lykke til! Anonymous poster hash: 570a1...033 Tenkte å prøve det et par dager til. Hvis det ikke skjer noe, så venter vi en stund. Smarties hørtes ut som noe jeg kan prøve...han er glad i sjokolade. :-) takk for tipset... :-) HI Anonymous poster hash: c2230...7a3
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2014 #14 Skrevet 30. juli 2014 Takk for mange gode tips og råd. :-) Prøver et par dager til og så venter vi noen måneder. HI Anonymous poster hash: c2230...7a3
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2014 #15 Skrevet 30. juli 2014 Det at han er interessert i hva dere gjør på do og at han vil sitte på potta betyr ikke at han er klar til å slutte med bleier. Vår fikk potta rundt ettårsdagen og begynte å sitte på den og øve da han ville med og uten klær fra da. Selv om han både tisset og bæsjet i den med ubevne mellomrom så var han inke klar til å droppe bleia. Hvor lenge har dere øvd før dere tok av bleia? Nå i vinter ville min gjerne på potta ofte og safra både når han tisset og bæsjet og var tørr om morgenen. Men Av diverse praktiske grunner så fikk vi ikke tatt bleia av før i vår, og da hadde han noen uhell første dagen og så var det gjort. Han har fått klistremerkebelønning fra han fikk potta. Hvis han ikke skjønner belønning er han neppe klar til å droppe bleia heller. De fleste gutter bruker bleier til de er hvertfall tre. Høres ut som dere bare har bestemt at bleia skal bort uten å sjekke om han er klar. Hva sier han selv da? Vil han slutte? Sier han fra når han tisser/bæsjer? Har han tisset så han har skjønt hva som skjer, dvs sett på at tisset kommer ut osv? Anonymous poster hash: 9d169...aa7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå