Anonym bruker Skrevet 29. juli 2014 #1 Skrevet 29. juli 2014 Vi er ikke unge men i begynnelse av 30 årene. Vi har et barn på 10 mnd og har aldri hatt barnevakt men har ikke savnet det før nå egentlig. Greia er at her vi bor er vi ikke fra, vi er fra to forskjellige kommuner og mine foreldre og søsken bor spredt rundt i landet og langt fra oss. Hans foreldre bor 1,5 time unna med bil men pga alkohol og psykiatri på de så får de ikke lov å være alene med sønnen vår. Mens søstera til samboer bor langt unna. Vi har noen få venner her men siden vi fikk barn så har vi blitt litt skviset ut føler jeg. Jeg har siden vi fikk barnet besøkt og invitert noen av venninnene mine og vi har møttes da, men de tar ikke kontakt og jeg orker ikke være den som tar kontakt hver gang. Disse venninnene er enten barnløse, har baby el er gravid, og nei jeg prater ikke bare om vår sønn med de så de blir lei. Så ingen av de kjenner sønnen vår og kan derfor ikke være barnevakt sånn helt uten videre. Er ikke det at jeg vil bort fra han men f.eks det hadde vært godt med en date med samboer ute på en restaurant i et par timer. Men forsåvidt ingen hast, kan vente lenger Han skal begynne i barnehage i september og vi fikk et skjema her om dagen fra barnehagen om hvem vi vil de skal ringe om det skjer noe og de ikke får tak i oss el om vi begge havner på sykehuset. Og vi har ingen. Jeg snakket med styrer og skrev på mine foreldre men de bor 4 timer unna med bil. Sønnen vår har møtt mine foreldre mange ganger til tross for avstanden og er trygg på de. Vi bor i en liten leilighet så er ikke bare å invitere foreldrene mine hit på overnatting heller. Er ikke bare bare å flytte, vi er begge utdannelser hvor det er vanskelig å få seg jobb. Så skal en del til for å finne en jobb hvor vi er oppvokst eller hvor våre slektninger bor. Kan selvfølgelig jobbe med noe annet men det frister heller ikke. Dere som har lite/ikke noe nettverk og barn, går det bra? Aldri hatt barnevakt? Anonymous poster hash: 95e59...72e
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2014 #2 Skrevet 29. juli 2014 Vi har ikke hatt barnevakt før ungene var 2 år. Vi skrev ingen andre enn oss to opp på skjemaet. Anonymous poster hash: f240b...5fe
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2014 #3 Skrevet 29. juli 2014 Hei, jeg har sett oppslag på helsestasjon om noe barnevakttjeneste...går jo an å teste? Eller kanskje sønnen deres er litt liten for det....ellers kan dere kanskje få sånne liksom besteforeldre, som savner å ha barnebarn? Dere "mangler" jo et sett med besteforeldre... Anonymous poster hash: ec126...27c
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2014 #4 Skrevet 29. juli 2014 Vet ikke om det finnes slike ting her vi bor, sånn barnevakttjeneste og "besteforeldre". Men takk for tipset? Anonymous poster hash: 95e59...72e
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2014 #5 Skrevet 29. juli 2014 Vi har ikke hatt barnevakt før ungene var 2 år. Vi skrev ingen andre enn oss to opp på skjemaet. Anonymous poster hash: f240b...5fe Gikk bra det? Regner egentlig med at det vil gå bra, vi er ikke vanskelige å nå når vi er på jobb. Og tviler for at det skjer en ulykke her vi bor. Vi har sosialisert (på det nivået som det går an med så små barn) ungen i åpen barnehage og barseltreff, om noen lurer Anonymous poster hash: 95e59...72e
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2014 #6 Skrevet 29. juli 2014 Vi har ikke hatt barnevakt før ungene var 2 år. Vi skrev ingen andre enn oss to opp på skjemaet. Anonymous poster hash: f240b...5fe Gikk bra det? Regner egentlig med at det vil gå bra, vi er ikke vanskelige å nå når vi er på jobb. Og tviler for at det skjer en ulykke her vi bor. Vi har sosialisert (på det nivået som det går an med så små barn) ungen i åpen barnehage og barseltreff, om noen lurer Anonymous poster hash: 95e59...72e Hehe mente ikke en "ulykke her vi bor", mente en ulykke som rammer oss begge. Er syk så tenker ikke helt perfekt Anonymous poster hash: 95e59...72e
*Miss Marple* Skrevet 29. juli 2014 #7 Skrevet 29. juli 2014 Jeg slår et slag for en god gammeldags trillepike jeg. Få kontakt med en jente i alderen 13-15 år som kan ha barnet litt på ettermiddag/helg og som kan sitte barnevakt noen timer en kveld. Sett opp lapp på ungdomsskole og videregående så er det helt sikkert noen barneglade tenåringer som vil tjene noen kroner. Man er set sårbar om man ikke har noen til å overta ansvaret for barnet en kort stund, det trenger ikke være alvorlige ting, men noen ganger bare må man ha litt hjelp.
NettoppJa Skrevet 29. juli 2014 #8 Skrevet 29. juli 2014 Vi har vært i samme situasjon. Når jenta vår begynte i barnehage var det en assistent der (student på 20-22) som hun ble veldig glad i. Hun tilbydde seg å være barnevakt om vi trengte, og det føltes veldig trygt da hun allerede kjente henne godt. Men det er klart det er litt kjipt når man alltid må betale for å ha barnevakt, da ligger terskelen litt høyere. Når barnet blir eldre (fra 3-årsalderen), er det mer naturlig at de kan bli med venner hjem. Derfor lurt å være åpne ovenfor barnets venner (og foreldrene) og inviter de gjerne hjem fra barnehagen også utenom bursdager etc. Vi har blitt godt kjent med flere av foreldrene til jentas venner, og vi har stående tilbud om at de kan hjelpe oss ved behov!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå