Anonym bruker Skrevet 30. juli 2014 #26 Skrevet 30. juli 2014 Etter nyttår kan uføre tjene inntil 60 000 kroner i året uten reduksjon i stønaden. Jeg er selv ufør (uten mulighet helsemessig til å jobbe ekstra). Jeg har likevel en god inntekt hver måned, ca. 35 000 brutto, da jeg jobbet mye og tjente greitt før ulykken inntraff. Det er ikke alle uføre som har minstesats. Anonymous poster hash: a6253...aa4
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2014 #27 Skrevet 30. juli 2014 De nye reglene er slik at man ikke skal tjene på å jobbe, men at dersom man ikke klarer, så får man økt støtten igjen. Jeg kjenner ikke detaljene. Jeg er selv delvis ufør. Har funnet en prosentandel som fungerer greit for meg. Jeg har ca 100.000 i utgifter ekstra hvert år pga helsa. Anonymous poster hash: b461b...e1f Hæ? Den nye ordningen er akkurat sånn at du skal tjene på å jobbe. Som sagt.. etter du har tjent disse 60.000kr som ikke får stønaden til og minske. Så kan du tjene deretter uten at 100%, 80%, 60% uføre eller hva du nå har ikke går bort selv om du tjener mer enn disse 60.000kr. Noe det gjør idag.. Tjener du mer så vil du få revurdert uføre biten + stønaden kan gå drastisk ned, men det gjør den ikke nå med den nye reglene som kommer i 2015. Så tjener du over disse 60.000kr så for eksempel har du 150kr i timen så vil 99kr bli trekt fra stønaden din.. betyr at du egentlig får 201kr i timen istedenfor 150kr. Anonymous poster hash: 6e3c1...cc9
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2014 #28 Skrevet 30. juli 2014 Merkelig hvor mange uføre som jaggu kunne jobbe litt likevel, så lenge det er lønnsomt for dem! Anonymous poster hash: 56f90...d75
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2014 #29 Skrevet 30. juli 2014 Om det er slik systemet er burde jeg kanskje vurdert å søke uføre fremfor å jobbe, havne på sykehus, trenes opp, jobbe, osv. Kan jo få mer utbetalt enn i dag jo! Men så anser jeg uføre som noe man bare gir dem som virkelig ikke kan jobbe noe, og ikke noe å trakte etter. Og jeg kan jobbe i perioder da gjør jeg det Anonymous poster hash: c3fc0...7d8
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2014 #30 Skrevet 30. juli 2014 Merkelig hvor mange uføre som jaggu kunne jobbe litt likevel, så lenge det er lønnsomt for dem! Anonymous poster hash: 56f90...d75 Det er nok mange som presser seg selv hardt. For folk som har jobbet så trenger ikke uføre"lønnen" være så ille, men for en som meg, som ble ufør som 16-åring og som dermed ikke har jobbet blir det med en gang litt verre. Jeg får 15 000 utbetalt i måneden, og det som ung ufør. Det er faktisk vanskelig å leve på. Jeg klarer ikke jobbe ekstra, men kjenner noen som presser seg så hardt som bare det for å sørge for at barna har det bra. Anonymous poster hash: 916bd...ada
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2014 #31 Skrevet 30. juli 2014 Syns det er en kjempe bra ordning for uføre personer som kanskje har noen gode mnd, men resten av året er sykehus opphold. Flott at syke kan også ha en pen lønn om dem står på når dem er syke. Dem har ellers et hardt liv. økonomi er også endel av livet så det er godt at om man jobber så får man noe for det ! Anonymous poster hash: 6e3c1...cc9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå