Gå til innhold

Diagnose?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en bekjent som jeg virkelig har begynt å undres over. Han har alltid vært en "raring", men først nå skjønner jeg at han kanskje har en diagnose. Han er veldig bortskjemt i tillegg, så jeg vet ikke helt hva som er hva... Kan noen hjelpe meg å skjønne hva han kan være?

Han er utrolig selvsentrerte og spør nesten aldri om andre.

Han virker meget intelligent og henger seg helt opp i noen ting, feks historiske begivenheter. Han kan utrolig mye og har klisterhjerne. Det virker som om han synes de fleste andre er dumme.

Han er veldig opptatt av at han sliter psykisk.

Innimellom har han utopiske ideer om hva han skal få til.

Han er utrolig avhengig av sine foreldre (som har sydd puter under armene på ham!).

Han avbryter stadig andre for å fortelle om noe som interesserer ham (ser ikke ut til å klare å tolke gruppesynamikk eller kroppsspråk).

Han har ingen nære venner, men er stadig på flørtern med nye damer.

Han "truer" innimellom med å ta livet av seg.

Han fikk sin første jobb i sommer, men sluttet etter tre dager fordi "psyken hans ikke tillot det".

Han rydder ikke, gir fullstendig blaffen i orden og kan vasse rundt i rot.

Masse mer, men set var det jeg kom på nå. Noen som kjenner igjen noe?

Anonymous poster hash: 4cb22...96d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nerd og putebarn?

Anonymous poster hash: 3c0aa...13d

Skrevet

Asberger?

Anonymous poster hash: 86c8f...9e1

Skrevet

Høres veldig ut som asberger ja.

Anonymous poster hash: cdfeb...19e
Skrevet

Hvi han har en diagnose er den satt av en lege. Spør ham eller foreldrene om det er viktig for deg.

Anonymous poster hash: f255f...d64

Skrevet

Han har ikke fått noen diagnose, det er jo derfor jeg spør her... Jeg kontakter da ikke foreldrene til en bekjent!

Tusen takk til dere andre 😊

Noen som har tips til hvordan jeg kan holde ut med relativt nær kontakt med ham?

Skrevet

Han har ikke fått noen diagnose, det er jo derfor jeg spør her... Jeg kontakter da ikke foreldrene til en bekjent!

Tusen takk til dere andre

Noen som har tips til hvordan jeg kan holde ut med relativt nær kontakt med ham?

Fortell ham det når han gjør ting du ikke liker. Type: "Det er ikke pent å avbryte når andre snakker." og "Jeg er litt lei av å høre om xxx nå, kan vi heller snakke om noe annet?"

Hvis han virkelig har asberger, så er det å være direkte det som sannsynligvis funker best. Det er ikke det at vi ikke bryr oss om å være høflige, vi bare vet ikke bedre. (I mange tilfeller i alle fall.)

Anonymous poster hash: cdfeb...19e

Skrevet

Takk for bra svar! Det skal jeg prøve!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...