Gå til innhold

jeg er gravid, vurderer abort

Anbefalte innlegg

Skrevet

Grunnen er at jeg har to barn fra før ,jeg ble dumpet i begge svangerskapene, var alene med alt! Svangerskap, fødsel, alt!

De er nå 7 og 3

Føler jeg har vært nok alene...

Min mann er borte halve året pga jobb, men han sier han vil ikke at jeg skal ta abort

Hva skal jeg gjøre??

Anonymous poster hash: 2b2a3...d07

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi. En grusom situasjon du er i. Du har to barn fra før så du veit hva du går til. Sånn sett var vel kanskje jeg heldig. Hadde ingen anelse.

Jeg vurderte også abort. Babyen i magen var et uhell. Mannen ville ikke ha, og ville ikke ha meg lenger, etter mange samtaler med lege, mamma og meg selv valgte jeg å beholde. Ingen lett avgjørelse, mamma var for abortog selvsagt det som var mannen min. De to som sto nærmest meg ville med andre ord at jeg skulle ta abort.

Idag har jeg en skjønn liten baby, jeg kan ikke tro at jeg en gang vurderte det. Det knyter seg i magen min.

Men det er mine følelser. Bare du vet hva som er rett for deg og hva du klarer eventuelt ikke klarer.

Klem

Anonymous poster hash: ce72d...aa5

Skrevet

Høres ut som om du er svært redd pga tidligere erfaringer noe jeg forstår. Snakk med mannen din, kan dere finne en løsning slik at han er mer tilstede? Ny jobb? Jeg er imot abort så jeg håper dere finner en løsning . Snakk med amathea f.eks om dilemmaet ditt? De kan sikkert rådføre deg mer 😊 lykke til

Anonymous poster hash: 94163...105

Skrevet

Tusen takk for svar :)

Håper bf stiller opp for deg nå svar nr 1?

Mannen nekter å bytte jobb, ser for meg at det blir et slit for meg

Skrevet

Hvis han nekter å bytte jobb, så synes jeg ikke dere skal få barn. Da er han ikke klar for de forpliktelsene det fører med seg.

Anonymous poster hash: dcdd2...dd3
Skrevet

Er mange menn som jobber turnus og likevel får barn??

Men i min situasjon er det best å ta abort???

Burde han være mer imøtekommende??

Skrevet

Flere innspill...?

Skrevet

Er i samme situasjon. Barna er litt eldre enn dine. Kommer til å ta abort. Har time om to uker. Det er ikke verdt påkjenningene.

Anonymous poster hash: d1b81...7d7
Skrevet

Meningen til en mann som er fraværende halve tiden hadde ikke jeg tatt hensyn til. Hadde han bytta jobb kunne jeg tatt hans mening med i beslutningen.

Anonymous poster hash: f22db...3b0

Skrevet

Jeg ville aldri tatt abort.

Selv om du blir mye alene er han jo ikke borte hele tiden og dere vil være to om den økonomiske byrden og jeg regner med han vil stille opp og være tilstede når han ikke er bortreist?

Det er stor forskjell på å være alene hele tiden, og på å være alene halve tiden fordi mannen jobber borte.

Jeg har fire barn, de er nå 5, 7, 10 og 13 år, siste var ikke planlagt. Mannen er veldig mye borte, men når han først er her er han er 100%, da går ungene foran alt annet.

Anonymous poster hash: 98a8e...6f4
Skrevet

Han er verdens beste mann og god far til de barna jeg har fra før

Føler det er vanskelig :(

Takk for innspill

Skrevet

Høres ut som du kanskje kan ta sjansen denne gangen...? I og med at han er fin far for de to du har fra tidligere høres han ansvarsfull ut. Jeg er gravid ca uke 6 og vurderer også abort pga at kjæreste og samboer har rusproblemer, og jeg erfarer daglig at han ikke er der for meg, men for seg selv, og at det er masse rare bortforklaringer når jeg forsøker å konfronter ham med mine følelser. Skikkelig vanskelig situasjon å vurdere abort.

Skrevet

Jeg valgte å beholde nr 4 selv om jeg visste at jeg kom til å måtte gjøre mesteparten alene. Min lille sosltråle er nå snart 1 år og vi har det bra alle sammen :)

Anonymous poster hash: 14bdf...413
Skrevet

Trist å høre om din situasjon du med rusproblem samboer

Ønsker deg masse lykke til.

Og takk for mange svar og godt å høre at det kan gå bra

Klem fra hi

Skrevet

Husk at et foster/embryo er et liv..et liv som lever..klarer du å leve med den avgjørelsen?

Hvor jobber mannen din da? Er det noen mulighet for at dere kan flytte dit han jobber? 

Veldig trist dere kom i denne situasjonen,håper det ordner seg. Har ingen gode råd.

Anonymous poster hash: 81f31...410
Skrevet

Mannen jobber på sjøen, kan ikke flytte dit :P

ja, jeg vet at det er et liv i magen nå, men hvis jeg ikke kan klare alt alene så blir det ikke mye liv igjen...

Takk for svar

Skrevet

Virkelig?

Anonymous poster hash: 81f31...410

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...