Gå til innhold

Er det for mye å spise 4 egg på en dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har spist to egg til frokost og har lyst på to nå, men lurer på om det blir for mye av det gode?

Anonymous poster hash: 93106...16f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjør på :)

Anonymous poster hash: 7b3ec...fbd

Skrevet

Om du ikke spiser 4 hver dag så går det bra :) Før sa de maks ett egg om dagen men da inneholdt egg mer kalorier pga mer usunt kost hos hønene. Nå får hønene sunnere mat og egga er sunnere.

Anonymous poster hash: 72bac...c4c

Skrevet

Hvis det er sjelden har det vel ingen betydning, tror jeg:)

Onkelen min spiste farlig mye egg, og måtte "kutte ned". Vet ikke hva som kan skje, men er visst ikke bra.

Anonymous poster hash: b0f5c...5e2

Skrevet

Takk for svar. Pleier ikke spise 4 egg for dagen. Men av og til 2.

Skrevet

Før var det sånn at hjertepasienter og de med høyt kolesterol skulle spise begrenset med egg, men jeg tror ikke eggene er så usunne lenger, de er "friskemeldt" og det er helt greit å spise egg hver dag igjen...

Men tror ikke jeg ville spist 4 egg hver dag da..

Anonymous poster hash: 849ff...e32
Skrevet

Bare spis egg :) Jeg leste i bestemors ukeblad (er der på ferie) at ekspertene hadde gått bort fra at egg var usunt å spise hver dag, så bare kjør på.

Anonymous poster hash: 5893f...9e1
Skrevet

Egg har aldri vært usunt, men de såkalte ekspertene trodde at kolesterolet i eggeplommen kunne være medvirkende til høyt kolesterol hos mennesker. Det stemmer ikke, og derfor er egg "friskmeldt".

Det som gir høyt kolesterol er for mye raske karbohydrater, gjerne i kombinasjon med for mye omega6.

Anonymous poster hash: 8e4e3...553
Skrevet

Egg er noe av det sunneste du kan spise har jeg lest! Kjør på:) men som de andre her sier, kanskje ikke 4 egg hveer dag:p men de er altså proppa full av masse gode ting som kroppen trenger, så ikke ha dårlig samvittighet, heller motsatt :)

Skrevet

Takk takk. Her ble det egg. 😉

Skrevet

Egg er ihvertfall mye bedre enn alt det brødet som spises i dette landet! Mett blir man også😃

Anonymous poster hash: 0ddfe...1d2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...