Gå til innhold

Hvordan rengjøre toalettbørsten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Teit spm ja men hvordan rengjør dere toalettbørsten?

Vi kjøper billige av plast og bytter de regelmessig ut men nå har vi lyst på en av metall og ikke bytte ut så ofte. Så hvordan regjøre de innimellom? Ikke lyst å vaske de i vasken. Ha klorin i de? Er det nok? Hva gjør dere?

Anonymous poster hash: c85d1...9b9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hørte om noen her inne som ville vaske den i oppvaskmaskinen.. Grøss! Tror ikke det er anbefalt...

Skrevet

Den står i klorin. Vasker den i vasken om der er behov. Vasker vasken med klorin etterpå.

Anonymous poster hash: 4c2b2...16f
Skrevet

Hva med å sette den i en bøtte med klorin.

Kjøper også billige børster på ikea. Men er ikke alltid jeg får byttet de ut fort nok, så da heller jeg dovask på den. Pumper den ned og opp i en ren toalett skål, heller oppi klorin og skyller ned mens jeg holder børsten under vannet som kommer rennende.

Hahahaha, herregud det hørtes teit ut, håper du forstår :P

Anonymous poster hash: 576ca...dc4
Skrevet

Jeg hiver litt klorin i toalettet og lar den stå der en gooood stund. Hadde aldri vasket den i vasken eller dusjen! Eller oppvaskemaskinen! Æsj!

Anonymous poster hash: a348b...c45

Skrevet

Skal foreslå oppvaskmaskin til mannen og ta bilde av ansiktsuttrykket hehe :P

Takk for svar!

HI

Anonymous poster hash: c85d1...9b9

Skrevet

Klorin eller salmiakk helt i toalettskålen og så står toaloettbørsten nede i dette vannet i rundt en time.

Skrevet

Så ingen andre som pumper den ned og opp en liten stund altså? 

Har jeg kastet bort tid på det når det bare er å la den stå i ro en time? Hehehe :)

Skrevet

Jeg koker opp vann i vannkokeren og heller det ganske enkelt over den mens jeg holder den over do. De jeg har sett i metall består stort sett av to deler der selve børsten er av plast sånn at den kan byttes ut om man vil det..

Anonymous poster hash: dfa9f...03b

Skrevet

Jeg har i metall. Børstehodet kan byttes ut, og det gjør vi med jevne mellomrom.

Ellers har jeg vann og klorin i en bøtte og lar den stå i blandingen.

Anonymous poster hash: 0125b...f13
Skrevet

Hva med å sette den i en bøtte med klorin.

Kjøper også billige børster på ikea. Men er ikke alltid jeg får byttet de ut fort nok, så da heller jeg dovask på den. Pumper den ned og opp i en ren toalett skål, heller oppi klorin og skyller ned mens jeg holder børsten under vannet som kommer rennende.

Hahahaha, herregud det hørtes teit ut, håper du forstår :P

Jeg gjør det samme som deg.

Og har den stående i klor til vanlig. Har en i stål

Skrevet

Jeg koker opp vann i vannkokeren og heller det ganske enkelt over den mens jeg holder den over do. De jeg har sett i metall består stort sett av to deler der selve børsten er av plast sånn at den kan byttes ut om man vil det..

Anonymous poster hash: dfa9f...03b

Kokende vann skal en aldri ha i do. Doet kan sprekke. Så vet du det.

Jeg setter børsten i do med klorin. Og bytter ved behov.

Anonymous poster hash: d5860...061

Skrevet

Dobørster bør byttes ofte synes jeg. Men er enig at at plastbørstene ikke er pene å se på og ikke fint å ha framme.

Du kan, som noen sier, velge en i metall hvor selve børsten er utskiftbar.

Enda mer elegant er det å bygge inn et lite dobørste skap inn i veggen.

Det finnes.  Hilsen arkitekt.

Anonymous poster hash: 53608...f6d
Skrevet

Jeg fyller varmt vann i en bøtte, heller oppi en god slump kloring og lar børsten stå i blandingen en god stund.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...