Gå til innhold

Lavt blodtrykk og lav vekt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært på 105/78 som høyeste via 90/60, og nå 100/65 i 7.måned. De siste dagene har jeg vært spesielt slapp, uvel og kvalm.

Blodprosenten er også rett over 10.

Har andre erfaringer med lavt blodtrykk, eventuelt å føle seg uvel, slapp og kvalm? Jeg har ingen forhistorie med kvalme i svangerskapet, så det er ikke det som kommer tilbake.

Bekymrer meg også over at jeg har gått opp veldig lite i vekt. Forstår at dette er veldig individuelt, men 3,5 kg i 7.måned er bare ikke normalt. (Normalvektig fra før)

SF mål øker, men er i nedre del av sjiktet.

Noen andre med erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er anemisk. Tar du jern?

Anonymous poster hash: 743ea...46a

Skrevet

Det er lav hemoglobin som er ditt problem. Få i deg jern.

Anonymous poster hash: 7d341...c64

Skrevet

Du er anemisk. Tar du jern?

Jeg spiser mye jern i kosten og klart meg fint til nå, men mulig legen kan vurdere jerntabletter i tillegg.

Skrevet

Du er anemisk. Tar du jern?Anonymous poster hash: 743ea...46a

Jeg spiser mye jern i kosten og klart meg fint til nå, men mulig legen kan vurdere jerntabletter i tillegg.

Om du har hb på 10 og legen ikke har gitt beskjed om å ta jern er det veldig rart. Om jeg var deg ville jeg begynt på jern i dag. Det er normalt å miste en del blod under fødsel og du kan bli veldig dårlig etterpå med så lav verdi. Viktig å forebygge dette, og ikke minst siden du er så dårlig nå også. Dette påvirker blodtrykket ditt. Det er ikke nok med jern i kosten med så lavt jern. Hva ligger ferritin på?

Skrevet

Ferritin er ikke målt. Fikk klar beskjed av jordmor om å ikke begynne på jerntabletter før jeg hadde vært hos legen. Har time der om en ukes tid.

Skrevet

Tror kanskje ikke det er vanlig å anbefale jerntilskudd før Hb er under 9? Correct me if I'm wrong..

Men synes du uansett kan ta opp dette med legen, hvis du er bekymret. Stol på magefølelsen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...