Gå til innhold

En mors kommentarer til sin lille datter...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på et sportsstevne i helga og ved et tilfelle måtte vi vente en stund på å bli sluppet over veien. Mens vi ventet sammen med andre tilskuere la jeg merke til en mor med ei jente på armen. Jeg tror hun var rundt 3-4 år, kledt i blondekjole og ballerinas (på skogstur, jey!). Og hun kjeftet og bar seg på den jentungen! herregud, jeg ble så flau på hennes vegne. Det var av typen "Mamma må bo på sykehuset fordi du maser sånn. Jeg orker ikke mer, du bare klager hele tiden. Du klager på alt! Neste år må du gå i barnehagen i sommerfgerien for jeg orker ikke å være hjemme med deg. Du har klagd på alt i hele sommer." Og slik fortsatte det. Faren stod rett ved siden av uten å si noe. Så begynte hun å beklage seg til faren. "Jeg vil bare tilbake på jobb. Neste år skal jeg ha ferie når hun er i barnehagen. Hun klager fra hun står opp til hun legger seg. Jeg orker ikke mere av dette tullet". Så plukket jenta et vissent blad til moren, men da skjøv hun hånden hennes bort og sa at jeg vil ikke ha det bladet. Jenta insisterte og da tok moren det og kastet det på bakken. Så tråkket jenta ut av den ene ballerinaen sin og begynte å klage på det, og da fikk hun til svar at "du vet vel å ta på deg skoene selv?"

Moren var relativt ung, sikkert i slutten av 20-åra eller beg av 30-åra, ganske oppsminket (i alle fall til en tur i skogen) og med håret dandert. Og sur. Hele tiden jeg så henne. tror mannen hennes var lei av det også, for han sa ikke et ord til noen av dem mens det hele sto på. jenta selv sa ikke så mye, men under den verste tiraden fra moren gjemte hun ansiktet sitt inn mot alsen hennes, tydelig ukomfortabel.

Jeg må si jeg ble ganske paff og vet ikke om jeg burde reagert. Folk rundt oss ble bare flaue og så en annen vei eller dro seg unna. Ved et tilfelle var jeg fristet til å si til moren at jenta er akkurat slik som deg, så det er vel ikke så rart, men så tenkte jeg at det ikke er min sak å blande meg i. Uansett, stakkars jente :(

Anonymous poster hash: c9031...4f5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stakkars barn :( Altfor mange som har sånne foreldre, desverre. De skjønner ikke at barna blir sånn pga. seg selv. Trist.

Anonymous poster hash: adad4...604
Skrevet

Stakkars liten :( Tenk å få en 3-4 åring til å bare føle seg i veien og lite ønsket....

Fy mamman burde skammet seg for en slik oppførsel mot sitt eget barn. Rart ikke gubben ba henne holde kjeft pronte.. 

Skrevet

Uff jeg kjenner jeg blir skikkelig lei meg på den lille jentas vegne.

Anonymous poster hash: 72940...812

Skrevet

Huff, jeg blir oppriktig lei meg når jeg hører slikt. Jeg får så vondt av barna. Tenk hvordan moren er mot barnet sitt hjemme når hun ikke har sosial intelligens til å forstå hvor skammelig hun oppfører seg i offentligheten. Jeg tenker at denne moren ikke har det bra med seg selv og trenger hjelp slik at det ikke går ut over barnet.

I enkelte tilfeller så har jeg sagt i fra. Ikke ved å være sint, men rolig. I de tilfellene så har de blitt sint på meg, noe som er en helt normal reaksjon. Jeg er uansett sikker på at de har tenkt over sin egen oppførsel i ettertid.

Skrevet

Ble trist av å lese dette. Stakkars lille jente.

Skrevet

Hvis du kan finne ut hvem dette er er det ikke for sent å sende en bekymringsmelding til barnevernet. INGEN barn skal vokse opp og føle seg i veien, og denne mora er helt tydelig på bærtur.

Om ikke annet trenger de en oppvekker, og en kraftig en og.

Anonymous poster hash: ea1a1...fa9
Skrevet

Her blir jo jenta sviktet av begge foreldrene. Først og fremst moren. Men også faren som ikke gjør noe med situasjonen.

Stakkars, stakkars jente! :(

Anonymous poster hash: b0a7a...d11
Skrevet

Dette var kvalmende!!! Neste gang si ifra om du tør + jeg håper at mødre som er som denne idioten av en mor beskrevet av HI leser dette og tar dette til seg. - Hvordan ødelegge et lite barn- Stakkar lille pia :(

Anonymous poster hash: b4c39...8ba
Skrevet

Det er psykisk mishandling og skal meldes. Denne moren ødelegger grunnleggende relasjonsbygging for datteren som vil slite med å forholde seg til andre senere i livet

Anonymous poster hash: 4b0ab...b2f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...