Gå til innhold

Hvorfor gifte seg?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har samboer som jeg har barn med. Vi har vært sammen i 7 år og jeg har så lyst til å gifte meg.....men det vil ikke han.

Grunnene han gir meg er: han hater oppmerksomhet og det koster mye penger.

Han sier vi kan få gjort det i tinghuset eller noe i så fall, men det synes jeg ikke noe om.

 

Kan ikke tvinge han til noe, men noen med gode argumenter her for å gifte seg?:-)

Må si jeg kjenner en smule misunnelse når jeg ser til stadighet på facebook at folk forlover seg over natta...hehe



Anonymous poster hash: 01c46...d2b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Unødvendig bruk av penger, familie drama og det tar mye tid.

 

Vi drar på tinghuset og spiser en intim middag etterpå. Sparer pengene til en lang og fin bryllupsreise ;)

 

Anonymous poster hash: 04f9d...f8b

Skrevet

Man blir like gift i tinghuset også ;-) om det er eneste alternativ for deg for å bli gift så hadde jeg slått til.

 

Og er det så stas med forlovelse? Ikke alle forlovelser som ender i giftemål..

Skrevet

Dersom en av dere dør får man vel en slags "pensjon" av NAV, har jeg hørt.

 

Anonymous poster hash: acf94...7a0

Skrevet

Samme som mannen her det ;) Vi gjorde til slutt på tinghuset, ute at noen viste det. Etterpå reiste vi videre til en by der vi møtte to venne par. Som var rimelig overrasket... Spiste en god middag, var på konsert og overnattet på hotell. Hadde en fantastisk dag. Skal ha en uformell fest med familie og venner senere.



Anonymous poster hash: f4852...f19
Skrevet

Grunner til å gifte seg:

 

-man blir i lovens øyne hverandres nærmeste familie. Greit om den ene f.eks er alvorlig syk og innlagt på sykehus, kanskje i koma og det skal tas alvorlige avgjørelser over hodet på den som er syk. Da er det nærmeste pårørende som er med på avgjørelsen. I lovens øyne er foreldrene dine nærmeste pårørende frem til du blir gift, da er det ektefellen som får den rollen.

 

-man kan sitte i uskiftet bo om den ene faller fra.

 

-også er det bare greit å være gift synes jeg, at hele verden, loven, banken, folkeregisteret, skatteetaten osv osv alle har i sine papirer at vi hører sammen.

 

Men jeg er enig med mannen din, jeg ser ingen grunn til å bruke en formue på et stort bryllup. Jeg liker heller ikke denne midtpunkt-greia og ønsker overhodet ikke en dag i bløtkakekjole hvor alt fokus skal være på oss. Vi reiste på ferie bare vi to, giftet oss på en ambassade og kom hjem som gift, ingen visste noe på forhånd og vi hadde ikke med oss noen. Aldri angret :)

 



Anonymous poster hash: 1c12b...1c2
Skrevet

Han tilbyr tinghuset. Kvifor vil du ikkje det? Er det slik at bryllup er viktigare enn ekteskap?

 

Finn ut kva det er du ønskar deg før du tek det opp på nytt. Sjølv har eg lite å bidra med ift argument for stort bryllup, vi gifta oss på tinghuset og gjekk motvillig med på ein liten bryllupsfest arrangert av foreldra våre.

Skrevet

det er bare det at jeg har drømt om et _eventyrbryllup_ med bløtkakekjole siden jeg var liten pike.

det er noe med planleggingen, kirka, pappa følge meg opp til alteret, barna er med, hele familien feirer vår kjærlighet sammen....

det er bare en gang i livet man gjør det og jeg vil ha det:-(



Anonymous poster hash: 01c46...d2b
Skrevet

Så lenge dere ikke er gift så kan du bare stikke av med ungene uten at han har noe han skulle sagt, hehe... Kanskje det gjør han nervøs?

 

Anonymous poster hash: dca20...e71

Skrevet

Jeg har en mann som deg. For han var det kun pga. det juridiske han ville gifte seg. Han ville sikkre meg og barna! Jeg har alltid drømt om stort bryllup slik som deg, men vi kommer fra to vidt forskjellige familier. Et stort bryllup ville bestått i mye av min familie og en særdeles liten del av hans. Han HATER dessuten slik oppmerksomhet.

 

Vi kom frem til et kompromiss. Jeg "gav fra meg" det store bryllupet viss jeg nr.1 fikk gifte meg i kirka, nr.2 foreldrene mine var invitert, nr.3 jeg fikk ha bløtkake kjole og fotograf-fotografering av oss to etterpå. Slik ble det. Min far førte meg opp kirkegulvet, og foreldre og forlovere var tilstede. Jeg var hos frisør og hadde bløtkakekjole. Etter vielsen hadde vi bestillt privat rom på en pen restaurant hvor vi hadde skredderskydd vår egen fem-retters meny. Vo hadde bryllupskake også, dog bare en etasje ;) Vi hadde god og dyr vin og i alt, en kjempe middag! Etterpå dro vi på hotell og satt i brudesuiten med forloverne til langt på natt!

 

Selv og bryllupet ikke er stort trenger det ikke gjøres kjipt! Vi hadde en fantastisk dag!!! Jeg var redd jeg i etterkant skulle angre og føle meg snurt, men jeg angrer ikke 1 sekund!!! I tillegg fikk også mannen en dag han var både komfortabel med og koste seg med :) Bryllup handler også om mannen ;)

 

Vi kunne bestille den dyreste vinen, den beste cognaquen og eksepsjonell mat uten at bryllupet kom i nærheten av hva folk i dag betaler for middelmådige middager!

 

Anonymous poster hash: bc78b...cfa

Skrevet

Jeg har en mann som deg. For han var det kun pga. det juridiske han ville gifte seg. Han ville sikkre meg og barna! Jeg har alltid drømt om stort bryllup slik som deg, men vi kommer fra to vidt forskjellige familier. Et stort bryllup ville bestått i mye av min familie og en særdeles liten del av hans. Han HATER dessuten slik oppmerksomhet.

 

Vi kom frem til et kompromiss. Jeg "gav fra meg" det store bryllupet viss jeg nr.1 fikk gifte meg i kirka, nr.2 foreldrene mine var invitert, nr.3 jeg fikk ha bløtkake kjole og fotograf-fotografering av oss to etterpå. Slik ble det. Min far førte meg opp kirkegulvet, og foreldre og forlovere var tilstede. Jeg var hos frisør og hadde bløtkakekjole. Etter vielsen hadde vi bestillt privat rom på en pen restaurant hvor vi hadde skredderskydd vår egen fem-retters meny. Vo hadde bryllupskake også, dog bare en etasje ;) Vi hadde god og dyr vin og i alt, en kjempe middag! Etterpå dro vi på hotell og satt i brudesuiten med forloverne til langt på natt!

 

Selv og bryllupet ikke er stort trenger det ikke gjøres kjipt! Vi hadde en fantastisk dag!!! Jeg var redd jeg i etterkant skulle angre og føle meg snurt, men jeg angrer ikke 1 sekund!!! I tillegg fikk også mannen en dag han var både komfortabel med og koste seg med :) Bryllup handler også om mannen ;)

 

Vi kunne bestille den dyreste vinen, den beste cognaquen og eksepsjonell mat uten at bryllupet kom i nærheten av hva folk i dag betaler for middelmådige middager!

 

Anonymous poster hash: bc78b...cfa

det hørtes genialt ut!! 

 

Anonymous poster hash: e882b...7e3

Skrevet

 

Jeg har en mann som deg. For han var det kun pga. det juridiske han ville gifte seg. Han ville sikkre meg og barna! Jeg har alltid drømt om stort bryllup slik som deg, men vi kommer fra to vidt forskjellige familier. Et stort bryllup ville bestått i mye av min familie og en særdeles liten del av hans. Han HATER dessuten slik oppmerksomhet.Vi kom frem til et kompromiss. Jeg "gav fra meg" det store bryllupet viss jeg nr.1 fikk gifte meg i kirka, nr.2 foreldrene mine var invitert, nr.3 jeg fikk ha bløtkake kjole og fotograf-fotografering av oss to etterpå. Slik ble det. Min far førte meg opp kirkegulvet, og foreldre og forlovere var tilstede. Jeg var hos frisør og hadde bløtkakekjole. Etter vielsen hadde vi bestillt privat rom på en pen restaurant hvor vi hadde skredderskydd vår egen fem-retters meny. Vo hadde bryllupskake også, dog bare en etasje ;) Vi hadde god og dyr vin og i alt, en kjempe middag! Etterpå dro vi på hotell og satt i brudesuiten med forloverne til langt på natt!Selv og bryllupet ikke er stort trenger det ikke gjøres kjipt! Vi hadde en fantastisk dag!!! Jeg var redd jeg i etterkant skulle angre og føle meg snurt, men jeg angrer ikke 1 sekund!!! I tillegg fikk også mannen en dag han var både komfortabel med og koste seg med :) Bryllup handler også om mannen ;)Vi kunne bestille den dyreste vinen, den beste cognaquen og eksepsjonell mat uten at bryllupet kom i nærheten av hva folk i dag betaler for middelmådige middager!Anonymous poster hash: bc78b...cfa

det hørtes genialt ut!!  Anonymous poster hash: e882b...7e3

Ja det var det virkelig :) Min mor sa det var det koseligste og mest avslappende bryllupet hun hadde vært i hehe...

 

Anonymous poster hash: bc78b...cfa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...