Anonym bruker Skrevet 28. juli 2014 #1 Skrevet 28. juli 2014 Min mor gikk vekk for noen måneder siden. Hun hadde restskatt, jeg vet ikke hvor mye. Hun hadde også litt penger igjen på kontoen sin. Vi (barna hennes) har ikke fått noen dokumenter etter at hun gikk bort, ingen muligheter tik å fraskrive oss arven (hun hadde ingenting). Men nå fikk vi en mail som sa at når det var privat skifte så ble arvingene skyldige restskatten. Jeg har som sagt ikke fått noen dokumenter ang arv og da heller ikke fått noen mulighet til å fraskrve meg arven. Anonymous poster hash: 0fe3d...76c
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2014 #2 Skrevet 28. juli 2014 Hvis dere ikke har skrevet under på noen dokumenter om skifte er vel skiftet heller ikke gjennomført. Da kan jo bare pengene på kontoen gå til restskatten. Anonymous poster hash: a756b...cb3
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2014 #3 Skrevet 28. juli 2014 Jeg tror ikke noe går av seg selv da, dere må jo ta i et tak å finne ut hva hun har av gjeld og formue selv. Slik var det iallefall da min mor døde for noen år siden. Gikk gjennom sakene hennes og fant ut hvem hun hadde utenforstående hos, tok kontakt med disse og fikk enten slettet eller redusert beløpet og utsatt betaling til vi hadde oversikt. Fant ut hvor hun hadde forsikringer og fikk sendt inn der, og fikk et lite beløp fra dem. Sa opp avtaler hun hadde - tv, internett, telefon osv. Vi var gjerne heldige siden vi hadde en advokat som setteverge for mitt søsken som ikke var myndig enda, så fikk mye hjelp derifra også til å ordne opp. Men tror ikke dere bare kan sitte å vente på at ting går av seg selv... Anonymous poster hash: f53e4...d36
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2014 #4 Skrevet 28. juli 2014 Jeg ville nok uansett ha krevd offentlig skifte, så det ikke dukker opp noe gjeld jeg ikke visste om. Anonymous poster hash: 0be15...25a
HvittHus Skrevet 28. juli 2014 #5 Skrevet 28. juli 2014 Jeg ville nok uansett ha krevd offentlig skifte, så det ikke dukker opp noe gjeld jeg ikke visste om. Anonymous poster hash: 0be15...25a Du tenker kanskje på proklama?
HvittHus Skrevet 28. juli 2014 #6 Skrevet 28. juli 2014 Ts: Dere er selv nødt til å starte skiftebehandlingen. Du/dere kan finne mye god informasjon om dette emnet her: http://www.arveoppgjor.no/index.asp
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2014 #7 Skrevet 28. juli 2014 Jeg tror ikke noe går av seg selv da, dere må jo ta i et tak å finne ut hva hun har av gjeld og formue selv. Slik var det iallefall da min mor døde for noen år siden. Gikk gjennom sakene hennes og fant ut hvem hun hadde utenforstående hos, tok kontakt med disse og fikk enten slettet eller redusert beløpet og utsatt betaling til vi hadde oversikt. Fant ut hvor hun hadde forsikringer og fikk sendt inn der, og fikk et lite beløp fra dem. Sa opp avtaler hun hadde - tv, internett, telefon osv. Vi var gjerne heldige siden vi hadde en advokat som setteverge for mitt søsken som ikke var myndig enda, så fikk mye hjelp derifra også til å ordne opp. Men tror ikke dere bare kan sitte å vente på at ting går av seg selv... Anonymous poster hash: f53e4...d36 Her er det mye du ikke vet, og som selvfølgelig ikke du kan vite. Men at vi har tatt et tak, det kan jeg love deg. Anonymous poster hash: 0fe3d...76c
hol(L)y COW Skrevet 28. juli 2014 #8 Skrevet 28. juli 2014 Det er en tidsfrist på 3 år for å kreve offentlig skifte. Ta kontakt med skifteretten der du bor og bestill time til samtale. De rettleder dere videre.
Miamimom Skrevet 28. juli 2014 #9 Skrevet 28. juli 2014 Hvis det er lite eller intet til skifte erklærer man dette med paragraf 80 skjema. Da blir det i stedet for skifteattest. Når du sier dere har tatt tak skulle dere ha gjort dette, eller signert for privat eller offentlig skifte. Har dere gjort noe av dette?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå