Gå til innhold

Kalle opp barn etter syk mor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har så lyst til å gjøre litt stas på mamma som har kreft, og har snakket med mannen om å kalle opp vår neste etter henne. Samtidig har vi et navn vi allerede ønsker for en jente, så da blir det et dobbeltnavn som i grunnen passer fint. 

Men, her er det lille problemet. Jeg vet ikke om det er gutt eller jente enda. Og jeg vet ikke hvor lenge jeg får ha mamma, og hvor lenge hun er klar i hodet og klarer å huske det vi forteller henne. Og hun har bursdag i morgen, så jeg har lyst til å overraske henne og fortelle at vi vil kalle opp en jente etter henne. Men hva da om vi ikke får jente? Er litt redd for at det skal bli "feil" og at hun skal bli lei seg hvis det ikke skjer. Det er sikkert urealistisk å tenke sånn, men hun er såpass svak nå at jeg er livredd for å utsette henne for noe som kan gjøre henne lei seg. Men vet hun ville blitt uendelig glad for at vi kaller opp en datter etter henne. 

Hva synes dere, skal jeg fortelle henne det i morgen, eller vente og se hva det blir før jeg sier noe? 

Anonymous poster hash: 8e6b1...147
Videoannonse
Annonse
Gjest Julia1984
Skrevet

Vent!! Det er mitt beste råd!

Skrevet

Ikke si noe nå. Det blir helt kunstig også i forhold til at du ikke aner hvilket kjønn du venter. Kan i verste fall såre henne.

Anonymous poster hash: ffc45...ba6

Skrevet

Ville ventet, jeg. Om ikke hun har er navn som kan vris om til er guttenavn. Feks Kristine/Kristian

Skrevet

Finnes ikke en gutteversjon av navnet da?

Anonymous poster hash: 6ca08...0fc

Skrevet

Finn en gutteversjon av navnet Hennes, evt bare at det er samme forbokstav. Vi gjorde det med vår eldste, kalte ham opp etter min mormor som betydde enortm mye for meg. Det finnes ingen guttevariant av navnet og brukte samme forbokstav. Mormor het Marit, eldste heter Markus :)

Skrevet

Marit er jo mer lik guttenavnet Martin.

Anonymous poster hash: 3eaee...1fd
Skrevet

kan du ikke si at HVIS det blir jente så ønsker vi å kalle henne opp etter deg. Hun vil jo forstå det 

Anonymous poster hash: 62d7c...7d7
Skrevet

Marit er jo mer lik guttenavnet Martin. Anonymous poster hash: 3eaee...1fd

Det fantes allerede en Martin, så vi måtte finne noe annet :) Kunne brukt Marius, men har dårlige assosiasjoner til navnet... Markus var da nærmest, og det viktigste var at navnet representerte personen vi ønsket å hedre :)

Skrevet

Hadde jeg vært moren hadde jeg i mitt stille sinn tenkt at "nå føler de at de må glede dødssyke meg med å kalle opp deres ufødte barn etter meg..." og så blir det veldig krampe å fortelle det NÅ....før dere i det hele tatt vet hvilket kjønn det blir.

VENT!!!!!

Anonymous poster hash: ffc45...ba6

Skrevet

Veeeeeeent. Ihvertfall til du får vite kjønn.

Mye kan skje. Det har jeg selv desverre erfart.

Anonymous poster hash: 997ef...8be

Skrevet

Ser ingenting galt i å fortelle det nå, det ville jeg ha gjort :)

Skrevet

Takk for alle svar :) Vi har bestemt oss for å vente til vi vet hva det blir, dere har helt rett. Godt å kunne lufte litt her inne når man har kjørt seg fast i et tankemønster :) Hun forventer jo ingenting, så da går det fint å evt overraske henne med det senere, når vi VET.

HI

Anonymous poster hash: 8e6b1...147

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...