Gå til innhold

antibiotika og gradivitet


Anbefalte innlegg

Skrevet

9 januar fikk jeg påvist bekkeninfeksjon, og jeg og min partner begynte denne dagen med antibiotika, og måtte i en uke holde oss uten samleie. Og jeg er den dag idag gravid 30+4. Når jeg tok termin kalkulatoren og regnet ut når unnfangelsen skjedde og jeg regnet ut ifra termin (6 oktober) så står det at unnfangelsen skjedde rundt 12 januar(?) om vi hadde samleie feks den 7 eller 8 januar, kan jeg ha blitt gravid selom jeg gikk på antibiotika?? og kan dette tatt skade på min lille gutt i magen ? :(

Tenkt masse på det i det siste...hilsen en litt redd nybakt gravid

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som regel går dette helt bra, så jeg ville ikke bekymret meg.

 

Men det du bør gjøre er å ta tilskudd med gode tarmbakterier resten av svangerskapet og mens du ammer. Da får du normalisert bakteriefloraen din før fødselen, gutten i magen får et sterkere immunforsvar og lavere risiko for mageproblemer også.

Du har flere gode merker på helsekosten (flere av de på apoteket er ikke sterke nok når man skal bruke dem etter antibiotikakur), f.eks. BioCare, Udo's Choice.

 

Senk skuldrene og nyt resten av svangerskapet ditt :)



Anonymous poster hash: 2737b...180
Skrevet

Om medikamenter gjør skade så tidlig, så ender det stort sett i spontanabort. Tetrasykliner som brukes ved bekkeninfeksjoner påviker evt fosterets tenner og skjellet, det kan ikke skje så tidlig. 

Hadde ikke ofret det en tanke til, babyen din har helt sikkert ikke blitt påvirket. 



Anonymous poster hash: 27ef2...e76
Skrevet

 

Som regel går dette helt bra, så jeg ville ikke bekymret meg.

 

Men det du bør gjøre er å ta tilskudd med gode tarmbakterier resten av svangerskapet og mens du ammer. Da får du normalisert bakteriefloraen din før fødselen, gutten i magen får et sterkere immunforsvar og lavere risiko for mageproblemer også.

Du har flere gode merker på helsekosten (flere av de på apoteket er ikke sterke nok når man skal bruke dem etter antibiotikakur), f.eks. BioCare, Udo's Choice.

 

Senk skuldrene og nyt resten av svangerskapet ditt :)

 

Anonymous poster hash: 2737b...180

 

 

Dette er bare tull. En kortvarig anitbiotikakur påvirker overhode ikke tarmfloraen nå etter et halvt år. 

 

Anonymous poster hash: 27ef2...e76

Skrevet

Som regel går dette helt bra, så jeg ville ikke bekymret meg. Men det du bør gjøre er å ta tilskudd med gode tarmbakterier resten av svangerskapet og mens du ammer. Da får du normalisert bakteriefloraen din før fødselen, gutten i magen får et sterkere immunforsvar og lavere risiko for mageproblemer også.Du har flere gode merker på helsekosten (flere av de på apoteket er ikke sterke nok når man skal bruke dem etter antibiotikakur), f.eks. BioCare, Udo's Choice. Senk skuldrene og nyt resten av svangerskapet ditt :)Anonymous poster hash: 2737b...180

Okei, tusen takk for svar. Syntes dette når jeg tenker tilbake var ganske så dårligt av legen og ikke si noe på...jeg kom jo tilbake 4 uker etter antibiotikaen og sa at jeg var gravid og fikk jo bare "åja, jaja, kjekt da" og så tenkte jeg liksom ikke mer på det...men tror du at jeg har blitt gravid noen av de dagene etter antibiotiakaen?? har lest på de medisinene jeg tok, og det var ganske sterke greier...fikk ikke gå tilbake på jobb på 2 uker.....huff...stakker lille gutten min :( skal til helesøster om 2 ukers tid, får snakke med henne om de tilskuddene med tarmbakterier ;)

Skrevet

 

 

Som regel går dette helt bra, så jeg ville ikke bekymret meg.

 

Men det du bør gjøre er å ta tilskudd med gode tarmbakterier resten av svangerskapet og mens du ammer. Da får du normalisert bakteriefloraen din før fødselen, gutten i magen får et sterkere immunforsvar og lavere risiko for mageproblemer også.

Du har flere gode merker på helsekosten (flere av de på apoteket er ikke sterke nok når man skal bruke dem etter antibiotikakur), f.eks. BioCare, Udo's Choice.

 

Senk skuldrene og nyt resten av svangerskapet ditt :)

 

Anonymous poster hash: 2737b...180

 

 

Dette er bare tull. En kortvarig anitbiotikakur påvirker overhode ikke tarmfloraen nå etter et halvt år. 

 

Anonymous poster hash: 27ef2...e76

 

 

Det er helt individuelt! Ikke alle greier å få tarmfloraen optimal igjen etter en enkelt antibiotikakur, og mange kan få problemer senere - også av kortvarige kurer!

 

Jeg er ikke mot antibiotika, men har sett følger på mage/tarm og immunforsvar hos svært mange pasienter i etterkant. Man skal bruke antibiotika når det er nødvendig, men det kan være lurt å bygge opp tarmfloraen og immunforsvaret i etterkant.

 

Da er det bedre å være på den sikre siden.

 

Anonymous poster hash: 2737b...180

Skrevet

 

 

 

Som regel går dette helt bra, så jeg ville ikke bekymret meg.

 

Men det du bør gjøre er å ta tilskudd med gode tarmbakterier resten av svangerskapet og mens du ammer. Da får du normalisert bakteriefloraen din før fødselen, gutten i magen får et sterkere immunforsvar og lavere risiko for mageproblemer også.

Du har flere gode merker på helsekosten (flere av de på apoteket er ikke sterke nok når man skal bruke dem etter antibiotikakur), f.eks. BioCare, Udo's Choice.

 

Senk skuldrene og nyt resten av svangerskapet ditt :)

 

Anonymous poster hash: 2737b...180

 

 

Dette er bare tull. En kortvarig anitbiotikakur påvirker overhode ikke tarmfloraen nå etter et halvt år. 

 

Anonymous poster hash: 27ef2...e76

 

 

Det er helt individuelt! Ikke alle greier å få tarmfloraen optimal igjen etter en enkelt antibiotikakur, og mange kan få problemer senere - også av kortvarige kurer!

 

Jeg er ikke mot antibiotika, men har sett følger på mage/tarm og immunforsvar hos svært mange pasienter i etterkant. Man skal bruke antibiotika når det er nødvendig, men det kan være lurt å bygge opp tarmfloraen og immunforsvaret i etterkant.

 

Da er det bedre å være på den sikre siden.

 

Anonymous poster hash: 2737b...180

 

 

Om en vil kaste bort penger på slikt, så go for it. Men det finnes ikke noe vitenskaplig hold for dette. Og det er dermed ikke noe en bør anbefale. 

 

Anonymous poster hash: 27ef2...e76

Skrevet

Om medikamenter gjør skade så tidlig, så ender det stort sett i spontanabort. Tetrasykliner som brukes ved bekkeninfeksjoner påviker evt fosterets tenner og skjellet, det kan ikke skje så tidlig. Hadde ikke ofret det en tanke til, babyen din har helt sikkert ikke blitt påvirket.  Anonymous poster hash: 27ef2...e76

Skjønner, om jeg faktisk ble gravid midt i denne antibiotika kuren, så var det nokk ikke så mye skjellet eller tenner...hehe...flaks at det gikk så bra som det gikk..og at lille gutten klarte å kjempe seg gjennom antibiotiken og ville komme til denne verden :D hihi

Skrevet

 

 

 

Som regel går dette helt bra, så jeg ville ikke bekymret meg. Men det du bør gjøre er å ta tilskudd med gode tarmbakterier resten av svangerskapet og mens du ammer. Da får du normalisert bakteriefloraen din før fødselen, gutten i magen får et sterkere immunforsvar og lavere risiko for mageproblemer også.Du har flere gode merker på helsekosten (flere av de på apoteket er ikke sterke nok når man skal bruke dem etter antibiotikakur), f.eks. BioCare, Udo's Choice. Senk skuldrene og nyt resten av svangerskapet ditt :)Anonymous poster hash: 2737b...180

 

 Dette er bare tull. En kortvarig anitbiotikakur påvirker overhode ikke tarmfloraen nå etter et halvt år. Anonymous poster hash: 27ef2...e76

 Det er helt individuelt! Ikke alle greier å få tarmfloraen optimal igjen etter en enkelt antibiotikakur, og mange kan få problemer senere - også av kortvarige kurer! Jeg er ikke mot antibiotika, men har sett følger på mage/tarm og immunforsvar hos svært mange pasienter i etterkant. Man skal bruke antibiotika når det er nødvendig, men det kan være lurt å bygge opp tarmfloraen og immunforsvaret i etterkant. Da er det bedre å være på den sikre siden.Anonymous poster hash: 2737b...180

 Om en vil kaste bort penger på slikt, så go for it. Men det finnes ikke noe vitenskaplig hold for dette. Og det er dermed ikke noe en bør anbefale.  Anonymous poster hash: 27ef2...e76

Jeg får nevne det for helesøster....har ikke hatt noe plager....men mer det om det KAN ha tatt skade på babyen...men satser på at det har gått fint. Begynner bare å nerme seg fødsel med storm skritt...og tankene mine tar fint overhånd...må begynne å tenke mer på alt det possitive :D lillegutt overlevdre helligvis antibiotikaen og valgte å komme tilrette midt i antibiotikaen, hehe :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...