Gå til innhold

Hvis dere kunne velge?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Synes det er best april-mai-juni :) Fikk junibaby sist, og venter marsbaby nå :)



Anonymous poster hash: aafe2...55f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt klart vårbarn :) Har to som er født på våren, begge to med refluks, kolikk og alt som er og har vært helt avhengig av å trille ute for å få dem til å sove. Trilleturer er så mye bedre i vår/sommervær enn -15...

 

Anonymous poster hash: 7c35f...340

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første barnet ville jeg fått om vinteren/tidlig vår. Da kan man kose seg inne de første månedene med amming. Sen vår/sommer er værst, da man må sitte inne å amme hele sommeren. Og det er altfor varmt for baby. Men fordelene med sommerbarn som barn nr 2 er at sykdomsperioden i bhg er over og man slipper sykt spedbarn. Når høsten kommer og storesøsken tar med sykdom hjem er baby 6 mnd. :-)

 

Jeg har et desember-barn og et juni-barn. Absolutt best med desemberbarn av de to. Så mye lettere å vite hva man skal kle på om vinteren enn sommeren med nyfødt. Hvis jeg kunne velge fritt mnd for nr 3, hadde jeg valgt feb/mars. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig at ingen har nevnt fordelene på skolen ved å bli født tidlig på året! Barn født tidlig på åre vil generelt sett, ha en fodel med at de er mer modne og blir ikke hengende etter.

 

Det er faktisk et helt år forskjell ved januar-desember, men de går i samme klasse og vil sammenlignes hele veien i de årene som barn utvikler sin identitet.

 

Selvfølgelig, ingen regel uten unntak og forskjellene blir visket ut med tiden...



Anonymous poster hash: a68a6...b25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en født i juni, feb og nov.

 

Veldig greit med november barn altså. Ikke tungt å gå gravid om sommeren og sommeren etter han er født er han jo så stor at han kan sitte i vannet og plaske selv, har gode rutiner, spiser brødmat (som er enkelt å både gi å pakke med seg) og generelt lett å ha med å gjøre :)

 

Anonymous poster hash: 5d8cc...020

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde også mai var genialt, mener vi har fått en sånn supersommer er det rett og slett litt bittert :P jeg elsker sol og bading og varme, men det gjør jo selvsagt ikke mini enda. Så egoismen min sier midtvinters, da er det ikke så ille å bli sittende innendørs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Jeg tenker at mars/april er genialt, da er babyen litt større når varmen kommer. Samtidig er man forhåpentligvis klar for å være ute og trille når det fine maiværet kommer!

 

Min er født i slutten av september, og var stort sett inne og ammet første måneden. Når jeg endelig var veldig klar for å komme meg ut sånn november-ish, ble det -20 og det varte i 3 måneder :sno:

Off topic; men må bare likevel: hvordan får dere til disse fantastiske animasjonene? Må på pc sikkert? Såå søt <3
PC ja. Men tror du kan "kode" de inn på tlf med å skrive kolon-sno-kolon :sno: Endret av NettoppJa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine er født i mars, mai og juli, og har aldri tenkt på at den ene måneden var verre/bedre enn den andre. Synes det har gått greit uansett jeg  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine er begge født i mars/april, og jeg synes det har vært helt genialt (bortsett fra bhg-plass da).

 

Man slipper å gå høygravid på sommeren, kjekt å være svær og pesende på vinterstid. Man slipper å pakke inn babyen i 30 lag ull, pose, lammeskinn osv for å gå ut, evt slippe bekymring om at det er alt for kaldt til å bevege seg utendørs.

Man kan trille turer fra dag én om man vil, som oftes er været ok på denne tiden.

Og som et pluss hvis man klarer seg uten dagmamma og kan ha ulønnet permisjon frem til bhg-start,- som regel går barnet når det starter i bhg og kan gjøre seg til en viss grad forstått når det er ca 1,5 år. Det er positivt!

 

Så dette var min pluss-liste:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nok brukt opp sommervarmen for flere år fremover, så varme og sol blir neppe et problem...

 

Anonymous poster hash: 9347b...619

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk i april nå. Bare stress med liten baby i varmen. Fikk i februar sist og det var mye bedre. Skulle jeg valgt fritt uten tanke på jul, først/sist på året, bhg-opptak etc.hadde jeg gått for desember-januar :) Sove trygt i varm pose som bitteliten, mye inne for å bli kjent på vinteren og klsr for mindre klær og mer sprell frem mot sommeren :)

 

Anonymous poster hash: 0b3b6...3e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at mars/april er genialt, da er babyen litt større når varmen kommer. Samtidig er man forhåpentligvis klar for å være ute og trille når det fine maiværet kommer!

 

Min er født i slutten av september, og var stort sett inne og ammet første måneden. Når jeg endelig var veldig klar for å komme meg ut sånn november-ish, ble det -20 og det varte i 3 måneder :sno:

Haha, fødte du også i 2010? :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har to barn født i juni og fordelen for mor er midnattsol og mye overskudd til nattevåk og å slippe å fyre i ovn, kle på så mye, måkke sne og varme opp bil etc mens baby er nyfødt. Bor nord i landet så langvarig varme er ikke et problem..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. fordeler på skolen; barn er jo veldig forskjellige, når de er født på året er jo bare en av mange ting som avgjør hvordan det går. Mitt yngste barn er født i slutten av november, men hun er stor for alderen og var tidlig ute med å gå og snakke. I tillegg har hun storesøsken å bryne seg på, så alt i alt tror jeg hun har et like godt utgangspunkt som mitt helt "normale" aprilbarn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. fordeler på skolen; barn er jo veldig forskjellige, når de er født på året er jo bare en av mange ting som avgjør hvordan det går. Mitt yngste barn er født i slutten av november, men hun er stor for alderen og var tidlig ute med å gå og snakke. I tillegg har hun storesøsken å bryne seg på, så alt i alt tror jeg hun har et like godt utgangspunkt som mitt helt "normale" aprilbarn.

 

Enig i denne, jeg var også stor for alderen og tidlig ute med det meste. Når jeg da i tillegg var født i januar så ble det altfor stort sprang mellom meg og de andre i klassen til at det var noe særlig gøy... Synes derfor det er helt greit at barnet mitt, som har to sånne foreldre å slekte på, er født i oktober. :)

 

Anonymous poster hash: 03f91...8a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en juni gutt og en desember jente og ville foretrukket 1.halvår på begge om det var snakk om "bestilling". En ting er de første årene men jeg er selv desember jente og det var kjedelig og alltid være minst! (Nå kjekkere da, side alle andre blir 29, 40, 50 osv leeenge før meg :fnise: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høstbarn ville jeg valgt da. September/tidlig oktober. Ikke kaldt enda, barnet er litt større når kulda setter inn men er fortsatt ganske liten rundt juletider. (Er så koselig med baby i jula :) ) og så er lille blitt ganske stor til sommeren :) Har fra før et novemberbarn, og det var veldig fint. Men ble lite trilleturer i begynnelsen. Venter nå et desemberbarn. Litt kjedelig for barnet å være født så seint på året, men det går jo det å :) i det lange løp betyr akkurat det lite, men håper jo lille velger å komme en anna dag en på juleaften, og helst før så vi kan feire juleaften hjemme alle sammen :)

 

Anonymous poster hash: 68bd7...80c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på hovedgrunnen til at jeg foretrekker sommeren: Lyse netter gjør det lettere å stelle/mate baby på natta.

:sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg tenker at mars/april er genialt, da er babyen litt større når varmen kommer. Samtidig er man forhåpentligvis klar for å være ute og trille når det fine maiværet kommer!

 

Min er født i slutten av september, og var stort sett inne og ammet første måneden. Når jeg endelig var veldig klar for å komme meg ut sånn november-ish, ble det -20 og det varte i 3 måneder :sno:

Haha, fødte du også i 2010? :)

 

Jeppsipeppsi...flere som delte samme skjebne som meg og lillesnupp det året? Vi bodde omtrent på Storo-senteret i perioder haha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi forsøkte bevisst å få barn født tidlig på året, da faren hans som er lærer mener han ser en større fordel hos de som er født tidlig på året.

Mer skolemodne osv. De slipper å vente en evighet på disse store begivenhetene som eksempelvis 16 og 18 år, moped, lappen.

 

Jeg tenkte ikke på når jeg måtte gå gravid ifht varme eller kulde, men i et større perspektiv.

 

Uansett er barn en velsigne seg uavhengig om de er mai eller februarbarn. Men siden vi ikke hadde hastverk planla vi prøvingen mtp ovennevnte faktorer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Jeg tenker at mars/april er genialt, da er babyen litt større når varmen kommer. Samtidig er man forhåpentligvis klar for å være ute og trille når det fine maiværet kommer!

 

Min er født i slutten av september, og var stort sett inne og ammet første måneden. Når jeg endelig var veldig klar for å komme meg ut sånn november-ish, ble det -20 og det varte i 3 måneder :sno:

Haha, fødte du også i 2010? :)

Jeppsipeppsi...flere som delte samme skjebne som meg og lillesnupp det året? Vi bodde omtrent på Storo-senteret i perioder haha!
Haha, fødte i slutten av oktober jeg, også i Oslo. En forferdelig vinter ;) Måtte trille for at hun skulle sove, når det var "varmt" nok riktignok. Det var mange kalde trilleturer det året gitt!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...