Gå til innhold

Varsle NAV?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mor til stesønn droppa hente gutten i barnehagen i går,hun hadde sykmeldt seg og dratt til Hellas! Uten si i fra til oss! Og hun skulle hatt han fire dager denne uken!

Må også få med at hun mottar stønad som aleneforsørger uten ha noe Serlig samvær med han..

Nå har jeg fått nok,bør jeg varsle NAV om hvordan hun holder på?

Anonymous poster hash: 41922...19b

Videoannonse
Annonse
Gjest Antarctica
Skrevet

Oj! Visste gutten det...?

For hvis hun bare dumper ham uten at verken far, barn eller SFO er varslet, ville jeg ha tatt saken videre (om jeg var far.)

Skrevet

Han hun ikke samvær skal hun heller ikke ha penger. Kontakt nav tvert. Fy for ei stygg mor!

Anonymous poster hash: d282d...377

Skrevet

Jeg ville varslet NAV.

Anonymous poster hash: 454cb...221

Skrevet

Der ville jeg absolutt varslet nav ja, og bestilt time på familievernkontoret og fått en skikkelig samværsavtale som hun må følge. Om dere har barnet mest skal det ned på papiret og hun skal selvfølgelig ikke ha stønader som enslig mor!

Om nødvendig ville jeg kontaktet barnevernet, å bare stikke av fra ansvaret sitt på denne måten er hårreisende. Sto barnet der i barnehagen uten at noen hentet han stakker, ble dere ringt til fra barnehagen?

Anonymous poster hash: 18ce1...484
Skrevet

Hæ?

Er det mulig?

Gjør noen virkelig slikt mot sine egne barn?

Jeg hadde varslet Nav og familievernkontoret, eller hvem det er nå som har med dette å gjøre?

Stakkars unge...

Skrevet

Hun trudde hun hadde ordnet med noen som kunne hente,men vedkommende hadde ikke hørt noe når vi hørte med henne. Ble ringt av barnehage halvtime etter stenging om vi kom da dem ikke hadde fått kontakt med mor.

Og hun hadde "glemt" at hun skulle ha han resten av uka... Oppgitt!

Mannen har en underlig ansvarsfølese for henne,som jeg gang på gang foreslår at han bør legge i fra seg,så om noen skal ta noe videre blir det meg:/

Skrevet

Man tror ikke når det kommer til barn, man skal vite. Fy faen så uansvarlig, hadde definitivt bedt mannen skjerpe seg og fått orden på dette. Stakkars unge!!

Anonymous poster hash: 7ee1c...09b

Skrevet

Hadde gått til bv selv, far er jo ikke på nett her. Åssen kan du ha respekt for en sånn mann!?

Anonymous poster hash: 15f90...593
Skrevet

Det der er en sak for barnevernet.

Anonymous poster hash: 385f7...6ef

Skrevet

Hadde nok varslet nav ja. Og muligens barnevernet også, om dette er normal oppførsel for henne og ikke bare en engangshendelse.

Anonymous poster hash: 82292...3e0

Skrevet

La mannen din bestemme.

Anonymous poster hash: ff78e...121

Skrevet

Trist for barnet. Å snylte på det offentlige, er som å ta pengene ut av lomma til hver enkelt av oss. Slikt melder man.

Anonymous poster hash: 42bc0...8ec
Skrevet

Vi har hatt mangen lignende episoder,da hun har "glemt" avtaler,lat vere hente han og bruker oss som barnevakter.

Dette var som siste dråpen i begeret da hun ikke har tatt ut en eneste ferie dag med han hele sommer,fordi hun ikke har råd til ta seg fri fra jobb..og når hun plutselig får en mulighet bruker hun dem pengene hun ikke har og drar fra han og til syden??!

Gutten er blitt så stor(5år) at han fint får med seg hvordan mamman plassere han rundt,lager avtaler som han gleder seg til som bare blir brutt(idag hadde hun lovd han at dem skulle til en venn og bade) eller velger dra på fest foran vere med han. Vi prøver vere snille forran gutten og forsvarer henne så godt vi kan men kjenner jeg har dama langt oppi halsen..

Skrevet

Vi har hatt mangen lignende episoder,da hun har "glemt" avtaler,lat vere hente han og bruker oss som barnevakter.

Dette var som siste dråpen i begeret da hun ikke har tatt ut en eneste ferie dag med han hele sommer,fordi hun ikke har råd til ta seg fri fra jobb..og når hun plutselig får en mulighet bruker hun dem pengene hun ikke har og drar fra han og til syden??!

Gutten er blitt så stor(5år) at han fint får med seg hvordan mamman plassere han rundt,lager avtaler som han gleder seg til som bare blir brutt(idag hadde hun lovd han at dem skulle til en venn og bade) eller velger dra på fest foran vere med han. Vi prøver vere snille forran gutten og forsvarer henne så godt vi kan men kjenner jeg har dama langt oppi halsen..

Og hva sier din mann til dette? Godtar han at sønnen blir behandlet slik av moren? Han burde virkelig gå for at sønnen bor fast hos dere. Jeg hadde meldt ifra til NAV og bv. Og si gjerne ifra til NAV at mor er sykemeldt og har reist til utlandet, dette er ikke lov som oftest.

Anonymous poster hash: dbef5...580

Gjest Syltebærtyttetøy
Skrevet

Oi!! Folk slutter aldri å overraske! :o

Jeg ville helt klart satt meg ned med mannen for en alvorsprat, forklart at du kommer til å kontakte nav og barnevernet, med eller uten hans støtte! Så hadde jeg satt meg ned med den stakkars gutten og forklart at det ikke er noe galt med han, at han er verdifull og at han har mennesker i livet som er glade i han og bryr seg, og at det er mammaen hans som gjør dumme ting av grunner dere ikke vet, men understreke at det absolutt ikke er hans feil!

Stakkars barn, og stakkars deg! Det virker som du prøver så godt du kan å ikke sverte mor her, men helt ærlig så har du full rett til å ha henne langt oppi halsen! Jeg hadde klikka!

Skrevet

Jeg ville helt klart satt meg ned med mannen for en alvorsprat, forklart at du kommer til å kontakte nav og barnevernet, med eller uten hans støtte! Så hadde jeg satt meg ned med den stakkars gutten og forklart at det ikke er noe galt med han, at han er verdifull og at han har mennesker i livet som er glade i han og bryr seg, og at det er mammaen hans som gjør dumme ting av grunner dere ikke vet, men understreke at det absolutt ikke er hans feil!

Stakkars barn, og stakkars deg! Det virker som du prøver så godt du kan å ikke sverte mor her, men helt ærlig så har du full rett til å ha henne langt oppi halsen! Jeg hadde klikka!

Eh.. nei - hun skal da ikke sette seg ned med stesønnen og fortelle ham at moren hans gjør dumme ting. Det er å gå langt over det man som stemor har "lov" til.

Her bør de heller på generell basis trygge gutten på at han er elsket, og at det ikke er noe galt med ham, UTEN å trekke moren (som for øvrig er helt idiot) "ned i sølen".

Selv om mannen ikke vil ta ansvar bør HI gjøre sitt samfunnsansvar og ta kontakt med NAV. Så bør far få seg noen baller og ringe fam.kontoret, forklare saken og få satt av tid til samtale når moren kommer hjem igjen.

Anonymous poster hash: bc787...c3f

Gjest Syltebærtyttetøy
Skrevet

Eh.. nei - hun skal da ikke sette seg ned med stesønnen og fortelle ham at moren hans gjør dumme ting. Det er å gå langt over det man som stemor har "lov" til.

Her bør de heller på generell basis trygge gutten på at han er elsket, og at det ikke er noe galt med ham, UTEN å trekke moren (som for øvrig er helt idiot) "ned i sølen".

Selv om mannen ikke vil ta ansvar bør HI gjøre sitt samfunnsansvar og ta kontakt med NAV. Så bør far få seg noen baller og ringe fam.kontoret, forklare saken og få satt av tid til samtale når moren kommer hjem igjen.

Anonymous poster hash: bc787...c3f

Neineineineiiii!!' Ser at det ble feil det jeg skrev, mente såklart ikke at hun skulle trekke mor ned i søla på noe som helst måte! Men denne gutten får med seg hva som skjer, og har nok en del spm om hvorfor mamma gjør slikt, og tror kanskje tom at det er hans feil (jeg har vært i gutten sin ende av denne saken). Da mener jeg at man har lov å si f.eks "ja, det var dumt at mamma ikke hadde sikret at du ble hentet i barnehagen, men det er ikke deg det er noe galt med, det er ikke din skyld"!

Ikke at man skal kalle mor for dum og si stygge ting!

Skrevet

Du skal sende mld til bv. Rart bhg ikke gjorde det for det er vanlig når foreldre ikke henter i bhg

Anonymous poster hash: ac6e4...cd7

Skrevet

Jeg synes du skal kontakte barnevernet, HI.

En ting er at mor tydeligvis ikke aner hva ansvar er, men en annen ting er om far ikke står opp for gutten sin overfor en så komplett ansvarsløs mor - da tar han som far heller ikke ansvar for situasjonen.

Her trenger både mor og far veiledning.

Har du barn med denne mannen? Hvis ikke så tenk deg litt om, se hvordan han kommer til å håndtere situasjonen med sønnen fremover.

Har dere barn sammen så still krav til ham, at du ikke finner deg i lenger at han ikke tar ansvar for sønnen når han vet hvordan guttens mor er!

Barnevern bør kontaktes, nav bør kontaktes og familievernkontoret bør trolig også inn i bildet.

Enda godt du ser at dette er horribelt, HI, for denne gutten har tydeligvis både en mor og en far som ikke står opp for ham.

Anonymous poster hash: 545fc...0ef
Skrevet

Han hun ikke samvær skal hun heller ikke ha penger. Kontakt nav tvert. Fy for ei stygg mor!

Anonymous poster hash: d282d...377

NAV bryr seg ikke. De forholder seg kun til de papirer de har fått fra familievern kontoret, og når mor og far skilte seg så fikk nok NAV et dokument på at mor har mest omsorg. Har prøvd å melde noen selv. Ikke dems ansvar sa de. De forholder seg bare til det de har fått inn av bevis som gjør at den som er alene får penger.

Anonymous poster hash: 99670...0b2

Skrevet

Kontakt NAV. Ikke rett at hun skal få penger da.

Anonymous poster hash: 2a1b2...bd3

Skrevet

Hvordan er dette mannen sin feil?? Han har jo ungen mer enn mor?

Forstår ikke helt hvorfor folk hisser seg opp på han?

Skrevet

Hvordan er dette mannen sin feil?? Han har jo ungen mer enn mor?

Forstår ikke helt hvorfor folk hisser seg opp på han?

Fordi det ikke er ansvarlig av far å overlate barnet til en mor som plutselig og ut av det blå bare kan dra fra barnet uten å gi beskjed til noen som helst. Da må faktisk far begynne å kjempe for barnet. Enten må far overta hovedomsorg og mor kun ha lite samvær med klart fastlagte rammer, eller så må mor få veiledning av barnevernet. Gjerne en kombinasjon.

Far kan ikke bare se på at barnet gang på gang blir etterlatt av mor, at mor ikke tar ansvaret for barnet på alvor. Hvis far gjentatte ganger ser at mor svikter barnet uten at han selv gjør noe med det - da svikter far barnet like mye som mor!

Anonymous poster hash: 545fc...0ef

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...