Anonym bruker Skrevet 30. juli 2014 #1 Skrevet 30. juli 2014 Hei, jeg har begynt på 5:2-dietten, og har gått på den ca 2,5 uke. Har gått ned over 4 kg (vann etc). "Problemet", hvis det er et problem er at jeg spiser for lite i forhold til det kaloritelleren mener jeg bør spise på vanlige dager. Er så travelt på jobb at jeg rekker ikke spise og når jeg kommer hjem er jeg så sliten at jeg ikke orker lage særlig med mat. Jeg veier maten. Er dette bra eller dumt med tanke på fremtidig forbrenning? For kjapp vektnedgang er vel heller ikke bra mtp huden? Nærmer meg de 40. Prøver å få i meg nok vann, 2l, lykkes for det meste med det. Noen kunnskaper om dette? Erfaringer? Anonymous poster hash: eadc3...a2b
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2014 #2 Skrevet 30. juli 2014 Bare slutt med dette 5:2-tullet. Du kommer til å fucke opp forbrenningen når du de dagene du ikke faster spiser nesten ingenting. Begynn heller å telle kalorier og trene. Anonymous poster hash: 1ece5...f87
Amazone Skrevet 30. juli 2014 #3 Skrevet 30. juli 2014 (endret) Det påstås jo at en av "fordelene" med 5:2 er at du nettopp IKKE fucker opp forbrenninga, da du spiser normalt de fleste dagene. Menneskekroppen har vært vant til stor variasjon i energiinntak, og en dag med svært lite, kombinert med normalt de fleste andre, vil ikke gjøre noe drastisk med forbrenningen. Lettere faste påstås å være sunt. Endret 30. juli 2014 av Amazone
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2014 #4 Skrevet 30. juli 2014 Ja, men poenget her er jo at hun ikke spiser normalt de dagene hun ikke faster. Hun ligger i minus hver dag. Anbefaler deg å kutte ut 5:2 dietten siden du ikke går i dag nok mat ellers i uka. Anonymous poster hash: 66758...df6
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2014 #5 Skrevet 30. juli 2014 Det påstås jo at en av "fordelene" med 5:2 er at du nettopp IKKE fucker opp forbrenninga, da du spiser normalt de fleste dagene. Menneskekroppen har vært vant til stor variasjon i energiinntak, og en dag med svært lite, kombinert med normalt de fleste andre, vil ikke gjøre noe drastisk med forbrenningen. Lettere faste påstås å være sunt. Men HI spiser jo ikke normalt de andre dagene! Da er ikke 5:2-dietten noe for henne. Det som irriterer meg at mange tror at man kan hive seg på enhver diett og lykkes. Ikke alle dietter passer for alle kropper. Jeg går for eksempel ikke ned på lavkarbo, får hodepine av å ikke få i meg nok karbohydrater og slutter å spise til slutt fordi mye av maten smaker høgg, samtidig som det er så mange varer man må unngå, som jeg liker. 5:2 hadde heller ikke passet for meg siden jeg har stressende arbeidsdager og får da ikke i meg nok mat i løpet av dagen. Anonymous poster hash: 1ece5...f87
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2014 #6 Skrevet 30. juli 2014 Hvordan har du klart å bli overvektig hvis du ikke får i deg nok mat? Anonymous poster hash: badec...98d
Amazone Skrevet 30. juli 2014 #7 Skrevet 30. juli 2014 Det påstås jo at en av "fordelene" med 5:2 er at du nettopp IKKE fucker opp forbrenninga, da du spiser normalt de fleste dagene. Menneskekroppen har vært vant til stor variasjon i energiinntak, og en dag med svært lite, kombinert med normalt de fleste andre, vil ikke gjøre noe drastisk med forbrenningen. Lettere faste påstås å være sunt. Men HI spiser jo ikke normalt de andre dagene! Da er ikke 5:2-dietten noe for henne. Det som irriterer meg at mange tror at man kan hive seg på enhver diett og lykkes. Ikke alle dietter passer for alle kropper. Jeg går for eksempel ikke ned på lavkarbo, får hodepine av å ikke få i meg nok karbohydrater og slutter å spise til slutt fordi mye av maten smaker høgg, samtidig som det er så mange varer man må unngå, som jeg liker. 5:2 hadde heller ikke passet for meg siden jeg har stressende arbeidsdager og får da ikke i meg nok mat i løpet av dagen. Anonymous poster hash: 1ece5...f87 Ja, det er sant. Jeg også reagerte på det kaloriunderskuddet de andre dagene, men greide tydeligvis ikke reflektere over det i svaret mitt... Sorry, dårlig svar. Tenkte ren 5:2 da jeg svarte. Er enig med deg at man må finne det som fungerer for seg, vi er alle sammen forskjellige. Så mitt råd til hi; om du vil prøve 5:2, les deg opp på mrtoden, unngå å kombinere med andre dietter.
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2014 #8 Skrevet 30. juli 2014 Detjo normalt ikke noe problem, men det har vært så innmari travelt på jobb, med doble vakter og jeg er sliten. Selvsagt har jeg overspist tidligere, siden jeg er feit. Men jeg har vært veldig forsiktig slik at jeg ikke har dyttet i meg for mye mat etter jeg fant appen og begynte på kuren. Spsit veldig lite snop, og målt opp det jeg har spist. Tror ikke det skal bli et problem når jeg kommer i vanlig gjenge, samtidig som det er litt godt å se at jeg mestrer dette med mat og inntak. Men har hatt ett gjennomsnittlig kalori-inntak på i underkant av 1500 kal i løpet av siste 2,5 uker. Da er det 4 el 5 fastedager inni der... Anonymous poster hash: eadc3...a2b
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2014 #9 Skrevet 30. juli 2014 Jeg har gått på 5:2 siden februar og raser ned i vekt. Først hadde jeg 750 kcal de andre dagene, så 1200, 1500 og nå sist 2000. Poenget med fastedagene er jo nettopp at du forhindrer at forbrenningen synker. I juli har jeg ikke faster og har ligget på 2000 kcal pr dag i 3,5 uke. Ned 2,5kg siden 4. juli. For meg har dette vært redningen. 35 kg ned totalt siden jul nå. Anonymous poster hash: 275de...5e0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå