Anonym bruker Skrevet 28. juli 2014 #1 Skrevet 28. juli 2014 Jeg har en kronisk sykdom som varierer i intensitet. De siste årene har det gradvis blitt verre. Etter flere omganger med sykemeldinger og ulike behandlingsformer måtte jeg kaste inn håndkleet, sa opp jobben og søkte aap. Jeg var ikke syk nok for det på det tidspunkt mente saksbehandler, og mente jeg måtte heller søke DP og ny jobb. Der og da hadde jeg ikke noen økonomisk mulighet til å klage på vedtaket, og gjorde som jeg ble fortalt. Så nå.... Nå er sykdommen kraftig forverret, og jeg har problemer med daglige gjøremål og nedsatt livskvalitet. Og jeg skal liksom rundt å søke jobber... Jeg sliter. Hva skal jeg gjøre? Alle spydige kommentarer ( som er standard når man trenger NAV) blir glatt oversett!! Anonymous poster hash: 98d3e...622
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2014 #2 Skrevet 28. juli 2014 Du snakker med legen og søker om AAP igjen. Ikke verre enn det. Anonymous poster hash: 7efc9...f83
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2014 #3 Skrevet 28. juli 2014 Det er der jeg tenker litt økonomisk igjen, hvordan blir utbetalingen beregnet? Fra det jeg hadde da dp ble beregnet, eller det jeg får utbet nå i dp? Anonymous poster hash: 98d3e...622
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2014 #4 Skrevet 28. juli 2014 Dagpengene, evnt. siste tre årene. Sånn er det dessverre. Anonymous poster hash: 7efc9...f83
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2014 #5 Skrevet 28. juli 2014 Dersom du har hatt lav intekt på det såkalte beregningstidspungtet blir app beregnet ut fra 2 ganger Grunnbeløpet. Det har de nettopp gjort med meg! Anonymous poster hash: 2ab37...88e
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2014 #6 Skrevet 28. juli 2014 Start med å gå tilbake til fastlegen din. Forklar situasjonen. Dette skal du få hjelp til videre i systemet. Etter timen hos fastlegen så må du i dialog med saksbehandleren din hos NAV. Nå er jo sykdomsbildet ditt forandret og da skal det utarbeides ny plan. Lykke til Anonymous poster hash: 66c8f...84b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå