Susie Bee Skrevet 29. juli 2014 #1 Skrevet 29. juli 2014 Jeg har vært på 105/78 som høyeste via 90/60, og nå 100/65 i 7.måned. De siste dagene har jeg vært spesielt slapp, uvel og kvalm. Blodprosenten er også rett over 10. Har andre erfaringer med lavt blodtrykk, eventuelt å føle seg uvel, slapp og kvalm? Jeg har ingen forhistorie med kvalme i svangerskapet, så det er ikke det som kommer tilbake. Bekymrer meg også over at jeg har gått opp veldig lite i vekt. Forstår at dette er veldig individuelt, men 3,5 kg i 7.måned er bare ikke normalt. (Normalvektig fra før) SF mål øker, men er i nedre del av sjiktet. Noen andre med erfaringer?
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2014 #2 Skrevet 29. juli 2014 Du er anemisk. Tar du jern? Anonymous poster hash: 743ea...46a
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2014 #3 Skrevet 29. juli 2014 Det er lav hemoglobin som er ditt problem. Få i deg jern. Anonymous poster hash: 7d341...c64
Susie Bee Skrevet 29. juli 2014 Forfatter #4 Skrevet 29. juli 2014 Du er anemisk. Tar du jern? Anonymous poster hash: 743ea...46a Jeg spiser mye jern i kosten og klart meg fint til nå, men mulig legen kan vurdere jerntabletter i tillegg.
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2014 #5 Skrevet 29. juli 2014 Du er anemisk. Tar du jern?Anonymous poster hash: 743ea...46a Jeg spiser mye jern i kosten og klart meg fint til nå, men mulig legen kan vurdere jerntabletter i tillegg. Om du har hb på 10 og legen ikke har gitt beskjed om å ta jern er det veldig rart. Om jeg var deg ville jeg begynt på jern i dag. Det er normalt å miste en del blod under fødsel og du kan bli veldig dårlig etterpå med så lav verdi. Viktig å forebygge dette, og ikke minst siden du er så dårlig nå også. Dette påvirker blodtrykket ditt. Det er ikke nok med jern i kosten med så lavt jern. Hva ligger ferritin på? Anonymous poster hash: 743ea...46a
Susie Bee Skrevet 29. juli 2014 Forfatter #6 Skrevet 29. juli 2014 Ferritin er ikke målt. Fikk klar beskjed av jordmor om å ikke begynne på jerntabletter før jeg hadde vært hos legen. Har time der om en ukes tid.
Gustav Klitt Skrevet 29. juli 2014 #7 Skrevet 29. juli 2014 Tror kanskje ikke det er vanlig å anbefale jerntilskudd før Hb er under 9? Correct me if I'm wrong.. Men synes du uansett kan ta opp dette med legen, hvis du er bekymret. Stol på magefølelsen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå