Gå til innhold

Har dere fortalt det til noen?


Reese

Anbefalte innlegg

Med mine to første var jeg på telefon til alle med en gang jeg fikk to streker :P

 

Denne gang skal vi prøve å holde det hemmelig lengst mulig og jeg gjør og sier de mest utrolige ting for ingen rundt meg skal få mistanke  :fnise: alt fra å bytte ut vanlige flasker øl med alkoholfrie når jeg får besøk, fortelle hvor mye jeg drakk på den og den festen, til liksom krangle med mannen om hvem som skal være sjåfør mens vi er blant foreldrene våre..

Blir litt tullete, men gjør alt i vår makt for at ingen skal vite.

Mannen forteller høyt å tydelig at han ikke ønsker barn på noen år, og jeg forteller venninne mine at for å få barn må vi ha sex (Snakker om tørkeperioder)..

 

Dette blir min svigermor sitt første biologiske barnebarn, og jeg vet hun vil bli i ekstase, det vil være en ny verden for henne. Vi gleder oss så enormt til å fortelle, men planlegger hvordan vi skal meddele nyheten ;)

 

Er vi helt tullerusk eller er det andre som oss? Knis :fnise:  :fnise:  :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi var ganske tidlige med å fortelle det. Konkluderte med at dersom det går galne vei, er det godt å ha en familie som vet hva du går gjennom:)

 

Nå vet snart hele familien det, + noen venninner av meg :)

Syns det er godt å ha andre enn bare samboeren min å dele tanker med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sagt det til min søster. Forrige gang vi prøvde å bli gravid hadde jeg 3 spontanaborter, så jeg venter til jeg er helt trygg denne gangen, det blir liksom mer virkelig og mer skuffende hvis jeg forteller det til folk, og så mister... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har fortalt det til en søster, en venninne og mamma. De jeg vet jeg ville snakket med dersom det skulle gå gale veien uansett :)

Også samboer da så klart :) Resten får vente - skla se om jeg klarer holde det hemmelig til uke 16 ca.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har fortalt det til en søster, en venninne og mamma. De jeg vet jeg ville snakket med dersom det skulle gå gale veien uansett :)

Også samboer da så klart :) Resten får vente - skla se om jeg klarer holde det hemmelig til uke 16 ca.

Uke 16 :o Hvordan klarer du det? Blir glad om jeg klarer meg til uke 10 ;) Magen viser så godt på den lille kroppen min :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fortalt det til mamma og pappa, samt 2 av 3 søsken til samboer. To venninner fikk angst telefonen min når jeg så to streker og :-p

 

Fant ut idag at mine venners foreldre vet det så må fortelle det til mine besteforeldre idag og så de ikke hører det via bygde sladder :( Litt kjedelig da jeg bare er 10 uker på vei da, men...

 

Ellers får resten av de som trenger å vite det i uke 13 (kommer hjem fra ferie da) :-)

 

Poster ikke dette på face og lignende så de nærmeste får vite, men ikke hele Facebook og verden :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fortalt på jobb pga er dårlig, nytter ikke å skjule det akkurat ;)

Foreldre og annen familie pluss venninner :)

Om det går galt får de fleste vite det uansett, så bekymrer meg ikke om at flere får vite det tidlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste av dere gjør som jeg har gjort tidligere :) 

 

Men nå er det om å gjøre å holde det hemmelig her, er mare meg å samboer som vet det, men er jo bare 6+ et eller annet :P

 

Vi ønsker det skal være en overraskelse, da spesielt for svigermor. Det vil bety alt for henne, så om noen har gode forslag til måter å fortelle det på setter jeg stooooor pris på tips :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vil også vente lengst mulig, og minst til uke 12:) Gjorde det sist også. Valgte å vise frem UL bilde fra uke 12 når vi fortalte det, synes det er morro å gjøre litt "stas" ut av det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bellanie, vi pakket inn et par små tøfler, og skrev dette på et kort "kjære farmor og farfar. Kan dere passe på disse til jeg kommer en dag i mars? "

 

Svigermor sa det ikke kunne blitt sagt på en bedre måte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bellanie, vi pakket inn et par små tøfler, og skrev dette på et kort "kjære farmor og farfar. Kan dere passe på disse til jeg kommer en dag i mars? "

 

Svigermor sa det ikke kunne blitt sagt på en bedre måte :)

Den var bra :D Takk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kun fortalt det til venneparet vi er på ferie sammen med + ei venninne som har støttet meg i alle spontanabortene. Enig med Fjelljenten, det blir mye mer virkelig og trist når flere vet om at man er gravid og mister, føler nesten at man skuffer de ved å miste.. Har aldri fortalt det til mine eller hans foreldre og de får ikke vite noe før vi evt bikker over 12-13 uker denne gangen heller! Blir bare mas av det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

har fortalt det til en søster, en venninne og mamma. De jeg vet jeg ville snakket med dersom det skulle gå gale veien uansett :)

Også samboer da så klart :) Resten får vente - skla se om jeg klarer holde det hemmelig til uke 16 ca.

Uke 16 :o Hvordan klarer du det? Blir glad om jeg klarer meg til uke 10 ;) Magen viser så godt på den lille kroppen min :P

 

Sist jeg var gravid fant jeg ukke ut av det før i uke 19 :fnise: 

(ikke planlagt da altså) hehe

Jeg er 180 høy, så tar litt tid før det trenger å vises noe særlig, så tror uke 16 skal gå fint :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

 

har fortalt det til en søster, en venninne og mamma. De jeg vet jeg ville snakket med dersom det skulle gå gale veien uansett :)

Også samboer da så klart :) Resten får vente - skla se om jeg klarer holde det hemmelig til uke 16 ca.

Uke 16 :o Hvordan klarer du det? Blir glad om jeg klarer meg til uke 10 ;) Magen viser så godt på den lille kroppen min :P

 

Sist jeg var gravid fant jeg ukke ut av det før i uke 19 :fnise: 

(ikke planlagt da altså) hehe

Jeg er 180 høy, så tar litt tid før det trenger å vises noe særlig, så tror uke 16 skal gå fint :fnise:

 

Oi, tenk å få gå halve svangerskapet uten å vite :D Heldig du er :) på en måte da..

 

Mitt andre svangerskap var jeg 9+ noe da jeg fant det ut, men rart jeg ikke tok tegninga tidligere i og med at jeg sov meg igjennom ukene ;) Men det viser ganske raskt på min 158cm høye kropp:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her vet nærmeste famile + noen nærme venner. Man klør jo etter å fortelle denne store nyheten! Så er vanskelig å holde det inne  :fnise:  Jeg er i uke 11 på mandag, så er ikke sååå lenge til jeg kan fortelle  :smilorange:  Tenkte å fortelle det når jeg har vært på en overstått tidlig ultralyd (tenkte ca i slutten av uke 11) og når jeg er passert 12 ca  :smilorange:  wiii gleder meg sånn!!! :hjertesmil:  :hjertesmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fortalt det til hver vår nærme venn. Og jeg har fortalt det til sjefen min. Jeg er i dårlig form og presterer ikke like bra så bedre at han får vite det enn at han skal irritere seg over meg og mine dårlige prestasjoner. Har et veldig fysisk arbeid. Familien får vite det i slutten av mnd etter vi ha vært på ul. Er 6+6 idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har lyst til å vente helt til uke 18 og ordinær ul denne gangen, men får jo se hvordan magen blir etterhvert. Hele familien og venner vet at jeg går på lavkarbo og slanker meg fremover så har ikke lyst å "skuffe" de. Så var jo ikke akkurat planlagt å bli gravid akkurat nå kan man vel si.. Hehe! Tanken er at vi i høst skal invitere foreldrene våre på middag og så skal gutten vår gå rundt i en body/t-skjorte hvor det står ett eller annet med at han skal bli storebror!! :) Tenker det blir supert!! Jeg er jo såpass overvektig at jeg tenker det vil ta en tid før magen popper, mne vi får bare ta det dag for dag og se når det passer å fortelle det!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...