Gå til innhold

Er jeg en dårlig mamma?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta min er 5 år og vi har vært alene fra hun var 2,5-4 år. Så traff jeg samboer min. Har en til jente (4 mnd). Største har alltid vært hos besteforeldre,/far i fire uker hver sommer inkl i år. Jeg kjenner det er sårt å la henne være borte så lenge og har alltid syntes det (de bor mange timer unna) og nå sjal jeg ta det opp på fvk om to uker.. Jeg har nesten grått av lengsel i år siden en del av familien vår mangler. Jenta min hadde og hjemlengsel for noen dager siden men sa tappert i tlf: "men jeg må jo være med bestemor og.." (hun ser de nærmest en gang i året. Hva synes dere? Hun kommer hjem på fredag.. Og jeg savner henne hvert år, men i år var det ekstra ille når jeg ikke kan jobbe og holde meg opptatt. Jeg elsker begge barns like høyt såklart

Anonymous poster hash: b9ec0...f78

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg synes barnet bør ha det samværet hun har med far og hans familie hvis det kun er snakk om fire uker i året. Det er lite.

Endret av Samsun
Skrevet

Hun er med faren annenhver helg, men ser bestemor/far den mnd i året +jul eller påske. HI

Skrevet

Neida er glad i barnet ditt og savner det, ingen dårlig mamma for di vil gjøre om på ting. 4 uker borte fra mamma er lenge for ei lita jente. Men klat hun bør besøke far og hans familie å, kanskje heller 2 omganger i sommeren. Delt det opp litt, lurt å se etter andre løsninger og fmv kontoret kan hjelpe.

Anonymous poster hash: 110f1...f63

Skrevet

Jeg ville prøvd å delt det opp litt, så det ikke blir 4 uker i strekk..

Selv om barn også kan trives godt hos andre, så er det noe egent med å være hos mamma ;)

Anonymous poster hash: ecf6c...642
Skrevet

Neida er glad i barnet ditt og savner det, ingen dårlig mamma for di vil gjøre om på ting. 4 uker borte fra mamma er lenge for ei lita jente. Men klat hun bør besøke far og hans familie å, kanskje heller 2 omganger i sommeren. Delt det opp litt, lurt å se etter andre løsninger og fmv kontoret kan hjelpe.

. Får så dårlig samvittighet når hun allerede som fem år tror hun MÅ være sammen med besteforeldre i så tidlig alder i så mange uker. Hun savner meg, samboer og lillesøster.. Jeg tenner 3 uker er max, evt dele ferien. Men de bor jo langt unna og far er der hele ferien. Føler det er urettferdig vi ikke får ha henne før i august.

Skrevet

Skjønner jeg godt at du savner henne, hadde ikke likt 3 uker heller jeg. Og vist faren må være der i hele ferien må jo ikke dattra være der, burde jo holde med 1 eller 2 uker. Faren har rettigheter ikke besteforeldrene, og barnet bør gå først. Hva mener farenhennes?

Skrevet

Føler med deg! Fire uker er utrolig lenge for en liten jente (og for mor!).

Skrevet

Faren mener såklart han må få ha henne de fire ukene. Er ikke intr i mer samvær her hjemme (er i samme by,) men der tar moren hans mye ansvaret for datteren vår, står opp med henne hver dag osv, det har datteren min sagt! Hun elsker å være med bestemor.

Skrevet

Greit hun elsker være med bestemor ig det er jo bra, men virker som faren pusher på med 4 uker og det er ikke riktig for jenta.

Hvorfor kan ikke bestemor komme til deres hjemby og besøke dem der en uke eller 2 da, et kompromiss så slipper avstanden og tiden bli så lang.

Skrevet

Det skal jeg foreslå på FVK..:) Vi kjenner begge to (samboer og meg) at det er tungt uten henne hjemme. Er redd ex setter seg på bakbeina.. Det bruker han

Skrevet

Er jo dattra deres som er viktig her, ikke at han har barnepike i 4 uker i sommeren. Burde å påpeke at det ikke er han som tar seg av barnet da di drar vekk, er jo hans oppgave, hvorfor skalaen presse på mer samvær når han ikke gidder da ansvaret. Håper du finner en løsning, og stå på for datteren din:-)

Skrevet

Jeg synes fire uker er lenge for et lite barn som bor fast hos den ene av forelderen. Det virker som at det er de voksnes (-far og besteforeldre) behov som er hensyntatt først.

Anonymous poster hash: 047ef...c93

Skrevet

Er fire uker "normalt" feriesamvær? Mine er 2 uker hos sin far (som er helgepappa ellers) i ssommerferien og det er mer enn nok. Trodde det var det som var det vanlige jeg?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...