Gå til innhold

Symptomer


Marie*

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Trøtt, trøtt, trøtt. Prikking/doven i fingrene, uggen og småkvalm- kommer og går. Kvalm av forskjellige lukter som for eksempel hundemat og griseørene til hunden :P Aldri tenkt noe over at det lukter så grusomt før. Og oppblåst. Ser høygravid ut, spesielt om kvelden. En del luft.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir kvalm på ettermiddagen eg, når eg blir sliten. Og får vondt i magen om eg står for mykje på jobb. Hello bekkenlåsning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanlig at symptomene kommer og går. Jeg merker ikke stort dette svangerskapet i forhold til forrige. Men har kvalme til tider sånn om formiddagen. Men utover dagen er det bra.'noen dager kan jeg spise vanleg andre dager blir det små og hyppige måltider. Jeg hadde ekstrem kvalme med oppkast (hypert) sist fra uke 4 og til 17. Så kan ikke klage. Uke 8 nå. Vær glad sier jeg bare ;) før eller siden merker du at du er gravid :) er litt støl nedi magen i kveld eneste jeg merker nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7+4, hatt ekstreme ømme bryster i et par uker nå (Og en meget frustrert samboer som får en fik hver gang han prøver å klå), kunne tjent en formue om jeg samlet all gassen som kom ut av meg (Gjør samboer mer frustrert, men er dog lettere for han å holde seg unna brystene), og har en del murringer og er øm i nedre del av magen. Er ikke direkte kvalm, men går rundt og er litt uggen i kroppen. Heldigvis så opplever jeg det som positivt da matbudsjettet faktisk kan justeres ned et hakk :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7+4, hatt ekstreme ømme bryster i et par uker nå (Og en meget frustrert samboer som får en fik hver gang han prøver å klå), kunne tjent en formue om jeg samlet all gassen som kom ut av meg (Gjør samboer mer frustrert, men er dog lettere for han å holde seg unna brystene), og har en del murringer og er øm i nedre del av magen. Er ikke direkte kvalm, men går rundt og er litt uggen i kroppen. Heldigvis så opplever jeg det som positivt da matbudsjettet faktisk kan justeres ned et hakk :)

Hahaha ja kjenner til dette ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4+4 i dag,ømme pupper,litt murringer i magen,og stikk i nederste del av mage..ellers ganske fin i formen egentlig,va verre dei to andre gangene,(to jenter) så kanskje det er en liten gutt denne gangen♡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det mye i det samme :)

Jeg har vært ekstremt dårlig til å spise jevnlig tidligere, men det straffer seg nå. Om det går litt for lang tid mellom hvert måltid blir jeg kvalm og svimmel. Det har jeg aldri opplevd før. Jeg kan dessuten sovne når som helst, hvor som helst. Føler meg som et ordentlig dovendyr. Har heldigvis en snill mann som lager mat, rydder hus og passer på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4+4 i dag,ømme pupper,litt murringer i magen,og stikk i nederste del av mage..ellers ganske fin i formen egentlig,va verre dei to andre gangene,(to jenter) så kanskje det er en liten gutt denne gangen♡

Jeg har to jenter og en gutt. Var mye dårligere med jentene.. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der kom kvalmen for fullt 😫 Ikke noe spying men skikkelig kvalm og skjelven når det står på som verst. Jeg var ikke kvalm forrige svangerskap (jente) så kanskje jeg er motsatt enn dere andre som var kvalm med jentene 😊 Uansett veldig spennende, tross kvalme, ømme pupper, gassutslipp, tarmsystem som streiker og div lukter som tar knekken på meg 😂 Ps: Selv om jeg er kvalm så bare MÅ jeg spise, ofte!! Blir vel opp 20 kg dette svangerskapet også, jippi 😝

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VARMT!! Alt er Så varmt ! Var ikke slik sist, så glad jeg er gravid om vinteren denne gangen. Jeg er så fryktelig varm. Pho!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VARMT!! Alt er Så varmt ! Var ikke slik sist, så glad jeg er gravid om vinteren denne gangen. Jeg er så fryktelig varm. Pho!

??Varmt?? Jeg har det helt motsatt! Har på meg ullgenser på jobb med Acnesjerfet mitt som sjal over. Skjønner ikke helt hvorfor jeg fryser sånn. Iskalde tær og fingre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er 6+4 nå. Føler de ulike symptomene kommer og går litt. Pluss nå er jeg syk i tillegg så da kjemper de om oppmerksomheten :P Men går mye på do, brystene er ømme (!!!), oppblåst, uren hud, småkvalm, murringer og stikkinger i magen. Men symptomene viser at noe skjer i allefall :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9+0 i dag og akkurat hengt over doen på jobb. Hurra for morgenkvalme. Vært litt uggen og småkvalm i noen uker, men ikke oppkast før nå. Håper det gir seg fort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7+4 og jeg er nå gått fra uggen til dødskvalm :P Spyr ikke. Kanskje det er jente denne gangen? Og ikke for å snakke om murringer. Gjør direkte vondt til tider- og løper på do hele tiden for å sjekke om det går galt nå. Ander som har det sånn? Syns det er skummelt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fryser, trøtt og konstant kvalm 24/7. Slipper ikke unna denne kvalmen uansett hva jeg gjør. Ulvehunger, mage som om jeg var 4 måneder på veg og slapphetsfølelse i hele kroppen. Mye promping her også, utrolig flaut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt det er nok veldig normalt. Fryser også hele tiden. Kvalm på formiddagen stort sett hver dag og veeldig trøtt. Etter noen timer på jobb legger det seg en sånn tåkesky rundt hodet mitt. Blir en gjespende zombie. Pleier å sove 1 time rett etter jobb og har gjort det siden uke 6. Er nå 10 uker påvei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt det er nok veldig normalt. Fryser også hele tiden. Kvalm på formiddagen stort sett hver dag og veeldig trøtt. Etter noen timer på jobb legger det seg en sånn tåkesky rundt hodet mitt. Blir en gjespende zombie. Pleier å sove 1 time rett etter jobb og har gjort det siden uke 6. Er nå 10 uker påvei

 

 

Jeg har ikke mulighet til å sove etter jobb, så går og sjangler konstant :( Har 3 andre barn som skal på aktiviteter, babysvømming, idrett osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9+0 i dag og akkurat hengt over doen på jobb. Hurra for morgenkvalme. Vært litt uggen og småkvalm i noen uker, men ikke oppkast før nå. Håper det gir seg fort.

Ånei! Så kjipt! Jeg og går rundt og er kvalm/uggen hele tiden. Men ingen oppkast enda (7+2) Så da kan det altså bli verre, ohh lord 😫 Godt vi kan klage til hverandre her inne 😜
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

9+0 i dag og akkurat hengt over doen på jobb. Hurra for morgenkvalme. Vært litt uggen og småkvalm i noen uker, men ikke oppkast før nå. Håper det gir seg fort.

Ånei! Så kjipt! Jeg og går rundt og er kvalm/uggen hele tiden. Men ingen oppkast enda (7+2) Så da kan det altså bli verre, ohh lord Godt vi kan klage til hverandre her inne

 

Jaa. Var akkurat den dagen jeg hadde første svangerskapskontroll også. Såå jeg spøy inne hos dama som tok blodprøver og. Men ikke kasta opp i dag, så satser på at det verste er over nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Haha, sorry at jeg ler 😜 Men damen som tok blodprøver fikk seg vel litt av ett sjokk! Huffameg! Igår og idag har jeg lagt ganske stille i sengen på dagtid pga kvalme. Godt at jeg har hatt fri på dagen og jobber natt noen dager. Er ikke så kvalm om natten heldigvis.

 

 

9+0 i dag og akkurat hengt over doen på jobb. Hurra for morgenkvalme. Vært litt uggen og småkvalm i noen uker, men ikke oppkast før nå. Håper det gir seg fort.

Ånei! Så kjipt! Jeg og går rundt og er kvalm/uggen hele tiden. Men ingen oppkast enda (7+2) Så da kan det altså bli verre, ohh lord Godt vi kan klage til hverandre her inne

Jaa. Var akkurat den dagen jeg hadde første svangerskapskontroll også. Såå jeg spøy inne hos dama som tok blodprøver og. Men ikke kasta opp i dag, så satser på at det verste er over nå!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg har kvalmen endelig roet seg litt, ikke så kvalm lenger. Men blir fort sulten og da kommer kvalmen igjen... Har ikke veid meg, men lurer litt på om jeg har gått opp? Spiser jo noen måltider ekstra....men generelt litt mindre til hvert måltid. Hvordan går det med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...