Gå til innhold

Hvordan spiser og drikker dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en person som blir lett fascinert av å betrakte andre mennesker, og i sommer la jeg merke til hvor ulikt man spiser og drikker. Bare mannen og jeg har det veldig ulikt her. Ta f.eks. følgende måltid:

Det er kveld, og endelig helg. Foran deg på bordet har du et glass med vann, et glass med vin/øl (evt. brus) og en stor tallerken med biff, saus, grønnsaker, poteter og sopp (lat som om du liker alt).

Hvordan inntar akkurat DU maten og drikken? Mannen min spiser alltid opp det han liker minst først, og spiser bare en ting om gangen. F.eks. tygger ferdig kjøttet før han tar potet, tygger den før han tar sopp osv. Han drikker lite eller ingenting underveis i måltidet, og aldri før han har svelget ned alt han har i munnen. Jeg er sånn som vil ha en liten bit av alt i hver eneste munnfull og porsjonerer derfor ut maten slik at det skal "gå opp" med litt av alt i hver munnfull. Jeg drikker vekselvis vann og vin gjennom hele måltidet, og kan gjerne skylle ned litt av maten med vann dersom jeg synes det blir for tørt.

Anonymous poster hash: bbaad...168
Videoannonse
Annonse
Skrevet

"skyller aldri ned maten", men blander de ulike tingene på tallerknen i munnfuller.

drikker gjennom måltidet.

Tips til deg: Drikk et stort glass vann rett før du skal spise. Da blir ikke maten så "tørr".

Anonymous poster hash: d541c...518

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...