Anonym bruker Skrevet 28. juli 2014 #1 Skrevet 28. juli 2014 Når har man et seriøst alkoholproblem?Hva vil dere si er definisjonen på det?Og hvor og hvordan skaffer man eventuellt hjelp? Anonymous poster hash: 15e7e...cd5
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2014 #2 Skrevet 28. juli 2014 Ingen som har et svar? Spør litt i desperasjon, da jeg føler at nettopp alkohol holder på å rive hele familien min i stykker... TRenger å finne litt støtte eller svar en eller annen plass... Anonymous poster hash: 15e7e...cd5
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2014 #3 Skrevet 28. juli 2014 Kan du utdype litt mer? Anonymous poster hash: 095fc...c40
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2014 #4 Skrevet 28. juli 2014 Kan du utdype litt mer? Anonymous poster hash: 095fc...c40 Dersom en person drikker for å finne gleden i livet, eller roe seg ned etter en stresset hverdag (en normal hverdag med småbarn), og denne personen drikker 2-4 øl 3-4 dager i uken og deretter bare MÅ på fest og drikke seg full for å føle noen som helst verdi av livet? HI Anonymous poster hash: 15e7e...cd5
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2014 #5 Skrevet 28. juli 2014 Kan du utdype litt mer? Anonymous poster hash: 095fc...c40 Dersom en person drikker for å finne gleden i livet, eller roe seg ned etter en stresset hverdag (en normal hverdag med småbarn), og denne personen drikker 2-4 øl 3-4 dager i uken og deretter bare MÅ på fest og drikke seg full for å føle noen som helst verdi av livet? HI Får utdype litt mer: Kan drikke mer enn 2-4 øl og er seriøst avhengig av alkohol for å være høflig og rolig. På fest er det snakk om aaaaltfor høy promille og mye anger dagen etterpå. Generelt gretten og lei av alt, sint og sur mer eller mindre hver dag, mimrer tilbake til tiden før barn og føler seg konstant utilstrekkelig i hverdagen. HI Anonymous poster hash: 15e7e...cd5 Anonymous poster hash: 15e7e...cd5
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2014 #6 Skrevet 28. juli 2014 Vedkommende bruker da alkoholen for å flykte fra hverdagens stress og plikter. Snakk sammen og finn andre løsninger enn alkohol. Jeg er slik selv. Anonymous poster hash: 0c8ab...e3c
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2014 #7 Skrevet 28. juli 2014 Vedkommende bruker da alkoholen for å flykte fra hverdagens stress og plikter. Snakk sammen og finn andre løsninger enn alkohol. Jeg er slik selv. Anonymous poster hash: 0c8ab...e3c Ble litt kryptisk her i stad, men det er meg selv jeg snakker om. Bruker nok alkoholen som flykt og demper. Får helt vondt av samboeren min. Jeg drikker aldri når barna er våkne, men føler at jeg trenger de øla når leggetiden er i boks. Føler at livet mitt er totalt ødelagt og over... HI Anonymous poster hash: 15e7e...cd5
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2014 #8 Skrevet 28. juli 2014 Hvis du velger vekk mennesker og aktiviteter fordi du ikke kan drikke. Hvis drikkingen går ut over arbeidet ditt. Hvis drikkingen går ut over økonomien din. Hvis du trenger en drink dagen derpå for å komme i gang med dagen. Hvis du drikker i smug. Anonymous poster hash: b1c20...d06
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2014 #9 Skrevet 28. juli 2014 Gå til fastlegen din og legg alle kort på bordet. Da får du hjelp/henvisning til hjelp (feks Blåkors). Hilsen ei som har vært igjennom lignende. Anonymous poster hash: 8bdfb...814
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2014 #10 Skrevet 28. juli 2014 Hvis du velger vekk mennesker og aktiviteter fordi du ikke kan drikke. Hvis drikkingen går ut over arbeidet ditt. Hvis drikkingen går ut over økonomien din. Hvis du trenger en drink dagen derpå for å komme i gang med dagen. Hvis du drikker i smug. Anonymous poster hash: b1c20...d06 Hm..okay, har ikke gått utover noen av de tingene enda i hvertfall og har vel vært slik som jeg er ganske lenge. Slapper av på en helt annen måte. Og jeg skjems. Kan jo ikke være normalt å føle at alkoholen er den beste delen av dagen? HI Anonymous poster hash: 15e7e...cd5
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2014 #11 Skrevet 28. juli 2014 Gå til fastlegen din og legg alle kort på bordet. Da får du hjelp/henvisning til hjelp (feks Blåkors). Hilsen ei som har vært igjennom lignende. Anonymous poster hash: 8bdfb...814 Men trenger jeg hjelp? Gjør aldri noe dumt og sitter stortsett alene med "koseølene" mine. Er ikke sikker på hva jeg driver med lenger... Er bare så sliten om dagene. Må legge til at jeg har perioder på 4-6 uker der jeg ikke rører alkohol, men det er lenge siden sist jeg hadde en slik periode nå desverre... Anonymous poster hash: 15e7e...cd5
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2014 #12 Skrevet 28. juli 2014 Gå til fastlegen din og legg alle kort på bordet. Da får du hjelp/henvisning til hjelp (feks Blåkors). Hilsen ei som har vært igjennom lignende. Anonymous poster hash: 8bdfb...814 Men trenger jeg hjelp? Gjør aldri noe dumt og sitter stortsett alene med "koseølene" mine. Er ikke sikker på hva jeg driver med lenger... Er bare så sliten om dagene. Må legge til at jeg har perioder på 4-6 uker der jeg ikke rører alkohol, men det er lenge siden sist jeg hadde en slik periode nå desverre... Anonymous poster hash: 15e7e...cd5 Du beskriver et ikkenormalt forhold til alkohol. Hvis jeg leser deg riktig sliter du med ettellerannet og brukr alkoholen som medisin i hverdagen. I tillegg går det over stokk og stein når du er på fest; også et varselstegn. Hvis du kommer inn i et behsndlingsopplegg hos feks Blåkors vil de kunne hjelpe deg med de problemene som gjør at du begynte å selvmedisinere med alkohol i utgangspunktet. I tillegg til å hjelpe deg med avhengigheten din. De ser også helhetlig på familiedynamikken og vil be om samtaler med samboeren din ved behov (dette påvirker jo han også som du nevner). Jeg anbefaler deg på det sterkeste å søke hjelp nå! Du vil vel ikke at barna dine skal vokse opp med en alkoholisert mor?? (Det var min største motovasjon for å be om hjelp). Masse lykke til! Anonymous poster hash: 8bdfb...814
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2014 #13 Skrevet 28. juli 2014 Det høres ut som om du bruker alkoholen som en fluktvei. Med andre ord, at det ligger noe annet under enn at du ikke klarer å holde deg unna alkohol. Men det kan dessverre fort også bli en faktor dersom du ikke får det bakenforliggende under kontroll. Jeg ville absolutt tatt kontakt med fastlegen og forklart hvordan situasjonen er. Det vil ikke komme noe fruktbart ut av dette om det får fortsette; og som nevnt over her, det må slite på mannen din, og barna dine vil også merke det, om ikke umiddelbart så i alle fall etterhvert. For hvis du ikke får kontroll over det så vil det eskalere. 2-4 øl på en hverdag er mye, men tenk om det blir 6-8? Og du må begynne å drikke i smug i løpet av dagen for å føle at du får hodet over vann? Dette er klare faretegn, og det er veldig lurt av deg å ta fatt i dette nå. For det vil bli vanskeligere jo lenger tid som går. Jeg synes du er tøff som spør åpent om det her inne, det viser at du er klar til å ta tak. Søk hjelp nå, ta kontakt med fastlegen din, så får du henvisning videre. Masse lykke til, og stå på! Anonymous poster hash: ab7db...8bf
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2014 #14 Skrevet 28. juli 2014 Du må løse det problemet du sliter med psykisk. Jobbe med deg selv og evt. Skaffe profesjonell hjelp. Du kan ikke fortsette å drikke så mye hver dag. For det førdte er det i lengden skadelig for deg, for det andre sårer du familien din. Endring må skje i dag.. bestem deg for det. Anonymous poster hash: 86418...a20
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2014 #15 Skrevet 29. juli 2014 Bf til en venninne av meg drakk så mye at det gikk utover barnet. De har ingen kontakt i dag. Han bare fester og drikker, så da "glemmer" han det som er viktig. Mulig han selv ikke forstår alvoret i dette. Anonymous poster hash: 00393...9a5
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2014 #16 Skrevet 29. juli 2014 Du er alkis ja, ingen grunn til å pakke det inn. Du trenger hjelp, og det ville jeg skaffet før du mister mann og barn. Hvis du bryr deg da, alkiser liker vel best å sitte alene å drikke. Du HAR et liv, men det varer ikke lenge hvis du fortsetter. Lykke til. Anonymous poster hash: 63b36...27c
elinna Skrevet 29. juli 2014 #17 Skrevet 29. juli 2014 Du er på god vei inn i en selvdestruktiv tilværelse. Jeg synes det virkelig er flott at du skriver her inne og at det forhåpentligvis gir deg det du trenger av motivasjon til å ta tak i problemet ditt. Jeg har en far med alkoholproblemer, han var på ditt stadie for mange år siden. Mamma sier hun angrer på at hun ikke jobbet for å få han til å slutte allerede da, på den tiden hadde det vært mulig å snu. Søk hjelp og vær åpen ovenfor mannen din/familie om at du trenger hjelp og støtte for å komme på riktig sti igjen. Bryt vanene dine med å finne en erstatning for alkoholen, enten det er strikketøy og en god kopp te, turer i tur og mark eller hva du måtte trenge for å få tankene over på andre ting. Husk at det er mange som deg og at det ikke er noen skam å be om hjelp - det er en styrke. Masse lykke til!
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2014 #18 Skrevet 29. juli 2014 All ære til deg som har tenkt å ta tak i dette før det går ut over noe/noen andre. Jeg kan ikke noe om dette, men det virker som du er såpass oppegående at dette går helt fint:) Du har fått gode råd, jeg vil bare si Lykke til:) Anonymous poster hash: 8c394...a80
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2014 #19 Skrevet 29. juli 2014 Veldig bra at du ser dette selv og innser at det ikke er helt bra. Det er så lett å tenke at "det går jo ikke ut over noen", men det gjør det jo. Både de nærmeste og ikke minst, deg selv. Fastlegen er et godt sted å begynne. Hvis det føles vanskelig kan du også ta kontakt med Blå Kors direkte. Hilsen ei som ble "reddet" av å bli gravid. Anonymous poster hash: 73abd...064
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2014 #20 Skrevet 29. juli 2014 Gå til fastlegen din og legg alle kort på bordet. Da får du hjelp/henvisning til hjelp (feks Blåkors). Hilsen ei som har vært igjennom lignende. Anonymous poster hash: 8bdfb...814 Men trenger jeg hjelp? Gjør aldri noe dumt og sitter stortsett alene med "koseølene" mine. Er ikke sikker på hva jeg driver med lenger... Er bare så sliten om dagene. Må legge til at jeg har perioder på 4-6 uker der jeg ikke rører alkohol, men det er lenge siden sist jeg hadde en slik periode nå desverre... Anonymous poster hash: 15e7e...cd5 Du trenger hjelp før det blir verre. Du skriver at du synes synd på samboeren din: Er ikke det et tegn på at du trenger hjelp? Som noen her skriver: du er kjempeflink som tar tak i det nå. Anonymous poster hash: b37fb...62b
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2014 #21 Skrevet 29. juli 2014 Jeg har ikke lest alt som er skrevet her,men utifra hva jeg leste synes jeg det virker som en avkobling når barna har lagt seg. Jeg kjenner flere som koser seg med et glass vin eller to etter at barna har lagt seg(i hverdagen) og litt mer i helgen. De drikker seg ikke drita. Dette er ikke noe jeg tenker over som et problem,men rett og slett hygge og for å slappe av. Jeg har vokst opp med alkoholikere så mulig jeg har et annet syn på alkohol enn noen. Men dersom det utvikler seg til å bli snugdrikking,eller drikke mye hver dag og du blir full kan det bli et problem. Hvis du ikke synes det er vanskelig å la være å drikke en dag er det heller ikke et problem. I mine øyne da;) Anonymous poster hash: fdfcf...99d
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2014 #22 Skrevet 29. juli 2014 Klarer du ikke koble av etter barnas leggetid på noen annen måte enn å drikke alkohol? Gå en tur, lese en bok, se en film? Må du ha alkohol så tenker jeg at du har et stort problem. Har selv vokst opp med en mor som er alkoholiker, det har vært utrolig vanskelig. Ikke utsett barna dine for dette. Anonymous poster hash: 2321a...64f
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2014 #23 Skrevet 29. juli 2014 Dette var utrolig rart å lese, det er som om jeg skulle skrevet det selv. Jeg har allerede startet et nytt liv og jeg vet at dette klarer jeg!! Og det gjør du også. Lykke til. Anonymous poster hash: 07805...1af
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå