Anonym bruker Skrevet 29. juli 2014 #1 Skrevet 29. juli 2014 Mi er to og eeeeelsker "tutti". Vil helst ha den hele tiden. Føler jeg må sette litt grenser nå.. tennene begynner å stikke litt utover :-/ Anonymous poster hash: cd753...769
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2014 #2 Skrevet 29. juli 2014 Sluttet for 3 uker siden. Han er tre. ELSKET smokken!! Så også på tennene at dette må ta slutt. Så etter fine råd fra jentene her inne satt jeg en dag som vi skulle sende den til kaptein sabeltann. ( vi snakket om d på fredagen og sendte mandagen etter). Han puttet den i konvolutten og vettu hva, da var smokken over . Han sov med meg første natts ( tilfelle). Men nei... NULL stress !!!!! Ikke har han spurt etter den heller . Ca 4 dager etter kom diplomet som henger på kjøleskapet . Han er SÅ stolt! Dette resulterte i at dagen etter smokken forsvant sluttet han tvert med bleie både på dag og natt ( samme dag). Jeg er i sjokk:):) Men alt i alt. Ikke gru deg!! Det gjorde jeg, men fikk lykke ønskinger her inne og det gikk mye mye myeeeee bedre enn forventet !! Anonymous poster hash: 587bd...51f
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2014 #3 Skrevet 29. juli 2014 Min sønn er 2 år. Er skikkelig avhengig av smokken og spør ofte etter den på dagen, men prøver å begrense til til kosestunder og natten. Ikke tenkt å slutte enda siden han skal operere mandlene neste mnd. Tenker det kan være fint å ha den da 😉 Anonymous poster hash: 3c9ff...442
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2014 #5 Skrevet 29. juli 2014 Sluttet da hun var ca. 2 og 1/2 år Anonymous poster hash: 2def1...f0f
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2014 #6 Skrevet 29. juli 2014 Eldste sluttet på 3-årsdagen. Det var planlagt lenge, så han var forberedt og veldig klar for å sende smokkene til kaptein sabeltann. Men nå brukte han aldri smokk utenom når han sov, så det var ikke så veldig stort problem. Minstejenta skal sende sine på 3-årsdagen hun også. Det er kun smokk når hun sover eller er syk. På morgenen når jeg tar henne opp av senga får hun nesten panikk hvis hun fortsatt har smokken i munnen. Den må ligge i senga nemlig Anonymous poster hash: 5085f...415
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2014 #7 Skrevet 29. juli 2014 1 år på begge. Unger på 3 som bruker smukk er en uting - da også de som kun bruker når de sover, men spesielt der den brukes når de er våkne! Anonymous poster hash: 7331b...1d6
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2014 #8 Skrevet 29. juli 2014 Hun sluttet til 3-års dagen, det hadde vi snakket om en stund - hun ble stor og fikkbursdagsønsket oppfylt og babyene på sykehuset fikk smokkene hennes (jeg dro liksom dit da hun var i bhgen) Vi var passe strenge på at smokken kun bruktes ved soving, trøst og lange reiser, men hun maste mer og mer hvor eldre hun ble... Gikk overraskende greit å slutte, to kvelder med mas og så ferdig! Anonymous poster hash: 98e1d...c95
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2014 #9 Skrevet 29. juli 2014 Dessverre altfor sent Dvs når hun var 3 år. Nå er hun 9 år og hun har kraftig overbitt. Det kom ikke til syne Før hun fikk de nye tennene. Så nå må vi bare vente til jekslene faller ut Før hun må ha regulering. Noe jeg allerede har begynt å spare til...grøss ikke billig eller behagelig for barnet. Anonymous poster hash: aafbf...835
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 29. juli 2014 #11 Skrevet 29. juli 2014 Jenta vår sluttet da hun var 1 år og 3 mnd.. Gikk kjempefint! Var pga at hun slo løs tennene. MEN pga at det gikk så smertefritt og raskt, vurderer vi å snart kutte tutten på minstrmann på 16 mnd any time soon..
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2014 #12 Skrevet 30. juli 2014 Sluttet rundt 3 års dagen. Var planglagt. Da sendte vi alle smokkene til kaptein sabeltabn Anonymous poster hash: 49ccc...c6b
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2014 #13 Skrevet 30. juli 2014 Her sa tannlegen at det ikke var problem for tennene så lenge vi sluttet før barnet var fire, og begrenset bruken til soving før det. Leverte smokkene til sabeltann i sommer 3 år gammel, det gikk veldig fint. Anonymous poster hash: 89da8...d14
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå