Anonym bruker Skrevet 28. juli 2014 #1 Skrevet 28. juli 2014 Jeg synes jeg møter mye underlig blant foreldre. Ofte ser jeg at de ødelegger for sine egne barn og at sosiale koder ofte går i arv. F.eks. ei som kjeftet på meg fordi jeg bare sendte ut info om fotballen på alles mail og ikke på telefon til hver enkelt. Ææhh, vil du være oppmann eller? Far i nærheten som bare vil at våre døtre skal møtes hvis de kan være hos oss. Han er ikke interessert i å ha bråk hjemme hos seg. Han som sendte mail til alle foreldrene i klassen og sa at de hadde problemer i ekteskapet. Hun som inviterte til overnatting i telt i hagen og ville ha 30 kr,- for Grandiosa. Er det bare meg som reagerer på disse og andres foreldres oppførsel? Og hvordan i all verden reagerer man? Er jo ofte ungene det går utover. Anonymous poster hash: d6ca9...811
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2014 #2 Skrevet 28. juli 2014 Jeg synes jeg møter mye underlig blant foreldre. Ofte ser jeg at de ødelegger for sine egne barn og at sosiale koder ofte går i arv. F.eks. ei som kjeftet på meg fordi jeg bare sendte ut info om fotballen på alles mail og ikke på telefon til hver enkelt. Ææhh, vil du være oppmann eller? Far i nærheten som bare vil at våre døtre skal møtes hvis de kan være hos oss. Han er ikke interessert i å ha bråk hjemme hos seg. Han som sendte mail til alle foreldrene i klassen og sa at de hadde problemer i ekteskapet. Hun som inviterte til overnatting i telt i hagen og ville ha 30 kr,- for Grandiosa. Er det bare meg som reagerer på disse og andres foreldres oppførsel? Og hvordan i all verden reagerer man? Er jo ofte ungene det går utover. Anonymous poster hash: d6ca9...811 Skjønner hva du mener . Mitt inntrykk er at de aller fleste foreldre jeg kjenner har noen slike særheter som de enten er oppvokst med selv eller har fått for seg, og som de synes alle andre også burde se på som den naturligste ting i verden. Bær over med det meste om det ikke er viktig å si fra, er mitt råd . Anonymous poster hash: 84ed2...03a
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2014 #3 Skrevet 28. juli 2014 Jøss! Ja det var mye underlig på en gang! Anonymous poster hash: d818b...b77
MilleMarmelade Skrevet 28. juli 2014 #4 Skrevet 28. juli 2014 Uff, er det sånne folk man har i vente når ungene blir litt større?? Ser for meg at jeg hadde latt mye av dette skure og gå, og satt det på nettopp "rare foreldre-kontoen", men det er jo ikke så greit hvis det faktisk går ut over ungene...
Firekids Skrevet 28. juli 2014 #5 Skrevet 28. juli 2014 Jeg husker hun som sa på foreldremøtet og sa at andre barn i klassen kunne overnatte hos henne for 300 kr,- pr.natt.
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2014 #6 Skrevet 28. juli 2014 Han som sendte mail til alle foreldrene i klassen og sa at de hadde problemer i ekteskapet. Anonymous poster hash: d6ca9...811 :O Jeg klar til å forsvare meg, siden jeg sikkert går innunder kategorien rar forelder selv. Hipstervegetarianer med en halvveis alternativ livsstil. Men disse foreldrene du nevner er jo ikke bare rare - de må jo ha litt avkuttede antenner?! Anonymous poster hash: af84d...e2f
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2014 #7 Skrevet 28. juli 2014 Jeg husker hun som sa på foreldremøtet og sa at andre barn i klassen kunne overnatte hos henne for 300 kr,- pr.natt. Hahaha! Hvordan hadde hun kommet frem til kr 300? Skulle hun betale hvis hennes barn overnattet hos andre? Anonymous poster hash: 74b1f...a19
Firekids Skrevet 28. juli 2014 #8 Skrevet 28. juli 2014 Jeg tror hun som tok overnatting for 300 kr,- så det som ren inntjening. Billigere enn kennel. Jeg tror ikke det med hennes egne barn på overnatting var et tema. Det var generelt dårlig med det sosiale aspektet... Problemet er jo at hun spiller seg helt ut og at det lett går ut over barna, fir også de sender at i det huset er det noe rart.
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2014 #9 Skrevet 28. juli 2014 Haha....folk flest er bare rare. Husker en klassevenninne som ba overnattingsgjester ta med eget pålegg og mat. Spesielt! Anonymous poster hash: bbdef...294
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2014 #10 Skrevet 28. juli 2014 De fleste av oss sier eller gjør noe dumt og noe som kan misoppfattes innimellom. Hun som tilbød overnatting for 300 kr passet sansynlig vis barn ellers også hvis foreldrene skulle bort. Jeg synes tilbudet var flott, selv om det kikkert hørtes merklig ut i den settingen. 300 for barnevakt en kveld og en natt er ikke mye hvis man trenger barnevakt. Samme med hun med grandiosaen. Det er ikke uvanlig å spleiselag på maten. Man trenger ikke være spesielt rar for å si eller gjøre noe sånt innimellom. Gi folk en sjanse. Ikke døm dem som merklige eller udugelige Pga en episode. Anonymous poster hash: b50aa...a85
MammantilNurket Skrevet 28. juli 2014 #11 Skrevet 28. juli 2014 (endret) Jeg synes jeg møter mye underlig blant foreldre. Ofte ser jeg at de ødelegger for sine egne barn og at sosiale koder ofte går i arv. F.eks. ei som kjeftet på meg fordi jeg bare sendte ut info om fotballen på alles mail og ikke på telefon til hver enkelt. Ææhh, vil du være oppmann eller? Far i nærheten som bare vil at våre døtre skal møtes hvis de kan være hos oss. Han er ikke interessert i å ha bråk hjemme hos seg. Han som sendte mail til alle foreldrene i klassen og sa at de hadde problemer i ekteskapet. Hun som inviterte til overnatting i telt i hagen og ville ha 30 kr,- for Grandiosa. Er det bare meg som reagerer på disse og andres foreldres oppførsel? Og hvordan i all verden reagerer man? Er jo ofte ungene det går utover. Anonymous poster hash: d6ca9...811 Serverte hun GRANDIOSA ??!?? ÆÆÆÆSJ! *rystet* Tror jeg hadde tilbudt meg å sende med en hundrings slik at hun kunne kjøpe inn skikkelig mat. Alternativt kunne jeg sikkert ha sendt med matpakke Endret 28. juli 2014 av MammantilNurket
Firekids Skrevet 28. juli 2014 #12 Skrevet 28. juli 2014 De fleste av oss sier eller gjør noe dumt og noe som kan misoppfattes innimellom. Hun som tilbød overnatting for 300 kr passet sansynlig vis barn ellers også hvis foreldrene skulle bort. Jeg synes tilbudet var flott, selv om det kikkert hørtes merklig ut i den settingen. 300 for barnevakt en kveld og en natt er ikke mye hvis man trenger barnevakt. Samme med hun med grandiosaen. Det er ikke uvanlig å spleiselag på maten. Man trenger ikke være spesielt rar for å si eller gjøre noe sånt innimellom. Gi folk en sjanse. Ikke døm dem som merklige eller udugelige Pga en episode.Anonymous poster hash: b50aa...a85 Når det sitter 50 foreldre i et klasserom og snakker om hvordan vi som foreldre kan bidra til et godt klassemiljø, involvere alle og være til stede for hverandres barn... Og så kommer det ei og vil tjene penger på å ha barn hos seg. DA er du litt sosialt nedsnødd spør du meg.
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2014 #13 Skrevet 28. juli 2014 De fleste av oss sier eller gjør noe dumt og noe som kan misoppfattes innimellom. Hun som tilbød overnatting for 300 kr passet sansynlig vis barn ellers også hvis foreldrene skulle bort. Jeg synes tilbudet var flott, selv om det kikkert hørtes merklig ut i den settingen. 300 for barnevakt en kveld og en natt er ikke mye hvis man trenger barnevakt. Samme med hun med grandiosaen. Det er ikke uvanlig å spleiselag på maten. Man trenger ikke være spesielt rar for å si eller gjøre noe sånt innimellom. Gi folk en sjanse. Ikke døm dem som merklige eller udugelige Pga en episode.Anonymous poster hash: b50aa...a85 Når det sitter 50 foreldre i et klasserom og snakker om hvordan vi som foreldre kan bidra til et godt klassemiljø, involvere alle og være til stede for hverandres barn... Og så kommer det ei og vil tjene penger på å ha barn hos seg. DA er du litt sosialt nedsnødd spør du meg. Jeg betviler ikke at timingen var feil, men tilbudet var bra og de fleste av oss har vell bommet på timingen en gang eller 5. At mennesker gjør en rar ting betyr ikke at de generelt er rare eller at det er noe galt med dem. Forsøk å ta det folk sier i beste mening og ikke let etter særheter. Gi folk en sjanse selv om de har gjort en liten tabbe. Anonymous poster hash: b50aa...a85
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2014 #14 Skrevet 28. juli 2014 De fleste av oss sier eller gjør noe dumt og noe som kan misoppfattes innimellom. Hun som tilbød overnatting for 300 kr passet sansynlig vis barn ellers også hvis foreldrene skulle bort. Jeg synes tilbudet var flott, selv om det kikkert hørtes merklig ut i den settingen. 300 for barnevakt en kveld og en natt er ikke mye hvis man trenger barnevakt. Samme med hun med grandiosaen. Det er ikke uvanlig å spleiselag på maten. Man trenger ikke være spesielt rar for å si eller gjøre noe sånt innimellom. Gi folk en sjanse. Ikke døm dem som merklige eller udugelige Pga en episode.Anonymous poster hash: b50aa...a85 Når det sitter 50 foreldre i et klasserom og snakker om hvordan vi som foreldre kan bidra til et godt klassemiljø, involvere alle og være til stede for hverandres barn... Og så kommer det ei og vil tjene penger på å ha barn hos seg. DA er du litt sosialt nedsnødd spør du meg.Jeg betviler ikke at timingen var feil, men tilbudet var bra og de fleste av oss har vell bommet på timingen en gang eller 5. At mennesker gjør en rar ting betyr ikke at de generelt er rare eller at det er noe galt med dem. Forsøk å ta det folk sier i beste mening og ikke let etter særheter. Gi folk en sjanse selv om de har gjort en liten tabbe. Anonymous poster hash: b50aa...a85 Enig. Hvor mange her har ikke opplevd å gjort noe som har føltes helt naturlig der og da, og etterpå når man tenker over hva man har sagt/gjort, i forhold til setting, timing, osv, så skjønner man hvor utrolig teit det kan ha oppfattes:p og tenkt "herregud, de tror sikkert jeg er helt komplett idiot!!" Anonymous poster hash: 5c05f...08e
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2014 #15 Skrevet 28. juli 2014 Hjelpes, skjønner at jeg er lykkelig forskånet for merkelige foreldre. Har enda til gode å oppleve noe ala det som beskrives her. Det eneste jeg til en viss grad forstår er han som informerte om trøbbel i ekteskapet. Om det er pill råtten stemning i heimen og barna lider kan det være kjekt at foreldrene vet hvorfor x plutselig kanskje oppfører seg annerledes. Vi hadde nemlig en gutt i klassen til sønnen min som plutselig ble utagerende og umulig å ha med å gjøre. Det var et slit å ha ham på besøk. Da foreldrene noe senere skilte seg gikk det opp et lys for mange som hadde slitt med guttens atferd i klassebursdager ol. Så skulle gjerne ha visst, men tror neppe at jeg selv hadde ønsket å dele slike ting med alle foreldrene i klassen ... Anonymous poster hash: 23f3e...ef5
Hjertefru Skrevet 28. juli 2014 #16 Skrevet 28. juli 2014 Hjelpes, skjønner at jeg er lykkelig forskånet for merkelige foreldre. Har enda til gode å oppleve noe ala det som beskrives her. Det eneste jeg til en viss grad forstår er han som informerte om trøbbel i ekteskapet. Om det er pill råtten stemning i heimen og barna lider kan det være kjekt at foreldrene vet hvorfor x plutselig kanskje oppfører seg annerledes. Vi hadde nemlig en gutt i klassen til sønnen min som plutselig ble utagerende og umulig å ha med å gjøre. Det var et slit å ha ham på besøk. Da foreldrene noe senere skilte seg gikk det opp et lys for mange som hadde slitt med guttens atferd i klassebursdager ol. Så skulle gjerne ha visst, men tror neppe at jeg selv hadde ønsket å dele slike ting med alle foreldrene i klassen ... Anonymous poster hash: 23f3e...ef5 Nei, ikke enig. Han som sendte Mail om ekteskapsproblemer syns jeg faktisk var verst. Snakk om å legge grunnlag for mobbing og sladder. Enkelte ting tar vi på tomannshånd....Det andre kan faktisk tilskrives misforståelser/dårlig timing.,som hun med kr 300,- for overnatting.
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2014 #17 Skrevet 28. juli 2014 Hjelpes, skjønner at jeg er lykkelig forskånet for merkelige foreldre. Har enda til gode å oppleve noe ala det som beskrives her. Det eneste jeg til en viss grad forstår er han som informerte om trøbbel i ekteskapet. Om det er pill råtten stemning i heimen og barna lider kan det være kjekt at foreldrene vet hvorfor x plutselig kanskje oppfører seg annerledes. Vi hadde nemlig en gutt i klassen til sønnen min som plutselig ble utagerende og umulig å ha med å gjøre. Det var et slit å ha ham på besøk. Da foreldrene noe senere skilte seg gikk det opp et lys for mange som hadde slitt med guttens atferd i klassebursdager ol. Så skulle gjerne ha visst, men tror neppe at jeg selv hadde ønsket å dele slike ting med alle foreldrene i klassen ... Anonymous poster hash: 23f3e...ef5 Nei, ikke enig. Han som sendte Mail om ekteskapsproblemer syns jeg faktisk var verst. Snakk om å legge grunnlag for mobbing og sladder. Enkelte ting tar vi på tomannshånd....Det andre kan faktisk tilskrives misforståelser/dårlig timing.,som hun med kr 300,- for overnatting. Sladder skjønner jeg, men hvordan kan det utgjøre grunnlag for mobbing? Jeg syns absolutt den type åpenhet kan være bra, men det avhenger fullstendig av hvordan det kommuniseres. Hårfin grense her. 300 for overnatting var etter min mening ille. Uansett timing er det snålt å kreve penger for at klassekompiser overnatter, og å komme opp med noe slikt i den aktuelle sammenhengen er fullstendig amøbe. Anonymous poster hash: 23f3e...ef5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå