Anonym bruker Skrevet 29. juli 2014 #1 Skrevet 29. juli 2014 Dere som har 4 eller fler barn, hva har dere i inntekt? Vi planlegger nr 4 så snart mannen begynner i jobb og vil da ha mellom 6-700 000kr i året. Jeg lurer på hvordan dere med mange barn klarer dere i det daglige? Anonymous poster hash: 09d91...50f
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2014 #2 Skrevet 29. juli 2014 Nå har vi vel 1,1 mill i året sammen - og fire barn. Begge jobber fulltid ++ Vi er gode på tidsprioritering, og er gode til å prioritere og forvalte både tiden og økonomien slik at det går helt fint. Anonymous poster hash: 4a6d8...089
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2014 #3 Skrevet 29. juli 2014 Hadde aldri klart det. Vi har to i barnehage og det er ikke så fett med totalt 1,2 i inntekt. Hvordan klarer dere det? Vi har lån på totalt 2,8 mill med 2 biler. Anonymous poster hash: ad2a8...520
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2014 #4 Skrevet 29. juli 2014 Hadde aldri klart det. Vi har to i barnehage og det er ikke så fett med totalt 1,2 i inntekt. Hvordan klarer dere det? Vi har lån på totalt 2,8 mill med 2 biler. Anonymous poster hash: ad2a8...520 Med 1,2 mill og kun 2,8 i lån så må dere da ha det romslig? Vi har mer i inntekt men betraktelig mer i lån ... Og vi har "for mye" penger. Anonymous poster hash: 38c01...42b
Fruhalv2 Skrevet 29. juli 2014 #5 Skrevet 29. juli 2014 Vi har vel rundt 1,3 tenker jeg. Snart fire barn jeg synes vi er heldige ift hverdagsøkonomi, men kan helt klart bli flinkere .
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2014 #6 Skrevet 29. juli 2014 I fjor tjente jeg 270.000,- og mannen 480.000,- Vi har fire barn mellom 5 og 13 år (en i barnehage og en i sfo), 2,5 mill i boliglån og 100.000,- igjen på billånet. Vi lever jo ikke akkurat fett, budsjettene må holdes og det er ikke rom for store utskeielsene, men vi lider da ingen nød heller. Noen måneder er tøffe, f.eks den måneden det kommer faktura på to fotballkontinenter, det skal betales ballettimer for for to stykker og det gjerne er noe annet som også skal betales samme måned. Men vi prøver legge av litt hver måned til de månedene det kommer mange regninger, det går som regel akkurat opp Nå er ikke vi overhodet vant til luksus som utenlandsferier, spa-behandling, dyr sminke, merkeklær, middager på byen osv så vi greier oss, men om dere har dyre vaner i hverdagen hadde dere nok ikke klart dere på vår lønn. Anonymous poster hash: 2e5b3...064
MrsMilla Skrevet 29. juli 2014 #7 Skrevet 29. juli 2014 Tja, som jeg skrev ovenfor, har vi helt vanlig ok inntekt og fire barn - men ser at flere av dere andre synes det er såpass trangt at det ikke har rom for mye ekstra. Allikevel klarer vi fint å takle lån på nesten fire mill totalt, hadde ferieturer til usa og thailand på totalt sju uker, unner oss gjerne litt her og der (mener vi) og har grei økonomi i hverdagen. Ingen kredittkort eller annen tullegjeld, og grei bufferkonto. Men vi har budsjett vi forholder oss til, bruker ikke mer enn vi har, og vi tuller ikke bort penger i hverdagen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå