Anonym bruker Skrevet 29. juli 2014 #1 Skrevet 29. juli 2014 Jeg tåler ingenting om dagen. Har vært sykemeldt fra jobben i to uker nå, men likevel, når jeg anstrenger meg litt en dag får jeg voldsomme kynnere og blir helt utmattet. Må bare legge meg og sove i noen timer til formen bedrer seg. Er bare i uke 11 nå, men merker mer og mer til kynnerne, skikkelige tak både i mage og korsrygg, når jeg er for aktiv. Og da mener jeg ting som å stå/gå i en times tid, rydde og vaske hus, ting som er mye mindre slitsomt enn å gå på jobb. Sykemeldingen min er over på fredag, og jeg er bekymret for hvordan det blir fremover med 100% jobb når jeg allerede blir utslitt av å ta klesvasken og rydde kjøkkenet... I går sov jeg tre timer etter å ha arbeidet litt hjemme. Hadde kynnere på dagen og murringer hele kvelden. Fikk dessuten høre at konstante tidlige kynnere kan lede til modning, som igjen betyr at jeg kan risikere å måtte holde sengen resten av graviditeten. Stemmer dette? Anonymous poster hash: 859c3...654
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2014 #2 Skrevet 29. juli 2014 Aldri hørt om noen som har kynnere i uke 11? Livmoren er jo ikke stor enda da? Men stikninger og murringer er vanlig. Selv begynte jeg å kjenne kynnere rundt uke 20 med no 1 og rundt uke 16 med no 2. Hadde etterhvert mye og vonde kynnere, men likevel ingdn modning eller noe. Er det pga kynnere du er sykemeldt? Snakk med jordmor du. Før uke 12 hadde jeg ikke vært inne til første kontroll engang jeg med mine... Anonymous poster hash: 370fb...6f0
<3 2G <3 Skrevet 29. juli 2014 #3 Skrevet 29. juli 2014 Jeg er av de som fikk kynnere med det samme testen var positiv omtrent. Ingen tidligfødte her, var av ulike grunner hjemme i begge svangerskap, så litt lettere å ta det med ro når det ble ille. Murringene og ilingene hadde jeg i tillegg, men de ga seg for det meste rundt uke 12. Snakk med lege, ned mindre du vil prøve deg i jobb først. Du har krav på tilrettelegging.
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2014 #4 Skrevet 29. juli 2014 Takk for svar! Jeg har risikosvangerskap og har blitt fulgt opp fra uke 7. Ble sykemeldt pga voldsom kvalme og oppkast, men det har roet seg nå, heldigvis. Jeg kaller det kynnere, det føles i alle fall veldig som det. Harde tak nederst i magen og i korsryggen. Ikke som murirnger og stikninger, det har jeg også hatt og det kjennes annerledes. De verste dagene blør jeg litt også. Hadde også endel lignende tak i magen sist, da hadde jeg en veldig aktiv jobb og ble sykmeldt i uke 7 fordi jeg var redd jeg skulle abortere (mye bøying og løfting av tunge ting). Legen var enig i sykemeldingen. Ettersom det ikke var mulig å tilrettelegge noe på jobben min ble jeg sykemeldt ut svangerskapet. Hadde håpet å slippe det denne gangen, men det ser ikke så lovende ut hvis det fortsetter sånn. Er likevel mest redd for at jeg kan skade den lille i magen på noe vis. Jeg har ingen mulighet til å legge meg ned og slappe av i løpet av arbeidsdagen. I beste fall kan jeg sette meg på en stol en liten stund. Derfor er det viktig for meg å vite om det går bra å "jobbe seg gjennom" kynnerne eller sammentrekningene, eller om jeg bør be om utvidet sykemelding. Anonymous poster hash: 859c3...654
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2014 #5 Skrevet 29. juli 2014 Med nummer tre og fire fikk jeg kynnere fra uke 8-9 av, og ganske kraftige fra rundt uke 14-15 av. De varte gjennom hele svangerskapet, og begge barna er født over termindatoen. Anonymous poster hash: 41b4a...95a
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2014 #6 Skrevet 29. juli 2014 Takk for svar! Jeg har risikosvangerskap og har blitt fulgt opp fra uke 7. Ble sykemeldt pga voldsom kvalme og oppkast, men det har roet seg nå, heldigvis. Jeg kaller det kynnere, det føles i alle fall veldig som det. Harde tak nederst i magen og i korsryggen. Ikke som murirnger og stikninger, det har jeg også hatt og det kjennes annerledes. De verste dagene blør jeg litt også. Hadde også endel lignende tak i magen sist, da hadde jeg en veldig aktiv jobb og ble sykmeldt i uke 7 fordi jeg var redd jeg skulle abortere (mye bøying og løfting av tunge ting). Legen var enig i sykemeldingen. Ettersom det ikke var mulig å tilrettelegge noe på jobben min ble jeg sykemeldt ut svangerskapet. Hadde håpet å slippe det denne gangen, men det ser ikke så lovende ut hvis det fortsetter sånn. Er likevel mest redd for at jeg kan skade den lille i magen på noe vis. Jeg har ingen mulighet til å legge meg ned og slappe av i løpet av arbeidsdagen. I beste fall kan jeg sette meg på en stol en liten stund. Derfor er det viktig for meg å vite om det går bra å "jobbe seg gjennom" kynnerne eller sammentrekningene, eller om jeg bør be om utvidet sykemelding. Anonymous poster hash: 859c3...654 Dette var HI forresten Anonymous poster hash: 859c3...654
eelis Skrevet 29. juli 2014 #7 Skrevet 29. juli 2014 Kom deg til legen og fortell han eller henne om plagene. Kynnere skal man ikke ta så lett på. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå