Gå til innhold

bæretøy til spedbarn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke bæretøy anbefaler du til spedbarn? Må være enkelt å få på seg og godt for ryggen til babyen..

Har en nyfødt gutt med stort kontaktbehov, samtidig som jeg er hjemme med storesøster på 4 som begynner i bhg i slutten av august. Pappan deres jobber mye for tiden, så er vanskelig for meg å aktivisere storesøster samtidig som jeg fyller lillebrors krav til nærkontakt:/

Anonymous poster hash: 103c5...6b3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Caboo ringsjal eller Angelpack formsydd sele. Se på nettsidene til Bæreglede.

Anonymous poster hash: fdbd8...905

Skrevet

Angelpack kan anbefales! bærer en på tre uker i den nå. går veldig bra! se video på bæregldde for hvordan de små skal sitte.

Anonymous poster hash: a5476...24d

Skrevet

Vi har ergobaby og er godt fornøyd med den :)

Skrevet

Jeg ville oppsøkt en butikk som selger bæresjal og spurt de om de kan vise hvordan man bruker det. Bæreseler er bra det også, men ingenting er så bra som et bæresjal:) jeg har to sjal fra Didymos og er veldig fornøyd med de. Har to i ulike lengder. Har bært gutten siden han var fem uker. Først bærte jeg han forran, når man ble større å ville se mere bærte jeg han på siden. Nå er han nesten ti kg så nå sitter han på ryggen:) Har også bæresele fra Bondolino, den var fin å bruke om vinteren, men da han ble over 70cm var den for liten. Uansett hva du velger er det viktig at du velger bæresele som er ergonomisk, dvs at beina til ungen skal være høyere enn rumpa, den såkalte froskestillingen. Ville ikke valgt Babybjörn. Desom du velger sjal, vær oppmerksom på at de elastiske egner seg for babyer opp til 4 kg. Jeg gikk for et vevd sjal og det som er bra med det er at de blir bedre og mykere jo mer man bruker de. Se sider som tettintill.no og bereglede.no for mer info.

Jeg kjøpte sjalet mitt på nett og så på youtubevideoer og lærte meg hvordan man binder riktig. Det krever litt øvelse men når msn først kan det går det fort:D Dette har vært til stor hjelp for oss, har også en baby som ville bli bært hele tiden, ikke ville han ligge i vogn heller. Nå som han er større kan han derimot sitte lenge i vogna si men av og til bærer jeg han rundt i sjalet.

Skrevet

Ragna Rekkverk: har vært inne på didymos og kikka, og de har utrolig mye fint!! Og det ser skikkelig bra ut!! Men hvilken lengde kjøpte du? Selv om det står forklaring synes jeg det var litt vanskelig å bestemme siden jeg ikke har prøvd de. Og hvilken type valgte du?

Skrevet

Bæresjal for så små. Enkelt og tett.

Skrevet (endret)

Ragna Rekkverk: har vært inne på didymos og kikka, og de har utrolig mye fint!! Og det ser skikkelig bra ut!! Men hvilken lengde kjøpte du? Selv om det står forklaring synes jeg det var litt vanskelig å bestemme siden jeg ikke har prøvd de. Og hvilken type valgte du?

Ja, de har så mye fint, "sukk"! Jeg gikk for ett standardsjal og er veldig fornøyd med det. Mykt sjal som er lett å binde, passer for småe babyer og større. Størrelsen jeg valgte er str. 6. Det er den lengden jeg vil anbefale å begynne med. Kommer også naturlig an på hvor stor/liten du er. Jeg er ganske lita og smal, så størrelse fem hadde sikkert gått også. I begynnelsen kommer du til å bære han på magen å ta er teknikken som vises på bildet fin å bruke. (Se linken) Til den trenger du ett lengre sjal og str seks funker for det meste.

http://www.didymos.de/en/Babywearing/DIDYMOS-Baby-Wrap-Sling/Coloured-Stripes/DIDYMOS-Baby-Wrap-Sling-Standard-Grey-Nature-8.html

Da gutten ble større bar jeg han rundt på hofta, da syntes jeg sjalet ble for langt å kjøpte dette: http://www.didymos.de/en/Babywearing/DIDYMOS-Baby-Wrap-Sling-Geckos-Emerald.html

Har en sånn en i størrelse tre og med det bærer jeg han på ryggen i enkel ryggsekk eller på hofta. Dette sjalet er også fint og mykt. Litt tykkere enn mitt første sjal men også lett å binde. Det sjalet er litt dyrere da, men så fint å se på:) Så har det Jaquardbomull. Standardsjalet har en annen slags bomull, men fant ikke navnet.

Vanskelig å anbefale en til deg, ettersom det er så individuelt hva man liker. Bor du i nærheten av en by, der de har en butikk der de selger sjal? Dersom du ikke har den muligheten ville jeg bestillt ett par på nettet for å teste, så kan du jo beholde den du liker:) Vil si att de begge egner seg for nyfødte.

Her er en link jeg fant som sier litt om hva man må passe på mår man knyter og bærer de små i sjal. http://www.marksdailyapple.com/wearing-a-baby-what-to-do-and-what-not-to-do/#axzz39DeO5JIX

Lykke til:D Gi meg gjerne oppdatering dersom du kjøper ett og fortell hvordan det går, dersom du har lyst da:)

Endret av Ragna_Rekkverk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...