Gå til innhold

Kattefolk se her - tror jeg har skremt bort katten min..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ikke årets kattepedagog..

Pusejenta kom inn i dag tidlig med en spurvunge i munnen. Den levde enda. Jeg vet jo egentlig at dette er pusens måte å gi til husholdet på, men..

Jeg ropte høyt til henne, og mannen laget et lite kaos for å få fatt i fuglen.. Puseline løp det hun var god for, og nå er jeg redd for at hun ikke tør å komme tilbake..

Hva gjør dere når pusene bringer fugler hjem? Man må jo vise at man ikke ønsker slike gaver..

Anonymous poster hash: d6b36...db5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi får tak i den stakkars fuglen, mannen dreper den, og så kaster vi den. Men pus er vi ikke sinte på, for dette er jo bare et instinkt. Men jeg syns det er forjævlig at den skal ta de stakkars små fuglebarna, men sånn er naturen...

Tipper pusen kommer tilbake igjen. Men - min mor skremte vekk familiens katt en gang. Hun hadde brukt hele dagen på å lage barnemat til meg, dette var på 70-tallet uten alskens moderne hjelpemidler. Glassene sto rene og pene til avkjøling, og så hadde katta kommet seg opp på benken og lepjet rundt i forskjellige glass. Mor kom inn, hylte, og smelte til katta så den skled bort og ut det åpne vinduet (1.etg). Den ble aldri sett igjen, men mor heiv alle glassene... Morsom historie jeg har fått høre om, hehe...

Anonymous poster hash: 94ac7...7a0

Skrevet

Man straffer ikke katten for at den jager, er du dum? Du må holde den inne hvis du vil unngå slikt, de kommer hjem med byttet for å vise det frem. 

Anonymous poster hash: 4c702...9e5
Skrevet

Huff da :D ser for meg den fornøyde småbarnsmoren :D

Her ble det ikke noen fysiske avstraffelser, bare masse kaos :D Får være ekstra mild og kose masse om/når hun kommer tilbake.. Hun er igrunn litt nervøs av seg fra før.. Bortsett fra i forhold til fugl, tydeligvis..

Skrevet

Man straffer ikke katten for at den jager, er du dum? Du må holde den inne hvis du vil unngå slikt, de kommer hjem med byttet for å vise det frem.

Anonymous poster hash: 4c702...9e5

Ja, jeg er rett og slett klin dum.. Tom i nøtta...

Eller så våknet jeg til en halvdød spurvunge og reagerte før jeg fikk hentet inn intelligensen..

HI

Skrevet

Tipper hun er ute og jakter på noe enda større og bedre, siden dere ikke likte det første hun kom med. Oppdater oss når hun kommer med en feit rotte!

Anonymous poster hash: d3b9b...9e9

Skrevet

Vi får tak i den stakkars fuglen, mannen dreper den, og så kaster vi den. Men pus er vi ikke sinte på, for dette er jo bare et instinkt. Men jeg syns det er forjævlig at den skal ta de stakkars små fuglebarna, men sånn er naturen...

Tipper pusen kommer tilbake igjen. Men - min mor skremte vekk familiens katt en gang. Hun hadde brukt hele dagen på å lage barnemat til meg, dette var på 70-tallet uten alskens moderne hjelpemidler. Glassene sto rene og pene til avkjøling, og så hadde katta kommet seg opp på benken og lepjet rundt i forskjellige glass. Mor kom inn, hylte, og smelte til katta så den skled bort og ut det åpne vinduet (1.etg). Den ble aldri sett igjen, men mor heiv alle glassene... Morsom historie jeg har fått høre om, hehe...

Anonymous poster hash: 94ac7...7a0

Morsom historie?!

Anonymous poster hash: fed70...1b6

Skrevet

Tipper hun er ute og jakter på noe enda større og bedre, siden dere ikke likte det første hun kom med. Oppdater oss når hun kommer med en feit rotte!

Anonymous poster hash: d3b9b...9e9

Hahahaha!!;)

Her kom pus inn med en mus! Var såååå stolt! Gikk rundt og skulle samle inn kos mens den stakkars musa sprang rundt og pep som bare det. Jeg sa klart i fra til gubben som begynte å hisse seg opp at han bare kunne roe seg ned igjen! Det er kattens instinkt! Så han fikk iallfall fanget musen og jeg satt og kosa med den uberstolte pusen! ;). Er spent på hva det blir neste gang:S

Anonymous poster hash: 43548...c42

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg har det som regel å gi kattene mine ordentlig kos og ros når de gjør sånt pågrunn av instinktene deres, det man ikke skal gjøre er å prøve å straffe dem for det bare forvirrer dem i forhold til sin egen natur.

Etterpå så tar jeg "byttet" ut for å vise hvor jeg vil ha det(de må se at jeg gjør det), har aldri hatt noen problemer med sånt etter det, de forstår som regel første gangen, men det kan ta noen tilfeller før de skjønner det.

Når det er sagt så lar jeg de ikke fange fugler eller sommerfugler ustraffet, det skal de vite at de ikke skal jakte på fordi det er blitt færre av dem de siste årene nettopp pga. at det er for mange husdyr som bl. annet katter...de ganger at noen fugler kommer inn pga at katten min har fanget dem så lar jeg katten se at jeg slipper de løs, har heller ikke hatt problemer med sånt heller etter et par tilfeller.

Tar jeg feil så gir jeg beng i det, har noen et annet svar så vil jeg gjerne vite det som annenhåndserfaring.

Anonymous poster hash: f426c...8ae

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...