Anonym bruker Skrevet 30. juli 2014 #1 Skrevet 30. juli 2014 Ekskona til samboeren min har to barn sammen 50/50 og samarbeider bra. Svigermor og ekskona hadde en stor konflikt, mens de var gift. Samboeren min fortalte meg om dette før vi ble offisielt sammen. Konflikten gikk mye på at foreldrene hans tok mye plass( i følge henne), og de ønsket å være mye sammen med dem og barnebarna sine. Jeg har et greit forhold til svigerforeldrene mine. De tok imot meg og mitt barn fra før på en fantastisk måte. Men jeg synes det er ubehagelig at svigermor snakker negativt om ekskona/mammaen til samboeren min sine barn. I starten lyttet jeg, for jeg viste ikke hvordan jeg skulle reagere. Og byttet tema. Men nå har det blitt mer og mer, så jeg må si ifra til henne. Hun gjør det når hun er alene med meg, og ikke foran samboeren min. Men for noen uker siden reagerte jeg veldig på det svigermor fortalte om ekskona. Svigermor begynte å fortelle om ulike episoder, og slikt. Og så fortalte hun at hun hadde skrevet ned alt som hadde skjedd, det var episodene. Nå hadde hun makt og om ekskona lagde noe bråk, så kunne hun ta henne med dette. Og gå videre med det, slik at hun kom til å miste jobben. Jeg ble helt satt ut og viste ikke helt hvordan jeg skulle reagere. Må fortelle samboeren min om dette...... Anonymous poster hash: 7a4dc...9af
NettoppJa Skrevet 30. juli 2014 #2 Skrevet 30. juli 2014 Hun ser vel på deg som en "alliert", i denne konflikten. Jeg hadde sagt ifra om at jeg setter pris på at hun betror seg til meg, men at jeg ikke var interessert i å baksnakke andre, og at jeg er mest opptatt av at samboeren og ekskona skal ha et godt forhold av hensyn til barna. Bytt deretter tema hver gang hun begynner, så skjønner hun fort tegninga. Jeg ville også ha sagt ifra om dette til samboeren din, og vært tydelig ovenfor ekskona når det er naturlig, at du setter pris på at dere samarbeider godt.
Gjest Antarctica Skrevet 30. juli 2014 #3 Skrevet 30. juli 2014 Syns faktisk mannen din bør vite det. Om hun har skrevet ned ting eks-svigerdatteren har gjort og sagt bare for å "ha noe på henne", og planlegger å bruke det ved evt konflikt, så er hun virkelig ikke rett navla. Høres ut som en usunt intrigant og manipulerende person som du ikke har råd til å komme på kant med. Selv etter skilsmissen driver hun klappjakt på eksen? Da stemmer det jo at hun var invaderende, hvis hun loggfører og dokumenterer alt mulig. Hvordan vil hun bli mot deg, hvis dere en dag kommer i konflikt? Samboeren din og du må ha noen samtaler her.
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2014 #4 Skrevet 30. juli 2014 Jeg synes dette er veldig spesielt ja.... Må prate med samboeren min i kveld om dette. HI Anonymous poster hash: 7a4dc...9af
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2014 #5 Skrevet 30. juli 2014 Hadde en slik svigermor som deg jeg og.. Helt til jeg kom i konflikt med henne selv etter noen år... Skummelt menneske.. Du virker fornuftig som ikke blir farget av hva hun sier og holder fokus på godt samarbeid. Applaus til deg😊 Anonymous poster hash: efa50...fff
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå