Anonym bruker Skrevet 28. juli 2014 #1 Skrevet 28. juli 2014 Eller er det bare det at de gjemmer seg hjemme? Nå har jeg vært to uker i "syden" og deretter minst 7-8 ganger på stranden her i Norge, og jeg synes slett ikke at det er noe videre med veldig overvektige å se. Joda, mange av mennene og kvinnene har sikkert de berømte 10 kiloene for mye, men "feite" mennesker var det veldig lite av. Jeg så en dame som sikkert veide 150 kg+, men ellers synes jeg folk flest ser ut for å ligge mellom normalvekt og smålubben. Jeg tenker at det er jo så mange nå som er bevisst på kosthold og trening at tendensen til overvekt kanskje er i ferd med å snu? Anonymous poster hash: 3dbc0...6e7
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2014 #2 Skrevet 28. juli 2014 Det er dessverre et økende problem med overvekt. Les litt forskning og statistikker på det, så ser du det. Det at du ikke har sett så mange betyr ikke så mye annet enn at de overvektige ikke har vært på samme sted som deg. Men det hadde vært positivt om det hadde vært riktig at tendensen hadde snudd - men slik er det dessverre ikke foreløpig. Anonymous poster hash: 5d77f...b7d
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2014 #3 Skrevet 28. juli 2014 Det er ikke så mange som er i 150 kilosklassen, men det er veldig mange som er såpass tykke at det er et helseproblem. Alle kvinner på under 50 år (med mindre det er noe veldig spessielt med dem), med en livvidde på over 80 cm, er så tykke at det er helseskadlig. Den kategorien har blitt så vanlig at vi knapt nok tenker på dem som overvektige. Forsøk å sammenlikne det du ser på stranden i dag med bilder fra 50-70 tallet. Da ser du den enorme utviklingen. Anonymous poster hash: 06872...7f8
Gjest Julia1984 Skrevet 28. juli 2014 #4 Skrevet 28. juli 2014 Dessverre er ikke tendensen i ferd med å snu, snarere tvert i mot. Med smålubben som du beskriver kommer inn under kategorien overvektig
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2014 #5 Skrevet 28. juli 2014 Ifølge flesteparten her på forumet bruker de str XS. Noe som er veldig lite representativt for samfunnet ellers. Kanskje det er bare tynne damer her på forumet? Siden de driver og slanker seg hele tiden? Anonymous poster hash: 94b83...4eb
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2014 #6 Skrevet 28. juli 2014 Det er ikke så mange som er i 150 kilosklassen, men det er veldig mange som er såpass tykke at det er et helseproblem. Alle kvinner på under 50 år (med mindre det er noe veldig spessielt med dem), med en livvidde på over 80 cm, er så tykke at det er helseskadlig. Den kategorien har blitt så vanlig at vi knapt nok tenker på dem som overvektige. Forsøk å sammenlikne det du ser på stranden i dag med bilder fra 50-70 tallet. Da ser du den enorme utviklingen. Anonymous poster hash: 06872...7f8 Jada, alle var sunnere da de levde på mettet fett og poteter. Jaada... Møkk lei av den "alt var bedre før", nesten ingenting var bedre før! Folk døde da og. Jeg vil skylde overvekt på utdanningspress, faktisk. Anonymous poster hash: b2c90...147
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2014 #7 Skrevet 28. juli 2014 Jeg tror de tykke holder seg hjemme når det er strandvær. La merke til gigatykke og også anorektiske personer 17 mai. Da er de nesten nødt til å komme ut. Ser de aldri ellers.. Anonymous poster hash: 032dd...590
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2014 #8 Skrevet 28. juli 2014 Jada, alle var sunnere da de levde på mettet fett og poteter. Jaada... Møkk lei av den "alt var bedre før", nesten ingenting var bedre før! Folk døde da og. Jeg vil skylde overvekt på utdanningspress, faktisk. Anonymous poster hash: b2c90...147 Jeg regner med at du prøver å tulle, sant?! Du vil skylde på at overvekt har sammenheng med utdanningspress, faktisk! Ikke særlig opplyst på temaet overvekt, forstår jeg. Men, det er sikkert greit å finne unnskyldninger utenfor seg selv. Anonymous poster hash: 5d77f...b7d
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2014 #9 Skrevet 28. juli 2014 Det er ikke så mange som er i 150 kilosklassen, men det er veldig mange som er såpass tykke at det er et helseproblem. Alle kvinner på under 50 år (med mindre det er noe veldig spessielt med dem), med en livvidde på over 80 cm, er så tykke at det er helseskadlig. Den kategorien har blitt så vanlig at vi knapt nok tenker på dem som overvektige. Forsøk å sammenlikne det du ser på stranden i dag med bilder fra 50-70 tallet. Da ser du den enorme utviklingen. Anonymous poster hash: 06872...7f8 Jada, alle var sunnere da de levde på mettet fett og poteter. Jaada... Møkk lei av den "alt var bedre før", nesten ingenting var bedre før! Folk døde da og. Jeg vil skylde overvekt på utdanningspress, faktisk. Anonymous poster hash: b2c90...147 Alle var ikke sunnere. Røyking var for eksempel et større problem, spessielt blant menn, men folk var i snitt vesentlig tynnere. De unge var også i bedre form. De eldre vet jeg ikke. Anonymous poster hash: 06872...7f8
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2014 #10 Skrevet 28. juli 2014 Jada, alle var sunnere da de levde på mettet fett og poteter. Jaada... Møkk lei av den "alt var bedre før", nesten ingenting var bedre før! Folk døde da og. Jeg vil skylde overvekt på utdanningspress, faktisk. Anonymous poster hash: b2c90...147 Jeg regner med at du prøver å tulle, sant?! Du vil skylde på at overvekt har sammenheng med utdanningspress, faktisk! Ikke særlig opplyst på temaet overvekt, forstår jeg. Men, det er sikkert greit å finne unnskyldninger utenfor seg selv. Anonymous poster hash: 5d77f...b7d For å flaue denne anonyme helt ut kan jeg tilføye at antall overvektige minsker jo høyere utdanning personen har. Så nei, de som har hatt flest år på skolebenken er ikke de tjukkeste i samfunnet. Og joda, før drakk folk helmelk og spiste poteter. Ingen sultet seg to ganger i uka eller gikk på lavkarbo, steinalderdiett og annet tull. Men folk spiste mindre porsjoner og GIKK mye. Hadde mye fysisk arbeid i forhold til det som er nå. Anonymous poster hash: 94b83...4eb
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2014 #11 Skrevet 28. juli 2014 Jada, alle var sunnere da de levde på mettet fett og poteter. Jaada... Møkk lei av den "alt var bedre før", nesten ingenting var bedre før! Folk døde da og. Jeg vil skylde overvekt på utdanningspress, faktisk. Anonymous poster hash: b2c90...147 Jeg regner med at du prøver å tulle, sant?! Du vil skylde på at overvekt har sammenheng med utdanningspress, faktisk! Ikke særlig opplyst på temaet overvekt, forstår jeg. Men, det er sikkert greit å finne unnskyldninger utenfor seg selv. Anonymous poster hash: 5d77f...b7d For å flaue denne anonyme helt ut kan jeg tilføye at antall overvektige minsker jo høyere utdanning personen har. Så nei, de som har hatt flest år på skolebenken er ikke de tjukkeste i samfunnet. Og joda, før drakk folk helmelk og spiste poteter. Ingen sultet seg to ganger i uka eller gikk på lavkarbo, steinalderdiett og annet tull. Men folk spiste mindre porsjoner og GIKK mye. Hadde mye fysisk arbeid i forhold til det som er nå. Anonymous poster hash: 94b83...4eb http://www.aftenposten.no/familie-og-oppvekst/Foreldre-med-lav-utdannelse-far-overvektige-barn-7513692.html#.U9Y443nlpaQ Og her er linken før man blir sablet ned med "hvor hentet du de påstandene fra". Anonymous poster hash: 94b83...4eb
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2014 #12 Skrevet 28. juli 2014 Var jo et tidligere innlegg her om en som var på stranda og hadde sett så mange tjukke barn. Nå var vi på forskjellige strender i oslo hele ferien og jeg så ikke en eneste tjukk unge. Så vet ikke hvor hun dama hadda vært. Anonymous poster hash: c100e...d6a
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2014 #13 Skrevet 28. juli 2014 Ifølge flesteparten her på forumet bruker de str XS. Noe som er veldig lite representativt for samfunnet ellers. Kanskje det er bare tynne damer her på forumet? Siden de driver og slanker seg hele tiden? Anonymous poster hash: 94b83...4eb Ikke alle som trenger å slanke seg for å være xs. Noen er faktisk naturlig tynne :-) Anonymous poster hash: b2eb5...17c
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2014 #14 Skrevet 28. juli 2014 Jada, alle var sunnere da de levde på mettet fett og poteter. Jaada... Møkk lei av den "alt var bedre før", nesten ingenting var bedre før! Folk døde da og. Jeg vil skylde overvekt på utdanningspress, faktisk. Anonymous poster hash: b2c90...147 Jeg regner med at du prøver å tulle, sant?! Du vil skylde på at overvekt har sammenheng med utdanningspress, faktisk! Ikke særlig opplyst på temaet overvekt, forstår jeg. Men, det er sikkert greit å finne unnskyldninger utenfor seg selv. Anonymous poster hash: 5d77f...b7d For å flaue denne anonyme helt ut kan jeg tilføye at antall overvektige minsker jo høyere utdanning personen har. Så nei, de som har hatt flest år på skolebenken er ikke de tjukkeste i samfunnet. Og joda, før drakk folk helmelk og spiste poteter. Ingen sultet seg to ganger i uka eller gikk på lavkarbo, steinalderdiett og annet tull. Men folk spiste mindre porsjoner og GIKK mye. Hadde mye fysisk arbeid i forhold til det som er nå. Anonymous poster hash: 94b83...4eb He-he... det var det jeg også visste, men ikke orket å skrive, at det er færre overvektige jo høyere utdanning man har. Regnet med at argumentet likevel ikke ville bli tatt imot Digresjon.... Jeg så en interessant opplysning på Heimefrontmuseet nylig. Da andre verdenskrig brøt ut var gjennomsnittlig kaloriinntak pr voksen person her i landet på over 3100 kcal pr dag! Dette fordi de brukte kroppen i arbeid og var mye fysisk aktiv. Den gang var folk likevel slanke. Under krigen falt gjennomsnitlig kcal-inntak til ca 2000 pga for lite tilgang på mat og rasjonering. (Norge skulle jo plutselig fø nærmere en halv million tyske soldater.) Men interessant å se at gjennomsnitlig kcal-inntak var så stort i en så slank befolkning. Det sier mye om hvor ekstremt lite aktive vi er i dagens samfunn sammenlignet med den gang. En del ble enda tynnere under krigen, men likevel var det generelle helsenivået i befolkningen faktisk bra på slutten av krigen. (Noe av det var trolig pga mindre tilgang på sukker.) Anonymous poster hash: 5d77f...b7d
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2014 #15 Skrevet 28. juli 2014 Ifølge flesteparten her på forumet bruker de str XS. Noe som er veldig lite representativt for samfunnet ellers. Kanskje det er bare tynne damer her på forumet? Siden de driver og slanker seg hele tiden? Anonymous poster hash: 94b83...4eb Ikke alle som trenger å slanke seg for å være xs. Noen er faktisk naturlig tynne :-) Anonymous poster hash: b2eb5...17c Igjen, jeg siktet til at DiB er gjennomsyret av slanketråder samtidig som de fleste er XS eller S. Rart. Anonymous poster hash: 94b83...4eb
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2014 #16 Skrevet 28. juli 2014 Alle statistikker og undersøkelser viser at vi blir tyngre og tyngre dessverre. Jeg var selv på stranda en tur og jeg så maaaaange som var overvektige. Ikke veldig tykke, men nok til å være overvektige. Både damer og menn med kulemage som er langt større enn det anbefalte. Jeg synes jeg ser det også om man stopper for å spise langs veien når man er på biltur. Mye som renner utover bukselinningen (og hvorfor skal de mannfolka alltid være barmagede og slenge vomma på disken tro....) Anonymous poster hash: ae755...0c0
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2014 #17 Skrevet 28. juli 2014 Alle statistikker og undersøkelser viser at vi blir tyngre og tyngre dessverre. Jeg var selv på stranda en tur og jeg så maaaaange som var overvektige. Ikke veldig tykke, men nok til å være overvektige. Både damer og menn med kulemage som er langt større enn det anbefalte. Jeg synes jeg ser det også om man stopper for å spise langs veien når man er på biltur. Mye som renner utover bukselinningen (og hvorfor skal de mannfolka alltid være barmagede og slenge vomma på disken tro....) Anonymous poster hash: ae755...0c0 Går du og stirrer på folk eller? Anonymous poster hash: 184c9...33b
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2014 #18 Skrevet 28. juli 2014 Alle statistikker og undersøkelser viser at vi blir tyngre og tyngre dessverre. Jeg var selv på stranda en tur og jeg så maaaaange som var overvektige. Ikke veldig tykke, men nok til å være overvektige. Både damer og menn med kulemage som er langt større enn det anbefalte. Jeg synes jeg ser det også om man stopper for å spise langs veien når man er på biltur. Mye som renner utover bukselinningen (og hvorfor skal de mannfolka alltid være barmagede og slenge vomma på disken tro....) Anonymous poster hash: ae755...0c0 Går du og stirrer på folk eller? Anonymous poster hash: 184c9...33b Det er ikke mulig å ungå å se kroppene til folk rundt deg utn å være blind. Anonymous poster hash: 06872...7f8
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2014 #19 Skrevet 28. juli 2014 Var jo et tidligere innlegg her om en som var på stranda og hadde sett så mange tjukke barn. Nå var vi på forskjellige strender i oslo hele ferien og jeg så ikke en eneste tjukk unge. Så vet ikke hvor hun dama hadda vært. Anonymous poster hash: c100e...d6a Hvis du ikke såg en eneste tykk unge på stranda så vil jeg tippe at 1. Det var ikke mange på den stranda. 2. Du var på en strand med rikfolk (-som er mer opptatt av helse og utseende. 3. Du er blitt en av dem som ser på overvektige/tykke som den "nye normalen", og dermed oppfattet du ikke at de var tykke. 53% av Norges befolkning er overvektige, tør ikke tenke på hvor stor andel som er det om 10 år om ikke denne trenden snur,... Anonymous poster hash: 4c361...73b
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 28. juli 2014 #20 Skrevet 28. juli 2014 Når jeg er på stranda så bruker jeg å passe ettåringen og holde øyet med de andre barna, ikke drive og stirre på andres kroppsfasong. Merker som regel ikke hvordan folk ser ut - har ikke tid til det. Der svømmes det, grilles og lekes. Hvis jeg skal begynne å stirre på folk så går ettåringen av gårdet en eller annen plass.
Englenemine Skrevet 28. juli 2014 #21 Skrevet 28. juli 2014 Hvor finner du at forumet er gjennomsyret av slanketråder? Ser flere hva skal dere ha som onsdags/ fredags og lørdagsskos tråder her igrunn...
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2014 #22 Skrevet 28. juli 2014 Hvor finner du at forumet er gjennomsyret av slanketråder? Ser flere hva skal dere ha som onsdags/ fredags og lørdagsskos tråder her igrunn... Masse tråder om tips til lavkarbomat, hvordan fungerer 5:2-dietten, slanking etter ferien, NOKA shakes - hvilke smaker er best osv. Anonymous poster hash: 94b83...4eb
Englenemine Skrevet 28. juli 2014 #23 Skrevet 28. juli 2014 Hm ja da er det isåfall poster jeg ikke legger merke til . Har kun sett den om 5:2 dietten jeg.
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2014 #24 Skrevet 28. juli 2014 Når jeg er på stranda så bruker jeg å passe ettåringen og holde øyet med de andre barna, ikke drive og stirre på andres kroppsfasong. Merker som regel ikke hvordan folk ser ut - har ikke tid til det. Der svømmes det, grilles og lekes. Hvis jeg skal begynne å stirre på folk så går ettåringen av gårdet en eller annen plass.Hvorfor svarer du da, når du ikke har noe å bidra med til debatten? Anonymous poster hash: c1eec...8ee
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 28. juli 2014 #25 Skrevet 28. juli 2014 Når jeg er på stranda så bruker jeg å passe ettåringen og holde øyet med de andre barna, ikke drive og stirre på andres kroppsfasong. Merker som regel ikke hvordan folk ser ut - har ikke tid til det. Der svømmes det, grilles og lekes. Hvis jeg skal begynne å stirre på folk så går ettåringen av gårdet en eller annen plass.Hvorfor svarer du da, når du ikke har noe å bidra med til debatten? Anonymous poster hash: c1eec...8ee Jeg siktet til dem som mener at folk som ikke ser masse overvektige på strender går på strender der det ikke er folk. Visste ikke at det var så vanlig å stirre og bry seg om andre når man er på utflukt med familien
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå