Gå til innhold

Hvorfor kan man ikke føde i vann

Anbefalte innlegg

Skrevet

På Ahus, i badekaret? Jeg spurte, men fikk ikke lov.

Anonymous poster hash: 1a284...3df

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje du veier for mye da

Anonymous poster hash: 05c66...06b
Skrevet

Spørs hvordan jordmor. Ikke alle har utdanning/kurs til å ta imot barn i vann.

Anonymous poster hash: bf2fb...47b

Skrevet

Antagelig fordi ikke jordmora er opplært i å ta i mot i vann. Veldig synd!

Skrevet

Jeg var i badekar på ahus, kommer an på hvilken fødestue og hvilken jordmor tror jeg.

Anonymous poster hash: f2fce...133

Skrevet

Alle fødestuene på Ahus, både på tun A og B har badekar, og alle jordmødre der har opplæring. Da var det nok du som ikke oppfylte kriteriene.

Anonymous poster hash: 9b4dd...119

Skrevet

Hva er kriteriene? :)

Skrevet

Forresten sa jordmoren at nei, de brukte badekaret som lindring, men når man skulle føde måtte man opp av vannet. Hun snakket om alle fødende.

Skrevet

Forresten sa jordmoren at nei, de brukte badekaret som lindring, men når man skulle føde måtte man opp av vannet. Hun snakket om alle fødende.

Jeg fødte i vannet. Det samme har flere i familien og venninner gjort.

Skrevet

De står på nettsiden deres.

Skrevet

Du kan ikke være for feit, ha kompliserte fødsler bak deg, ha komplikasjoner i svangerskapet osv...

Skrevet

Jeg fødte på a hus første gang i 2007 og allerede da hadde de mulighet for vannfødsler, så du har nok misforstått jordmoren.

Anonymous poster hash: 7ffc8...597

Skrevet

Ei jeg kjenner fødte i vann på Ahus for kort tid siden. :)

Anonymous poster hash: 1c38b...9d9

Skrevet

De står på nettsiden deres.

Du tror oppriktig at jeg ikke har lett der? :P

Skrevet

Du MÅ være kvalifisert "GRØNN" for å få lov til å føde i vann. Har du hatt noen form for komplikasjoner eller ekstra "greier" med svangerskapet får du ikke lov. 

Anonymous poster hash: 6e64d...4a3
Skrevet

Hvis du ikke fikk føde i vann er det fordi du ikke oppfyller kriteriene. Det kan være at du har vært frisk og rask hele svangerskapet, men f.eks at jordmor ser at barnet stresses av riene, du har hatt vannavgang etc.

Anonymous poster hash: 21bd9...e82

Skrevet

Hva er vitsen med å føde i vannet? Forstår at varmt vann lindrer i åpningsfasen, men det gjelder vel ikke under pressriene? Tenker bare at det er ekkelt å sitte oppi det vannet, men man er kanskje raskt oppe av badekaret etterpå..

Anonymous poster hash: 6ba2f...ba3

Gjest MammaTilKidsa
Skrevet

Du kan ikke være for feit, ha kompliserte fødsler bak deg, ha komplikasjoner i svangerskapet osv...

Feit, faktisk!

Skrevet

Feit, faktisk!
Ja, hva er galt med det?

Det står i ordboka, som synonym til "tykk" og "velnært".

Anonymous poster hash: a4f0e...efd

Skrevet

Feit, faktisk!
Ja feit. Som i tykk, rundt i kantene, tjukk, bælfeit osv. Hva er galt med feit? Blir du støtt fordi du selv er feit? Det er jo selvvalgt så du kan jo slutte å være det hvis det er så fælt for deg.
Skrevet

Feit, faktisk!
Ja feit. Som i tykk, rundt i kantene, tjukk, bælfeit osv. Hva er galt med feit? Blir du støtt fordi du selv er feit? Det er jo selvvalgt så du kan jo slutte å være det hvis det er så fælt for deg.

Jeg er feit, blir ikke støtt av ordet. Jeg er sikkert for feit til å føde i karet på ahus. Bmi på 29. Bare sånn at vi har på det rene at ikke alle feite blir støtt av et helt vanlig ord. En spade er en spade.

Anonymous poster hash: c0c70...2c9

Skrevet

Men hvorfor har overvekt noe å si? Pga økt fare for komplikasjoner? Eller annet?

Anonymous poster hash: baad1...9bf

Skrevet

Men hvorfor har overvekt noe å si? Pga økt fare for komplikasjoner? Eller annet?

Anonymous poster hash: baad1...9bf

Det, samt at det skal være mulig å få den fødende raskt ut av karet uten hjelpemidler, dersom noe oppstår, spesielt om hun svimer av eller mister kraft i beina, noe en del fødende gjør.

Skrevet

Feit, faktisk!
Jeg er feit, blir ikke støtt av ordet. Jeg er sikkert for feit til å føde i karet på ahus. Bmi på 29. Bare sånn at vi har på det rene at ikke alle feite blir støtt av et helt vanlig ord. En spade er en spade.

Anonymous poster hash: c0c70...2c9

Bmi grensen er på 30...
Skrevet

Jeg klarer ikke å forstå at  folk vil føde i vann. I Ditt livs lykkeligste øyeblikk sitter du og bader i din egen avføring, blod og slintrer. :forvirra:  Enda verre er det med de som vil ha mannen sin oppi det klinet der og :huh:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...