Gå til innhold

Dere som tar utdanning/studerer/etterutdanning, har dere god økonomi?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kunne tenkt meg å ta opp utdanningen igjen siden jeg droppet ut i ungdommen (dessverre), men har da for søren ikke råd til å gå ned i lønn heller! Og jeg er ikke villig til å ofre den lille kvalitetstiden jeg har med barna når jeg ikke jobber. Æsj, hvordan gjør dere det?

Anonymous poster hash: 93c19...179

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tar videreutdannelse og får det betalt av jobben. Dvs. jeg får 100% lønn for å jobbe 70%. Da har jeg 30% + kvelder til å studere.

Anonymous poster hash: d8779...b91
Skrevet

Kveldstid og via nett. Noe må du faktisk ofre, sånn er det.

Anonymous poster hash: 3dc08...3b5
Skrevet

Det høres fint ut med kveld og nett. Da trenger jeg ikke ofre for mye av tiden vår sammen. Du vet, man lever bare dette livet en gang. Mitt fokus er familie, utdanning som nr 2. Skal undersøke mulighet for nettstudier ja...

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Skal begynne i kveld. Nettstudier. Jobber 100% og etter ferien har jeg tre barn jeg må følge opp mer eller mindre alene pga jobben til mannen. Ungene legger seg jo, så jeg får lese da. Du får jo lån og kanskje stipend da

Skrevet

Tok master ferdig i fjor. Tok den som 50%, og hadde da lengre tid på å gjøre ferdig. Hadde 100% leder jobb i kommunen og to barn på 6 og 9 år. Dette gikk veldig bra. Leste kvelder og helger. Har en mann som stiller opp, men han hadde også 100% lederjobb. Vi har ikke familie rundt oss, men jeg leste all ledig tid jeg hadde. Det gikk fint, men stressende.

Anonymous poster hash: 485cd...b5f

Skrevet

Har tatt bachelor og holder på med videreutdanning nå. Alt etter at vi fikk barn. Jobber halv stilling ved siden av og det går selvfølgelig på bekostning av tid til barnet. Men det er jo en begrenset periode og eneste måten å få en utdannelse på. Vi fikk barn uplanlagt som tenåringer (18 og 19) samboer tok utdannelse først og så var det min tur.

Men nei vi har ikke god råd. Men vi har ok lønninger. Klart å få boliglån og hus og barnet vårt mangler ingenting. Men vi har sjelden råd til noe utenom. Blir nok bedre når jeg er ferdig med videreutdanningen og vi da har to fulle lønninger å leve av.

Anonymous poster hash: fed3d...ddc

Skrevet

Jeg starter på en master til høsten, får 9400 av lånekassa og jobber 20% og får da ca 6600 utbetalt der. Går veldig fint :)

Anonymous poster hash: 8bf58...7f1

Skrevet

Har tatt 50% (nettbaserte) studier ved siden av 80-100% jobb, har fire barn. Det har tidvis vært tøft, men gått fint. Har hatt passe god økonomi, men ikke god nok til å ikke jobbe nei.

Anonymous poster hash: 98beb...145
Skrevet

Syns dere er gode! Jeg må finne meg noe jeg kan starte på deltid, og helst nett. Vi var også veldig tidlige med å få barn. Nå er de så store at jeg føler også at jeg har mer tid til meg selv. Da er det på tide å starte med noe utdanning!👍

Skrevet (endret)

Jeg tar fagbrev ved siden av 75% arbeid. Det første året fikk jeg i tillegg os og fra lånekassen. Levde veldig godt da. Nå har os forsvunnet. Jeg er alene med to barn i hverdagen,men har god hjelp av familie og barnefar ved behov. Jeg syns det til tider er ufattelig slitsomt og selvsagt går det utover tid og tålmodighet med barna! Jeg merker absolutt at det er vgs- nivå og det er det som redder meg. Jeg har tidligere studert ved universitetet et år, og det hadde jeg aldri klart med særlig jobb ved siden av.

Endret av Mandala
Skrevet

Skal begynne i kveld. Nettstudier. Jobber 100% og etter ferien har jeg tre barn jeg må følge opp mer eller mindre alene pga jobben til mannen. Ungene legger seg jo, så jeg får lese da. Du får jo lån og kanskje stipend da

Hva tar du?

Anonymous poster hash: 6a277...930

Skrevet

Skal skrive bachelor nå til våren, babyen kommer i desember. Lar mannen ta ut mest mulig permisjon, noe som også gir mest penger. Så blir det master fra høsten. Heldigvis tjener mannen ganske godt, men økonomien er jo ikke akkurat middag ute, eller byturer. Men det går.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...