Gå til innhold

Klær til barn i begravelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal i begravelse til barnets oldemor. Jenta skal ikke være med i kirka da ho ikke er gammel nok til å forstå hva som er skjedd og med respekt for alle som er der og sørger. Ho er 2 1/2 og midt i tenåringstrassen 😳.

Men vi henter henne i barnehagen etter at vi har vært i kirka for at ho skal bli med i samlingen som er etter. Så da lurer jeg på om det er helt galt av meg å sette på jenta denne kjolen jeg linker til under her.

Jeg er litt usikker men grunnen til at jeg mener at det er greit er for jeg mener at samlingen etter er for å minnes de gode stunder man har hatt og for å se fremmover(skjønner at ikke alle er helt ferdig med sørging) og dette var en gammel dame som har opplevd det meste og da tenker jeg at det kan være et lyspunkt i å se glade oldebarn som ho har vært med å laget som bringer slekten videre uten alle disse triste fargene. Men det er min mening og trenger flere synspunkt for vil ikke støte noen.

http://www.pompdelux.com/nb_NO/liten-jente-80-104-cm/kjoler/3591/badalona-little-dress?focus=9101

Anonymous poster hash: 08987...e90

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja. Vanskelig å si. Vet ikke hvordan denne familien er.

I min familie hadde denne vært ok, i mannens familie hadde den ikke vært ok.

Anonymous poster hash: ac18b...41b

Skrevet

Jeg syns den er ok å bruke i begravelse.

Skrevet

Har man ikke sorte klær så går man i noe nøytralt og dust. Man skal også være pent kledd.

Så jeg vil si at denne kjolen går fint på en liten jente.

Jeg er ikke vant til at barn under 3 har sorte klær på seg uansett.

Min var 3 måneder da bestemoren døde og da hadde hun på seg en beige kjole.

De fleste som var tilstede var godt over 50 og alle syntes det var flott hun ikke hadde sort på seg.

Anonymous poster hash: 64aaa...ea6

Skrevet

Min bestefar (barnas oldefar) snakket om dette mens han fremdeles levde han, for han synes barna i dag er så fint kledd, med friske fine farger, blomstrete sommerkjoler osv. Så han sa mens han levde at den dagen han døde skulle ingen kjøpe nye og dystre klær for å gå i begravelse ihverfall, oldebarna skulle gå i noe de hadde fra før og gjerne noe som var friskt og fint i fargene, for det skulle tross alt feires at han hadde hatt et langt og godt liv (han døde da han var 94 år gammel).

Den gamle skikken med sorte klær er i ferd med å bli borte, også for voksne. Kleskoden er gjerne pene klær i nøytrale farger, en voksen går derfor gjerne i ensfargede klær og ikke i skrikende mønstre, men blått, grått, brunt o.l. er like akseptert som sort.

Barn kan fint gå i klær med litt farge på. Var i en begravelse der alle barnebarna var kledd i hvitt, det var kjempefint. Jentene i hvite sommerkjoler og guttene i hvite skjorter, veldig stemingsfullt faktisk.

Den kjolen du linker til er helt fin i begravelsen til oldefar!

Anonymous poster hash: fb311...15a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...