Gå til innhold

Mannen er på PC/telefon 12-16 timer pr.dag


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere.

 

Mannen min sjekker telefonen når han står opp og leser gjerne på do. Så går han på kontoret hjemme og sjekker litt småting, så ca 8 timer på kontoret. Når han kommer hjem ca 17.30, er det middag og så er han som oftest på telefonen igjen etter middagen. Litt av og på.

 

Litt avhengig av hva som ellers skjer (vi har tre barn), tipper jeg han i snitt er på telefon/PC fra kl. 20-21 til 01. Ofte sover han i stua/kjøkkenet og sitter ved PCen når jeg står opp.

Han er som oftest også på Pc/telefon på fredag, lørdag og søndagskvelder. Ikke hvis vi har besøk da (stort sett).

 

Han sier han leser bøker, artikler, spiller litt og diverse. Har en stilling som innebærer mye lesing, men ingen lederstilling.

 

Han er en flott mann og jeg setter han høyt, men jeg kjenner at tidsbruken hans begynner å bli i overkant tøff for meg...

 

Noen som kjenner seg igjen eller har noen tips til en litt fortvilet sjel...?

 

 

 

 

Anonymous poster hash: ef455...cb5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snakk med ham om det. Dersom det stjeler mye tid fra deg og ungene så har du jo rett til å si i fra om at du syns det er for mye. Spør ham om han klarer å slå av telefonen et par timer en kveld. Dersom han ikke greier det så bør det gå opp for ham at han er blitt avhengig. Kanskje det får ham til å tenke seg om...

Skrevet

Det er veldig mye!

16 av 24 timer...

 

Han er helt klart avhengig.

 

Regner med at du har tatt det opp med han?

Skrevet

Mann med samme problem her også. Første han gjør når han våkner er å sjekke mail/lese e-post på tlf.

Så står han opp, rask tur på badet, før han setter seg ved pc og igjen sjekker e-post, leser nyheter til det er tid for å dra hjemmefra..

Reiser på jobb, hvor han sitter foran pc hele dagen(jobber innen IT).

 

Første han gjør når an kommer hjem er å sjekke mail/lese e-post ved pc'en. Også sitter han jevnlig ved pc'en og med Ipad resten av kvelden(ikke hele tiden).  Ser også mye filmer/serier og You Tube videoer.

Siste han gjør før han sovner er å sjekke mail/lese nyheter/spille spill med telefonen.

 

Han er helt klart avhengig og det er mer en (u)vane enn nødvendighet  Mye er jobbrelatert og han ofrer mye fritid til fordel for jobben

 

Jeg påpeker det stadig og legger ned restriksjoner på bruken i bl a ferier. Benekter såklart at han er avhengig.

Også er det så forbanna irriterende at det er så tilgjengelig hele tiden, han får jo gjort alt han trenger på telefon eller Ipad.



Anonymous poster hash: c9a42...84d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...