Gå til innhold

Samvittighetskvaler ang kino...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fire barn på 12, 10, 7 og 5 år. Minste har begynt igjen i barnehagen etter ferien, de tre andre er hjemme (SFO åpner neste uke). Jeg har delvis hjemmekontor og delvis ferie. I morgen er det meldt veldig dårlig vær her vi bor, og jeg tenkte å ta med ungene en tur på kino, men er usikker på hvordan jeg skal løse det.

5-åringen er veldig rastløs og urolig av seg og kan være litt slitsom å ha med på kino. Hun er stille og forstyrrer ikke andre, men det er opp og ned av mitt fang og sitt eget sete, "må på do" et par ganger osv, og krever i det hele tatt all min oppmerksomhet og gjør meg ganske stresset, men hun synes jo det er stas med kino. Dersom hun skal være med må vi se "Torden og Magi" (vi har sett de andre som passer til hennes aldersgruppe) og den vet jeg at de eldste barna er sånn lunket innstilt til å se.

Alternativet er å levere 5-åringen i barnehagen og se "Dragetreneren" med de eldste barna. Den har de veldig lyst til å se, men 5-åringen synes den (1'eren) er alt for skummel. Jeg kan instruere dem om å ikke si noe til 5-åringen, men det kan jo være at det glipper for en av dem likevel. Og jeg kjenner det gnager litt på samvittigheten å unnlate å ta henne med selv om det vil gi en vesentlig mer behagelig kinoopplevelse for min og de andre barna sin del.

Hva hadde dere valgt?

Anonymous poster hash: e555c...4b8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde valgt det siste alternativet.

Skrevet

Siste alternativet utan hemmelighold, så eigen tur med femåringen til helga.

Skrevet

Siste, og så heller tatt minste med på Torden og Magi alene senere.

Skrevet

Hm, det var faktisk en veldig god løsning dere kommer med, takk! :)

Anonymous poster hash: e555c...4b8
Skrevet

Man MÅÅ ikke alltid ha med alle søsknene på ting. 

Send minsten i barnehagen med god samvittighet og dra på kino med de eldste. 

Neste gang kan minsten få dra på kino alene med deg. 

Skrevet

Vi har også fire barn, 5, 7, 10 og 13 år gamle, det er ytterst sjelden alle fire er på kino samtidig altså.

Forrige helg var de to eldste på kino og så den apefilmen, i går var 7-åringen på kino og så Dragetreneren, men det er en stund siden 5-åringen var på kino. Men til gjengjeld var 5-åringen med en venninne på kino på forsommeren, det var ingen av de andre...

Når man er fire søsken kan ikke alle gjøre det samme samtidig bestandig, av og til er det greiest å dele de opp. Det føles urettferdig der og da, men det jevner seg ut på sikt, og det må de bare lære seg å akseptere.

Jeg hadde levert 5-åringen i barnehagen og gått på kino uten å fortelle han det på forhånd. Men ville fortalt etterpå at de har vært på kino, og at det er hans tur neste gang.

Anonymous poster hash: d8e23...b78

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...