Gå til innhold

Oppdaget en klump/kul på barnet mitt....

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går oppdaget jeg en klump på str med en liten drue litt på siden på magen/mellomgulvet på babyen min på 11 mnd. Den er veldig synlig hvis han strekker seg. Er ikke bevegelig, men mindre synlig hvis han ikke strekker seg. Han er ellers frisk og rask, men sover fremdeles en del i døgnet (ca 16 timer). Han gulper en del og har avføring ca 2-3 ganger om dagen de siste 2 mnd.

Blir jo så klart veldig bekymret og har tatt kontakt med fastlege men fikk ikke komme til før om over 2 uker. 

Noen som har oppdaget noe lignende på sine barn? Kan det være brokk?

Anonymous poster hash: 96238...97a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

I går oppdaget jeg en klump på str med en liten drue litt på siden på magen/mellomgulvet på babyen min på 11 mnd. Den er veldig synlig hvis han strekker seg. Er ikke bevegelig, men mindre synlig hvis han ikke strekker seg. Han er ellers frisk og rask, men sover fremdeles en del i døgnet (ca 16 timer). Han gulper en del og har avføring ca 2-3 ganger om dagen de siste 2 mnd.

Blir jo så klart veldig bekymret og har tatt kontakt med fastlege men fikk ikke komme til før om over 2 uker. 

Sitter den helt nederst på ribbena?

Anonymous poster hash: 211b7...d76

Skrevet

Eller fettkul? Har ikke erfaring bare tror. Be om hastetime. Jeg gjorde det i går fordi jeg var bekymret over en kul. Tok to min så var vi ute av legekontoret igjen.

Anonymous poster hash: f1151...611

Skrevet

Sitter den helt nederst på ribbena?

Anonymous poster hash: 211b7...d76

Nei, kulen sitter mellom ribbeina, litt ned mot magen (øverst og litt til siden på magen)

Skrevet

Eller fettkul? Har ikke erfaring bare tror. Be om hastetime. Jeg gjorde det i går fordi jeg var bekymret over en kul. Tok to min så var vi ute av legekontoret igjen.

Anonymous poster hash: f1151...611

Ba om hastetime, men sekretæren mente det ikke var akutt siden har har fin form ellers.

Skrevet

Ring opp og krev hastetime.Skal du gå å bekymre deg i 14 dager??

Nei, nå står du på krava! Så lenge du føler det ikke er en typisk fettkul, krever du time pronto!

Klem til deg:)

Anonymous poster hash: 4b2ba...d69

Skrevet

Har ikke fått time dessverre. Noen andre som har formeninger om hva det kan være og berolige meg?

Det er definitivt ikke en fettkul. 

Noen som har barn som har hatt brokk? Lurer på om det kan være det. Hvordan kjennes det ut?

Skrevet

Dette Er ikke noe å vente med. Likte ikke at den ikke er bevegelig. Hvorfor finner du deg i å ikke få time før to uker? Krev hastetime,alle leger får til det og hvis ikke sekretæren gidder gjøre en innsats ville jeg gått privat. Brokk er nok vanligst i navle eller pung.

Skrevet

Dette Er ikke noe å vente med. Likte ikke at den ikke er bevegelig. Hvorfor finner du deg i å ikke få time før to uker? Krev hastetime,alle leger får til det og hvis ikke sekretæren gidder gjøre en innsats ville jeg gått privat. Brokk er nok vanligst i navle eller pung.

Jeg skal sende inn klage. Da jeg ringte siste gang i dag sa hun at hvis det var noe skummelt (som kreft) så spilte de 2 ukene ingen rolle. Ellers bagatelliserte hun det. Jeg bor i gokk og vi har dessverre ikke noe privatpraksis her, men jeg vurderer sterk å bruke de timene det tar for å komme seg til en.

Skrevet

Skjønner. Det er vel strengt tatt legen som skal vurdere om det haster,ikke sekretæren. Kan du kanskje ringe og si at du vil høre det fra legen selv og ikke henne. Jeg tenker at det dessverre ofte kan hjelpe å gjøre seg vanskelig, mase, kreve, høre om det er kommet noen avbestillinger osv. masse lykke til, ikke gi deg!

Gjest MammaTilFelix
Skrevet

Jeg ville ikke tenkt brokk, så lenge du ikke får dyttet kulen tilbake. Jeg ville møtt opp på legekontoret. Ville ikke ventet i to uker. Men, tenker fettkul først og fremst jeg også...

Skrevet

Legen regnet med det var et brokk. Det blir ikke gjort noe med det med mindre det blir større. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...