Gå til innhold

BUNAD. Bruker du den på julaften???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare lurer. Jeg føler meg så fin i den,men............Jeg fikk min romsdalsbunad nå til 17 mai, og er den første i min familie med bunad. Så jeg har ingen å se til om de bruker plagget på julaften.

Bruker du din på julaften ????

Anonymous poster hash: 9d6cf...703
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Elsker bunaden min. Kler den også, men bruker den ikke på julaften.

Skrevet

Nei, det har jeg ikke tenkt på engang. Men hvis du vil er det jo bare fint? Hadde aldri reagert negativt på om noen kom i bunad på julaften!:)

Anonymous poster hash: cca1f...215

Skrevet

Nei, absolutt ikke. For det første har jeg ikke tid til å ta den på, siden julaften er full rulle. For det andre rekker jeg ikke over julematen uten å rive den av meg i rekordfart. Også er det vel upraktisk med søljer og store skjorter, som sikkert er en magnet for gavepynt og juletrekuler. 

Anonymous poster hash: 9e1e1...b81
Skrevet

Nei, har aldri brukt den på julaften.

Men kjenner et par stykker som gjør det.

Anonymous poster hash: 7dd1e...e41
Skrevet

Nei, men det var en god ide. 

Skrevet

Ja:)

Anonymous poster hash: cc83e...c04

Skrevet

Ja i kirken

Men ikke hjemme. Da skal det spises ☺☺

Skrevet

Nei

Anonymous poster hash: 14d1b...c0b

Skrevet

Tror jeg ville brukt bunaden på julaften om jeg hadde bunad, ja :)

Det ville forøvrig også vært en romsdalsbunad :)

Ellers fantastisk tema midt i varmeste juli :D

Anonymous poster hash: b85ec...c08
Skrevet

nope

Anonymous poster hash: 24124...234
Skrevet

Nei, men vet at noen gjør det. Har du lyst, har du lov:)

I min er det ikke plass til masse julemat;) Dessuten er det så mye styr, og mye som skjer på juleaften. Noen ganger går jeg jo på ski på dagen, også. ;P

PS: Jeg har alt begynt å glede meg til jul, tihi;) <3

Anonymous poster hash: 55c14...db0
Skrevet

Hmmm... Har alltid trodd det var vanlig. Her hvor jeg bor gjør alle som har bunad det, og jeg bruker selv min hver eneste julaften. Jeg får alltid en pysj av nissen, og bytter når den gaven åpnes :-P

Anonymous poster hash: 18b60...adf

Skrevet

Nei, det kunne ikke falt meg inn. Synes jeg ser det, ribbesteking, og ikke minst ribbespising i bunad... Nå feirer vi dessuten flere og flere juler på hytta, og der bruker vi i alle fall IKKE bunad.

Anonymous poster hash: e0af9...a3d

Skrevet

Nei, men kjenner to (eldre) damer som gjør det

Anonymous poster hash: fdfad...7b0

Skrevet

Ja. Men frokosten inntas i pysj, og jeg bytter igjen før gavekaoset på kvelden. Får full uttelling på høytidsstemninga når den kommer på.

Skrevet

Her hos osshar alle bunad under middag, gaver og kake/kaffe. Bytter når tegnefilmen blir satt på sånn i 23-tida :-)

Ble en tradisjon etter at pappa fikk bunad, og nå har mannen min det også så det blir det fortsatt med :-)

Skrevet

Ja, bestandig. Jeg føler at jula begynner når jeg tar på bunaden og går i kirken. Da er det meste av grisearbeidet slutt og til den lille matlagingen som er igjen bruker jeg et forkle. Ungene bruker også bunad.

Anonymous poster hash: 6ac81...d27

Skrevet

Bunaden kommer på hver julaften hvis den passer :)

Skrevet

Har aldri vært borti noen med bunad til jul jeg...

Anonymous poster hash: e223a...57d

Skrevet

Liker å pynte meg på en litt annen måte på julaften.. Dessuten hadde jeg ikke ville risikert ribbefett på bunaden min.

Anonymous poster hash: 13d15...aab

Skrevet

Bunaden er ett festplagg. Jeg betalte 35 tusen for min, synes det er ille om den ku blir brukt på 17 mai............. Det er kun 2 konfirmasjoner i min krets de nærmeste 10 årene, og ingen barnedåper.

Nestet så jeg syes det var tull å bruke så mye penger på en kjole som blir brukt bare 17 mai.

Føler jeg MÅ  bruke den på julaften også....for å på en måte rettferdiggjøre pengeforbruket.

Ingen i min eller mannens familie har bunad tradisjon, så mannen synes det var totalt bortkastet. Jo han synes bunaden er pen, og jo han synes jeg ser pen ut i den, men 35 tusen kroner??  Kunne jo kjøpt ny sofa, nytt nettbrett, hotellweekend og ny kjole for de pengene i steden lissom.........

Anonymous poster hash: 9d6cf...703
Skrevet

Her brukes bunaden på 17.mai, dåp, bryllup, konfirmasjon, årsmøtemiddager og juleball osv. Men ikke på juleaften. Hadde jeg gått i kirka på julaften kunne jeg nok brukt den da, men ikke hjemme etterpå. Da er det pysj fra morgenen av, behagelige penklær til middag og ofte pysj igjen etter gaveåpninga.

Anonymous poster hash: 81933...826

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...