Gå til innhold

Kryssbitt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen med barn som har regulering for dette? 7år

Anonymous poster hash: d1ad7...4b0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mitt barn har hatt det. Fra 8 år.. 9 mnd med regulering.

Ordnet seg, og deretter vanlig regulering fra 13 til 14, (8 mnd). Problemet ved å starte så tidlig på mitt barn var at hun var redd for å ta avstøpning og røntgen, ellers var det ikke noe skummelt med denne strengen fra 8 års alder :)

Anonymous poster hash: d4d25...08d

Skrevet

Begynner de med regulering så tidlig?

Min 6 åring (snart 7) har også kryssbitt. Hun har foreløpig mistet få av melketennene.

De må vel ha fått alle de nye tennene før man får regulering?

Anonymous poster hash: ee504...537
Skrevet

Begynner de med regulering så tidlig?

Min 6 åring (snart 7) har også kryssbitt. Hun har foreløpig mistet få av melketennene.

De må vel ha fått alle de nye tennene før man får regulering?

Kryssbittregulering er ikke vanlig regulering :)

Tannlegen setter på klosser på bakre jeksler og en streng ligger innvendig løs på tennene(hvis jeg husker rett). Så presser strengen tennene på rett plass. Ikke noe skummelt i det hele tatt, vises ikke i munnen når man smiler/prater ;)

Skrevet

Vi har foreløpig fått beskjed om å vente, men sist var han hos skoletannlegen uten av vi var med.

Må  bli med neste gang, ante ikke at de begynte så tidlig. Men vet at skoletannlegen er veldig kompetent så burde vel føle meg trygg på vurderingene der.

Skrevet

Vi har foreløpig fått beskjed om å vente, men sist var han hos skoletannlegen uten av vi var med.

Må bli med neste gang, ante ikke at de begynte så tidlig. Men vet at skoletannlegen er veldig kompetent så burde vel føle meg trygg på vurderingene der.

Du kan bare slappe av :) Dere må til Kjeveortopedisk for å få satt på regulering. Og den tannlegen skal også se på tennene først. Tannlegen nevnte det til oss allerede som 5 åring, så det tar tid før det skjer noe. Barnet må nok ha fått de rette jekslene som skal brukes først.

Tannlegene er veldig kompetente, så bare stol på dem ;)

Skrevet

Jenta vår på snart 9 år skal sette det inn i neste uke.

Hun har gått til kontroller i 2 år nå og vi måtte vente med å få strengen til hun hadde mistet og fått alle de 8 fortennene.

Har tatt to avstøpninger for å se utviklingen. Siste nå i juni.

Det er kjeven som skal reguleres ved kryssbitt.

Etter dette må hun trekke to tenner og ha vanlig regulering.

Anonymous poster hash: d5031...181

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...