Gå til innhold

Barnet begynner på skole nå... Og ang SFO

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alle i nabolaget osv skal ha ungene på SFO fra nå for å bli kjent .... Jeg hadde egentlig ikke plan om dette, men har ei ganske blyg jente , så hun har veldig godt av å bli kjent med de andre . Flere av de bor i samme gate ( men ikke begynt å leke med). Men det koster mye mer leser jeg her inne ? Har ikke veldig god råd ,'men hun maser fælt om å få lov å begynne til mandag . Betaler man 1 fast pris i Mnd for august også eller pr dag? Ikke fått slik info ang dagsats...

Skjønner jo at etter mange uker hjemme, minste skal i bhg og det er spennende med SFO og skole .. Det frister

Anonymous poster hash: bcd0b...bda

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Der jeg jobber er det fast pris pr mnd, men 1 klassingene betaler kun fra den dagen de begynner i august.

Skrevet

da eldste begynte for to år siden startet han på AKS (SFO) to uker før skolestart for å bli litt kjent. Her (Oslo) var det ikke noe ekstra å betale. Tror det varierer fra kommune til kommune. Se på hjemmesidene til skolen!

Min skal nå i 3 klasse, og gleder seg veldig til at AKS starter nå på fredag :)

Anonymous poster hash: a76fc...249
Skrevet

Vi måtte gjøre et valg tidligere i vår på grunn av ferien som må være tatt ut i barnehagen før man slutter. Siden vi ferierte tidlig i år, skal han begynne nå 1. august. Jeg mener det er en klar fordel å bli litt varm i trøya før man begynner, bli kjent med skolen og klassekameratene og de voksne som ofte dukker opp i skolen også. Økonomisk koster dt vel litt, men har jo betalt barnehage hver mnd også, så det får så være. Tenker også at det blir godt for han med litt lek og venner nå, blir litt ensformige dager hjemme hos meg med baby.

Anonymous poster hash: 551b6...dd2
Skrevet

Takk for svar ! Ja , jeg har sømfart heftene fra SFO og står ikke noe ang en annen pris nå før skolestart så satser på at det er samme pris ( står ikke noe på nettsiden heller ).

Jeg satt egentlig opp 01.09 , og fikk dette bekreftet ( dette var tidlig i våres), men på førskole dagen skulle vi fylle ut masse SFO papirer og skrev da 01.08 istedenfor siden alle syns det var best, så keg håper det er de papirene som teller mest. Hehe.. Ikke lett å være ny på dette med skole .

Da satser vi på å dra dit mandag morgen. Men hvordan er det med leveringen osv? Jeg er som sagt kun vant til bhg, og hun meget sky....

Skrevet

Hos oss skal det være en slags tilvenning, de fordeler tidspunktet litt første dagen, så vi har fått tid fra 9-12, slik at alle treffer en voksen og ikke alle kommer på en gang. Jeg tenker å være der så lenge han vil og har behov for meg.

Anonymous poster hash: 551b6...dd2
Skrevet

Ikke fått noe tilvenningstid eller noen verdens ting, og i følge de keg har snakket med som skal levere barna sine der for første gang , så skal de iallfall bare .... Sette de av der .....

Litt "krise" å ikke vite da jeg har et møte på formiddagen den dagen . Hun er mer sky med meg, enn uten så det er kun akkurat i sekundet jeg drar . Skummelt for både mor og barn ;)

Skrevet

Trodde en måtte melde seg på i vår,på samme måte som barnehageopptak??

De ansetter jo folk etter hvor mange elever som skal komme og de har jo en maxgrense,så det er ikke bare å komme og slippe dem av...(?)

Anonymous poster hash: 95f03...801

Skrevet

Jeg har gitt beskjed jeg altså, da det var førskoledag og signering av SFO papirene osv. Hvis det var det du mente . Så sånn sett er det ok, men jeg er ei som blir "nervøs" av alt slik. Selv etter oppklaring o.l. Men ingen på første trinn iallfall har fått no spesielle tider, veiledning, forklaring om hvordan det fungerer. Kun når de åpner

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...