Gå til innhold

Er dette mulig? Barn og søvn...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en datter på 2 år som alltid har sovet dårlig om natta, så jeg har ikke tenkt over dette før nå.

Etter hun begynte å sove natta gjennom, så har hun hatt samme soverytme som meg (mine tanker styrer visst henne, hehe).

Elsempel: begge sover. Jeg våkner, lukker kun opp øynene og ser bort på vekkeklokka om det er morgen, før jeg lukker øynene igjen. Snur meg ikke, ikke en lyd. Lillemor ligger i naborommet. Hver gang jeg våkner om natta så lager hun sutrelyd, som om hun våkner fordi jeg våkner. Så blir det stille.

I natt våknet jeg 01.00 og 03.45, begge gangene sutret hun. Pluss at jeg våkna 10 min før vekkeklokka, og jammen sutret/våknet ikke hun da også. Hun pleier å sove til klokka ringer og vel så det.

Slår nesten aldri feil, de nettene jeg våkner så sutrer hun. Kan jeg påvirke henne på noen måte? Merker hun på et eller annet "nivå" at mamma lukker opp øynene? :P

Anonymous poster hash: b53a7...934

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Akkurat sånn har jeg det med min datter også! Og har tenkt det samme;)

Anonymous poster hash: 8cca2...788

Skrevet

Du tror ikke hun heller kan ha laget litt lyd før du våkner da, nok til å vekke deg men for lite til at du har oppfattet det bevisst?

Anonymous poster hash: 4d9e5...1c3
Skrevet

Jeg vil tro det er hun som vekker deg.

Anonymous poster hash: b14f7...b85

Skrevet

Er nok hun som vekker deg, men at du ikke hører det bevisst. 

Anonymous poster hash: 6dcf7...cd6
Skrevet

det trodde jeg også, men jeg våkner av den minste lyd så jeg synes dette var litt merkelig.

Og vi har babycall med video (opptaksmulighet), og har sjekket at hun ikke er mye våken om natta. Hun sutrer 1-2 ganger og dette har jeg jo reagert på, så jeg tviler på hun vekker meg når jeg hører sutringa og det ikke var lyder før...

Anonymous poster hash: b53a7...934

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...