Gå til innhold

Hva koster en Slankeopr?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er veldig fortvilet. Klarer ikke å gå ned. Prøvd i over 10 år.

Jeg har alltdi vært litt motstander av slankeoperasjoner, men nå kjenner jeg at alle mine prinsippet har fløyet avgårde.

Så hva betalte du? Og hvor?

Anonymous poster hash: 5ac3d...4d1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg betalt 79000,- på KFK Gjøvik.

Dette var i mai 14, og er gått ned 20 kg.

Jeg har Gastric Sleeve

Anonymous poster hash: f6e89...443

Skrevet

Spørs hvilken operasjon

Anonymous poster hash: da800...dc7

Skrevet

Jeg betalt 79000,- på KFK Gjøvik.

Dette var i mai 14, og er gått ned 20 kg.

Jeg har Gastric Sleeve

Anonymous poster hash: f6e89...443

Så kjekt å høre. Det er gastric sleeve jeg også tenker på å ta.

Jeg har bmi på 37. Jevnt fordelt på hele kroppen. Sitter som støpt.

Vet du når kan en prøve på å bli gravid etter en sånn opr?

Skrevet

Betalte 79000 for gastric sleeve nå i juni, på Gjøvik.

Det anbefales å vente et år før graviditet.

Anonymous poster hash: f101b...01a

Skrevet

Jeg betalte 118.000 på aleris, for gastric bypass.. Ble operert februar 2013 og har nå gått ned 60 kg, 100 % av overvekten faktisk! Er kjempefornøyd!

Jeg ville aldri noensinne ha valgt sleeve. De som ble operert samtidig som meg som tok sleeve var skikkelig dårlig! Ei som jeg snakka med etter årsoppfølginga sa hun hadde hatt helt jævlige smerter etter sleeve, de hadde undersøkt alt men fant ikke noe galt...etter 6mnd ble det bedre...men dog, heller gastric bypass! Tar man gastric bypass er det noe små bonuser faktisk. Man mister evnen til å kunne spy (noe jeg haaaatet), og så er alt søtsug borte, ikke noe halsbrann og livet er lett å leve bokstavelig talt :)

Anonymous poster hash: fdea3...354
Skrevet

Søsteren min gjorde det i desember hos Alaris i Oslo. 119 000kr for gastrisk sleev betalte hun...

Anonymous poster hash: c1604...4b4

Skrevet

Takk for svar. Skal sjekke litt mere, men det er nok mulig jeg gjør det.

Jeg ønsker sleeve jeg. Ønsker ikke å kutte inn på tynntarmen.

Jeg trenger hjelp til å gå ned, og jeg vet at jeg vil holde vekta. Jeg er allerede nå mye mere aktiv enn når jeg la på meg. Og mere blir det.  Problemet nå er at kg sitter som støpt. 

Skrevet

Jeg hadde tenkt meg nøye igjennom før jeg hadde valgt en slik operasjon.. Jobber på sykehus og er dessverre mange komplikasjoner på slike operasjoner... :-/

Anonymous poster hash: 874e5...174

Skrevet

De mente en stund at sleeve ikke hadde god nok effekt med tanke på vektnedgang iforrhold til GBP, og ble ofte brukt som ledd nr 1 for ekstremt overvektige som skulle ta gbp senere. Men så viste det seg at sleeve hadde like god effekt som gbp, og med langt færre komplikasjoner både kort og langtids. Norge henger etter med tanke på sleeve, da Norge (som alltid) er litt treige med nye metoder. Norge er veldig flinke til å holde på gamle tradisjoner. Men heldigvis er det flere og flere som anbefaler sleeve nå. Det er større sjangse for lekkasje rett etter en sleeve, da grosåret er større- men dette er gjerne noe som blir oppdaget raskt, og blir fikset. Kan jo selvsagt skje skumle ting ved sleeve også. Ingen operasjoner er risikofritt.

Men etter 30 dager er man ganske så "safe" ved en sleeve. Er det grodd, så er det grodd rett å slett. Men ved gbp er det maaaasse langtidskomplikasjoner. Tarmslyng, brokk, mangelsykdommer, ekstrem dumping, pluttselige lekasjer ect.. Man er aldri trygg. Jeg vil ikke risikere å få komplikasjoner om 15år(!) De holder på å gå bort ifra GBP i USA, siden det er så utrolig mange langtidskomplikasjoner! De jobber nå med å forbedre sleeven. Altså å ikke fjerne magesekken, men stifte den sammen. Det er såååå mange som sliter etter noen år med gbp. De aller fleste har det greit første årene, men etterhvert kommer det bare flere og flere komplikasjoner frem. Og en veldig viktig ting. Når man tar gbp, så hindrer man næringsopptak. Hva om man blir alvorlig syk senere i livet, og må gå på medisiner/tabletter. Er det ikke da litt viktig at kroppen tar opp disse medisinene? Det gjør de i LITEN grad ved gbp. Men ved sleeve, er alt som før, bare at man har plass til mindre! Sist men ikke minst; Dere som er så gira på å fortelle at man går ned mere med gbp- (selv om det ikke stemmer) så tenker jeg. ER det virkelig så viktig å bli TYNN? Er det ikke bedre å ha noen kg for mye, enn å plages med det ene og det andre etter opr? For min del vil jeg heller ha ti kg for mye på kroppen, enn å dumpe av vann. Bare for å sette det på spissen... Jeg har selv tatt sleeve, og er KJEMPEFORNØYD! :D Ps. var hos kirurgen min på oppfølgingsmøte, og han sa med egne ord "Dersom min datter skulle tatt slankeoperasjon, skulle det vært sleeve. Og IKKE gbp!" 

Lykke til hi! :) 

Anonymous poster hash: f9295...67a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...