Gå til innhold

Fragmin, når?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man vente med å ta fragmin til man vet at man er gravid (1-2 uker på vei), eller må man ta det FØR svangerskapet? Prøving på flere barn kan jo ta årevis.

Anonymous poster hash: 0eac0...d50

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er indikasjonen for Fragmin i ditt tillfelle?

Anonymous poster hash: b8a49...51a
Skrevet

Det må du ta med legen, for det avhenger av indikasjonen på hvorfor du står på fragmin.

Skrevet

Blodropp? DVT. Men som direkte resultat av fødsel/sv.skap. (Var 100% frisk FØR og gjennom sv.skapet, DVT kom etter fødsel)

Skrevet

Altså om du har en DVT skal du IKKE vente med behandling. Fragmin kan gravide også få. Rådför deg med egen lege!

Skrevet

Hæ?? Spør du om bruken av en så "alvorlig" medisin HER??? Bestill en legetime...

Anonymous poster hash: e1f1e...d1d

Skrevet

Så snart det var bekreftet at det ikke var graviditet utenfor livmoren er beskjeden jeg har fått (fire graviditeter).

Anonymous poster hash: 6e747...302

Skrevet

Altså om du har en DVT skal du IKKE vente med behandling. Fragmin kan gravide også få. Rådför deg med egen lege!

Tror du jeg sitter og hjemmediagnosisterer DVT?? Folk er virkelig merkelige i disse dager altså...

Diagnosen og behandling for DVT er tilbake i tid!

Skrevet

Hæ?? Spør du om bruken av en så "alvorlig" medisin HER??? Bestill en legetime...

Fragmin er meget ufarlig.. ;) jeg går ikke på Fragmin, og akter ikke å gå på det, med mindre jeg vet at jeg er gravid. Jeg er ikke gravid, jeg går ikke på fragmin, jeg har ikke DVT, jeg snakker om (litt med teskje):

...

Hvis man blir oppfordret til å gå på fragmin ved et nytt svangerskap fordi man har HATT en DVT og LE tidligere, og har en økt risiko for å få blodpropp etter fødsel/under svangerskap, blir det generelt sett anbefalt og "godkjent" at man tar sprøyten før svangerskap (mitt poeng var at det potensielt kan være i årevis, siden ikke alle blir gravide like fort som andre) eller fort man vet med sikkerhet at man ER gravid?

Skrevet

Så snart det var bekreftet at det ikke var graviditet utenfor livmoren er beskjeden jeg har fått (fire graviditeter).Anonymous poster hash: 6e747...302

Ok ;) hva er årsaken til at du må ta sprøytene? (Hvis du har det samme som meg, er vel sannsynligheten for at det gjeøder meg også stor)

Skrevet

Fragmin er meget ufarlig.. ;) jeg går ikke på Fragmin, og akter ikke å gå på det, med mindre jeg vet at jeg er gravid. Jeg er ikke gravid, jeg går ikke på fragmin, jeg har ikke DVT, jeg snakker om (litt med teskje):

...

Hvis man blir oppfordret til å gå på fragmin ved et nytt svangerskap fordi man har HATT en DVT og LE tidligere, og har en økt risiko for å få blodpropp etter fødsel/under svangerskap, blir det generelt sett anbefalt og "godkjent" at man tar sprøyten før svangerskap (mitt poeng var at det potensielt kan være i årevis, siden ikke alle blir gravide like fort som andre) eller fort man vet med sikkerhet at man ER gravid?

Jeg vet en del om fragmin da jeg har gått på den (+ andre blodfortynnende medisiner) ifm tre svangerskap og det er ikke akkurat som å ta en vitaminpille - jeg skrev "alvorlig" (fordi all blodfortynnende medfører en viss risiko selv om det vurderes at å la være å ta den medfører en større risiko) og ikke farlig. Synes det er merkelig å rådføre seg om reseptbelagte medisiner på et forum i stedenfor å kontakte kvalifisert fagperson. Men jeg skjønner at du spør hypotetisk - det vurderes jo likevel individuelt.

Skrevet

Leiden-mutasjon og trombocytose (og 20+ blodpropper).

Tok Fragmin i tillegg til blodfortynnende tabeletter.

Anonymous poster hash: 6e747...302

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...