Anonym bruker Skrevet 29. juli 2014 #1 Skrevet 29. juli 2014 En kollega av meg har gått ned enormt mye i vekt. Jeg møtte henne idag etter permisjon på 8 mnd og det glapp utav meg hvor sprek hun var som jogget og at hun var blitt så tynn! Tenker kanskje tynn var feil ord? Burde sagt noe annet. Hater at jeg bare sier ting uten å tenke meg om. Hun var jo bare blitt så flott og slank. Anonymous poster hash: 3f12b...c57
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2014 #2 Skrevet 29. juli 2014 Hva var feil med det? Anonymous poster hash: 8c085...ef7
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2014 #3 Skrevet 29. juli 2014 Jeg har sagt mye dumt til folk i min tid, og dette er noe du bare burde la passere. Som regel går det greit, og du veit jo at ikke du mente noe vondt med det. Kanskje ikke det heldigste ordvalget, men sliter du veldig med samvittigheten kan du jo bare si at du kom til å tenke på hva du hadde sagt, og at du ikke mente at hun var blitt tynn, men veldig slank og flott. Mest sannsynlig er det ikke nødvendig Anonymous poster hash: ff967...3c2
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2014 #4 Skrevet 30. juli 2014 Ser ikke problemer. Jeg er feit og har gått ned mye- blir glad når noen sier det... Anonymous poster hash: 0ac9c...0fa
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2014 #5 Skrevet 30. juli 2014 Jeg gikk også ned mye i vekt en gang, og sånne ting elsket jeg å høre, så jeg tror ikke du skal bekymre deg for det! Om ordet var slank eller tynn eller noe annet betydde ingenting. Hvertfall ikke si at du ikke mente at hun var blitt tynn likevel, da hadde jeg tolket det som at jeg fortsatt var feit. Anonymous poster hash: 3ebb8...002
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2014 #6 Skrevet 30. juli 2014 Jeg har vært den "tynne" kollegaen din. Jeg tok alt som kompliment men må være ærlig og si at jeg flira høyt når jeg fikk "guuuud jeg kjente deg ikke igjen, du har blitt så flott" Altså, jeg var stygg som juling før. Anonymous poster hash: c4d2c...cf7
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2014 #7 Skrevet 30. juli 2014 Jeg gikk ned mye i vekt og fikk stadig kommentarer på det! Til slutt gruet jeg meg til hver eneste lunsjpause pga alle kommentarene! Både på hva jeg spiste og på hvor utrolig tynn jeg hadde blitt! De mente det muligens hyggelig,men jeg følte meg gransket,invadert og mistenkt som spiseforstyrret! Meget ubehagelig! Nå er jeg fortsatt tynn,3 år etter. Og fortsatt slenger folk kommentarer om at jeg er mager og knoklete! Du mente det nok hyggelig,men mitt prinsipp er at man kommenterer ikke andre sin kropp! Om noen går opp 10 kilo er det ingen som kommenterer det på pauserommet i alles påhør! Det burde gjelde andre veien også! Anonymous poster hash: 963da...bcc
HeltAnonym Skrevet 30. juli 2014 #8 Skrevet 30. juli 2014 Jeg gikk ned mye i vekt og fikk stadig kommentarer på det! Til slutt gruet jeg meg til hver eneste lunsjpause pga alle kommentarene! Både på hva jeg spiste og på hvor utrolig tynn jeg hadde blitt! De mente det muligens hyggelig,men jeg følte meg gransket,invadert og mistenkt som spiseforstyrret! Meget ubehagelig! Nå er jeg fortsatt tynn,3 år etter. Og fortsatt slenger folk kommentarer om at jeg er mager og knoklete! Du mente det nok hyggelig,men mitt prinsipp er at man kommenterer ikke andre sin kropp! Om noen går opp 10 kilo er det ingen som kommenterer det på pauserommet i alles påhør! Det burde gjelde andre veien også! Anonymous poster hash: 963da...bcc De fleste synes vel det er hyggelig å høre hvor flott de har blitt og hvor tynn de har blitt om de har jobbet hardt for å få det til?
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2014 #9 Skrevet 30. juli 2014 Jeg gikk ned mye i vekt og fikk stadig kommentarer på det! Til slutt gruet jeg meg til hver eneste lunsjpause pga alle kommentarene! Både på hva jeg spiste og på hvor utrolig tynn jeg hadde blitt! De mente det muligens hyggelig,men jeg følte meg gransket,invadert og mistenkt som spiseforstyrret! Meget ubehagelig! Nå er jeg fortsatt tynn,3 år etter. Og fortsatt slenger folk kommentarer om at jeg er mager og knoklete! Du mente det nok hyggelig,men mitt prinsipp er at man kommenterer ikke andre sin kropp! Om noen går opp 10 kilo er det ingen som kommenterer det på pauserommet i alles påhør! Det burde gjelde andre veien også! Anonymous poster hash: 963da...bcc De fleste synes vel det er hyggelig å høre hvor flott de har blitt og hvor tynn de har blitt om de har jobbet hardt for å få det til? Ja det tror jeg også. Fryktelig kjedelig om ingen legger merke til det! Anonymous poster hash: 3ebb8...002
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2014 #10 Skrevet 30. juli 2014 Så skjønn du er som er redd for å såre følelsene hennes. Viser jo bare at du har mye empati Nei det var ikke feil sagt. Du gav henne bare et kompliment Anonymous poster hash: 24326...11f
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2014 #11 Skrevet 30. juli 2014 Jeg gikk ned mye i vekt og fikk stadig kommentarer på det! Til slutt gruet jeg meg til hver eneste lunsjpause pga alle kommentarene! Både på hva jeg spiste og på hvor utrolig tynn jeg hadde blitt! De mente det muligens hyggelig,men jeg følte meg gransket,invadert og mistenkt som spiseforstyrret! Meget ubehagelig! Nå er jeg fortsatt tynn,3 år etter. Og fortsatt slenger folk kommentarer om at jeg er mager og knoklete! Du mente det nok hyggelig,men mitt prinsipp er at man kommenterer ikke andre sin kropp! Om noen går opp 10 kilo er det ingen som kommenterer det på pauserommet i alles påhør! Det burde gjelde andre veien også! Anonymous poster hash: 963da...bcc De fleste synes vel det er hyggelig å høre hvor flott de har blitt og hvor tynn de har blitt om de har jobbet hardt for å få det til? Men det er jo ikke alltid man vet hvorfor folk er blitt tynne, om det er noe de har jobbet hardt for eller om det kanskje ikke er så selvvalgt. For endel år siden så gikk jeg ned veldig mye i vekt og ble veldig tynn. En vektnedgang som vel ikke var selvvalgt, men kom av av jeg spiste altfor lite og jobbet døgnet rundt. Har alltid hatt perioder med spiseproblemer hvor jeg spiser lite. Fikk masse kommentarer i spisepausen og ellers på jobben. Noe som endte med at jeg sluttet nesten og spise foran andre, sluttet og sitte sammen med de andre i pausen. Maten satt seg helt fast i halsen og jeg følte alle følgte med på hvor mye jeg spiste. Dette trigget gammelt spisemønster og gjorde at jeg nesten sluttet og spise helt i lang tid. Nå 10 år senere er jeg minst 15 kg overvektig. Jeg har gått ned 10 kg og blir kjempeglad når noen kommenterer det, men samtidig så må jeg passe meg veldig, for jeg kjenner at det kan trigge gammelt spisemønster tilbake. Tenker at alt blir mye bedre om jeg nesten ikke spiser for da blir jeg tynn og da blir alt så mye bedre. Jeg vet jo at det ikke er sånn, men gammelt tankemønster er vanskelig og kvitte seg med. Jeg synes man skal være forsiktig med og kommentere andres vekt, spesielt hvis man ikke kjenner folk godt. Man vet aldri hva som kan ligge bak en vektnedgang eller vektoppgang, og hvordan det man sier kan påvirke folk Anonymous poster hash: 3249e...ce3
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2014 #12 Skrevet 30. juli 2014 Skjønnet poenget, men hun det står om i hovedinnlegget hadde jo gått ned "enormt mye". I tillegg står det at hun jogger. Da er det jo nærliggende å tro at hun har vært ganske overvektig, og at hun har jobbet hardt for å gå ned, og derfor sannsynligvis blir glad for at det blir lagt merke til. Selvfølgelig er det ikke noe særlig om folk maser om det i tide og utide, spesielt ikke om de kommenterer hva man spiser, men EN hyggelig kommentar fra hver person, det tåler man, i de tilfellene man faktisk har jobbet hardt for å gå ned i vekt. Anonymous poster hash: 3ebb8...002
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå