Gå til innhold

Temabursdager,er det en greie?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal snart ha den første bursdagen til snuppa og overalt på nett florerer det med ulike tema-ideer. Det er ole brumm, blomster, tingeling, Biler for alle penga.

Får litt inntrykk av at det er bare jeg som skal henge opp noen ballonger og si meg fornøyd med det.

Er det virkelig en greie at barn har temabursdager for tiden eller er det bare på nett?

Anonymous poster hash: dd04d...8ec

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel både og har jeg inntrykk av

Jeg syns det er kjekt å lage til rundt et tema, og ungene syns også det er stas.

Men de har det like kjekt i en bursdag uten tema.

Ser ikke noen problem hverken med tema eller uten.

Er ikke så mange bursdager i løpet av barndommen det er snakk om heller.

Anonymous poster hash: 48319...162
Skrevet

Det er nesten ingen som tjener penger på en vanlig hjemmebursdag. Derfor ser du ikke reklame for det. Her er det likevell det som velges av over 90%.

Anonymous poster hash: 12620...ff7
Skrevet

Jeg har jo gått på Nille og kjøpt papptallerkener, servietter og krus med Sofia den første, hatt en rosa papirduk på bordet og pyntet med rosa ballonger, er det en temabursdag synes du?

Er oftest sånne bursdager ungene er i, ikke veldige temabursdager, men til en viss grad. Helt vanlig å ha tallerkener, godteposer og kanskje litt pynt eller en kake som passer til temaet.

Forrige bursdagen 7-åringen min var i kan vel betegnes som en sjørøverbursdag. Det hadde hengt opp sorte ballonger med dødningshoder på (selges i lekebutikken), hadde tallerkener og servietter med sjørøvere på og delte ut godteposer som det lå en øyelapp i sammen med litt snop.

Det er ikke nødvendig å gjøre så mye ut av det som på bildene fra Amerika, litt andre tilstander der ;) Der setter de hjemmeværende husmødrene sin ære i å lage det fineste selskapet for barna sine og da er det virkelig gjennomført...

Anonymous poster hash: c99ba...a8f
Skrevet

Kommer an på hva som definerer "Tema-busdag"

Om jeg uansett må kjøpe papptallerker, plastkopper, servietter og sugerør så velger jeg gjerne noe som matcher. For eksempel med pirater på - og til gutter i riktig alder er det jo stas med en sjørøverskute-kake.

Om det er Temabursdag, så ja da har vi hatt det. Men jeg tviler på at gjestene går hjem og sier at de har vært i en tema-bursdag for så åpenbart er det ikke selv om serviettene matcher tallerknene.

Anonymous poster hash: 324e9...72c
Skrevet

Her er det mye forskjellig.

Vi har hatt karnevals bursdag etter at yngste var i pippi bursdag noen mnd før.

Det er leos lekeland, basseng bursdag, turn bursdag i turnhallen, hjemme bursdager uten tema, disko bursdag, prinsesse bursdag osv osv

Helt greit så lenge det ikke forventes at man skal ut å kjøpe masse nytt til det. Tar det an har.

Anonymous poster hash: 115b9...d72
Skrevet

Ting kommer mer og mer fra USA nå, der er det jo "vanlig" (utifra det vi ser på diverse tv-programmer) å ha tema fullt ut. Om det er tivoli-tema ansetter man en klovn og har forskjellige stands med leker, og pynter opp i ordentlig klassisk tivoli-farger, med musikk og alt. Med sjørøver-tema kler alle seg ut som pirater, har piratkake, og kanskje til og med ordner slik at en piratbåt kommer og "angriper" så barna kan sprute på piratene med vannkanoner. Mens her i Norge er en vokst opp med litt ballonger her og der, bløtekake og sjokoladekake og gele. Jeg selv synes det er morro med temafester, men en må jo se litt an gjestene også. Er det familiefeiring ser jeg ikke for meg at besteforeldre og gamle tanter kler seg ut og tar helt av, men er det feiring sammen med venner med barn på samme alder er det mer aktuelt!

Skrevet

Mener du at det er samme bilde på tallerkener, servietter og kopper?

Vi har stort sett hatt det her like greit om man først skal kjøpe. Og unga syntes det er mer morsomt med bilde på en vanlige (bursdagsbarnet når vi lager til bursdagen.)

Vi har hatt skikkelige tema bursdager med karneval, sjørøver bursdag med begravd skatt ute. Fordi bursdagsbarnet har ønsket det og vi har hatt bursdager uten noe spesielt planlagt, hvor servietter, kopper og tallerkener har forskjellige bilder osv.

Igjen etter bursdagsbarnets ønske.

Felles for alle bursdager er at bursdagsbarnet og gjester har avsluttet dagen fornøyd.

Og jeg snakker her om barne bursdager om det er uklart.

Her jeg bor er det noen som velger lekeland, svømmehall, peppes, mcdonalds ja slike opplegg til bursdagene. Det er stat for barna det men har ikke inntrykk av at de liker dette mer (eller mindre) en hjemme bursdager. 

Hva som er vanlig kommer vel an på hvor du bor men tror ikke man trenger å bekymre seg ihvertfall.

Anonymous poster hash: 56d56...4a1
Skrevet

Hvilken alder et det snakk om? Min eldste er snart 6 og jeg har vært med i mange bursdager. Frem til den alderen er i hvert fall barna veldig lite kravstore. Pølser, kake og evt godterposer så er stemningen på topp. Og så velger man selv om man ønsker å gjøre mer utav det. Hvis bursdagsbarnet har spesielle ønsker så er det jo hyggelig å prøve høre på det.

Anonymous poster hash: db616...71f

Skrevet

Hvilken alder et det snakk om? Min eldste er snart 6 og jeg har vært med i mange bursdager. Frem til den alderen er i hvert fall barna veldig lite kravstore. Pølser, kake og evt godterposer så er stemningen på topp. Og så velger man selv om man ønsker å gjøre mer utav det. Hvis bursdagsbarnet har spesielle ønsker så er det jo hyggelig å prøve høre på det.

Vi har forresten ikke hatt annet tema enn servietter med barnevennlig motiv. Barna pynter kaken selv og er veldig fornøyd med det. Kanskje større barn forventer mer, men enn så lenge er det enkle helt topp for mine barn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...