Gå til innhold

Noen som har peiling ang voksenopplæring vgs?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har aldri fullført vgs, noe jeg synes er svært skamfult! Jeg ønsker virkelig å bli noe jeg også, men jeg har ikke mulighet til å kun gå skole. Jeg må jobbe ved siden av for at det skal gå rundt her. Så jeg tenker da nettstudier. er dette noe man kan få dekket? Hvordan vil det være om jeg går helsefag via nett f.eks, men tanke på kjemiske forsøk man skal gjøre osv..?

Anonymous poster hash: b15cd...755
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har aldri fullført vgs, noe jeg synes er svært skamfult! Jeg ønsker virkelig å bli noe jeg også, men jeg har ikke mulighet til å kun gå skole. Jeg må jobbe ved siden av for at det skal gå rundt her. Så jeg tenker da nettstudier. er dette noe man kan få dekket? Hvordan vil det være om jeg går helsefag via nett f.eks, men tanke på kjemiske forsøk man skal gjøre osv..? Anonymous poster hash: b15cd...755

I valg av utdannelser bør du velge noe som garanterer deg jobb.

Styr unna sykepleien, for der går du tre år uten å tjene ei krone under utdanningen.

Styr også unna frisørlinjen, for der er det mye svindel. Du får sikkert nok jobbe som lærling. Men noe jobb er du aldri garantert, da de utnytter billig arbeidskraft på lik linje med sykepleieyrket.

Jeg har fullført vgs, og forsøkt meg på en vgs og høyskoleutdannelse, men begge forsøkene gikk i dass pga. ukurrante arbeidsvilkår. Var umulig å få seg en jobb, eller holde på den...

Velg en utdannelse som er beryktet for å gi deg en fast jobb ;)

Snakk med en studieveileder, og gjør smarte valg!

Anonymous poster hash: bc6e4...0e6

Skrevet (endret)

Voksenopplæringen jeg går på er komprimert. Dvs 100% studie 3dager i uka på dagtid. Jobber da de 2 dagene uten skole og Evt litt helger også. Eller jeg drar rett fra skole til jobb. Så det er mulig uten å ta nettstudie. Jeg vet ikke om du får dekket nettstudie , men du kan nok få studielån. Jeg har det også.

Endret av *Smiley*
Skrevet

Jeg har fullført, men har ingen særlig gode karakterer fra siste året. Derfor må jeg ta opp igjen noen fag. Planen var å begynne på høyskole nå, men må bruke et år på å forbedre fag. Jeg velger privatskole i Oslo, da. Jeg må ha hjelp til bl.a matte.

Jeg synes det er veldig flaut og sannsynligvis blir jeg eldst i timene, men jeg må bare tenke fremover. Er nemlig 34. (!)

Planen min er at jeg tar matte 2P, nynorsk skriftlig (har 4 i bokmål og 3 i muntlig), evt gym (har 3 i gym og vet at jeg kan få 5 med litt innsats). Disse tre fagene i eksamen til jul.

Historie og naturfag til våren. Da kan jeg søke på høyskole til våren.

Lykke til!

Anonymous poster hash: 7a9ba...324
Skrevet

Jeg skal gjøre det samme med fransk og biologi, er 29:) Får bare være gammel, hehe.

Anonymous poster hash: d5866...6d2
Skrevet

Jeg skal gjøre det samme med fransk og biologi, er 29:) Får bare være gammel, hehe.

Anonymous poster hash: d5866...6d2

Godt det er flere. Jeg ser heldigvis ung ut da, så de jeg går sammen med får aldri vite alderen min. ;) Men flaut er det uansett.

Anonymous poster hash: 7a9ba...324

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...