Anonym bruker Skrevet 27. juli 2014 #1 Skrevet 27. juli 2014 Jeg har en hjertefeil, og er operert pga det. Men den siste tiden har jeg vært i tider veldig dårlig. Etter en CT så kunne det se ut som om jeg hadde en innsnerving på den ene kransåren. Jeg har hatt angina smerter i perioder. Sliter også med tungpust. Trappene kan være ekstremt tunge å komme seg opp i perioder. Blir veldig andpusten. Noen ganger kan angina smertene være helt ekstreme. Var på en isotopundersøkelse, og oksygen opptaket i hjertet var bra. Så derfor fikk jeg brev om at mine plager ikke hadde noe med hjertet å gjøre. Min fastlege og legene på sykehuset mente dette er angst. Så jeg har gått til psykolog, men verken han eller jeg klarer å finne noe tegn på at de plagene er angst. Er så klart åpen for at det er det. Jeg går ikke rundt å tenker på det og føler meg ikke redd. Jeg bekymrer meg over helt dagligdagse ting. Så tilbake til mine plager som ikke ser ut til å gi seg. Jeg føler kroppen hangler, jeg svetter ekstremt mye bare jeg gjør dagligdagse ting, og da spessielt i hodebunnen. Ofte får jeg en prikkende følelse i ansiktet og hendene. Sliter med pusten når jeg går opp trappen hjemme eller generelt rører på meg, men noen ganger er det ikke et problem. Så å henge opp klær, vaske hus, brette sammen klær har blitt en utfordring. Må rett og slett i dusjen etterpå. Og må gjerne hvile i mellom slagene. Så er det disse angina lignende smertene som kommer og går. Har også fått utelukket muskelsmerter, stoffskifte er bra osv. Så nå må jeg tenke nytt, hvis det er angst uten at jeg vet det må jeg jo finne en måte å Komme i buns i det. For slik kan jeg ikke ha det. Anonymous poster hash: 6a7dc...149
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2014 #3 Skrevet 30. juli 2014 Kjenner meg igjen i det du skriver, og jeg har angst. Går nå på medisiner, men er fortsatt litt engstelig. Men bedre enn før, er ikke så fysisk plaget mer. Gått til psykolog i noen uker nå, uten at det hjelper. Så fått ny psykolog i september som er litt mer inne i det som har med angst og gjøre :-) Lykke til, ikke greit å ha det sånn, det vet jeg alt om! Anonymous poster hash: f720a...621
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2014 #4 Skrevet 30. juli 2014 Nei det kan jeg tenke meg, nå føler jeg meg ikke engstelig selv da, har det utrolig godt og er veldig lykkelig. Men underbevist kan det jo hende det er noe som murrer uten at jeg er klar over det. Hva slags medisiner får du? Kanskje det blir neste steg. Anonymous poster hash: 6a7dc...149
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2014 #5 Skrevet 30. juli 2014 Har du fått sjekket deg hos en kiropraktor? Vil også anbefale deg å finne en dyktig akupunktør. Mange av symptomene du forteller om kan henge sammen i kinesisk medisin. Så kan være verdt et forsøk. Håper du finner ut av dette. Anonymous poster hash: 51738...318
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2014 #6 Skrevet 30. juli 2014 Ja har vært til kiropraktor. Men går mest til fysio pga blodfortynnende medisiner kan jeg ikke få behandlig som består av å knekke opp skjelette. Men har ingen låsninger. Er kun litt stiv i nakken. Og har noen få muskelknuter. Driver på med yoga så satser på at det vil bedre seg. Som sagt jeg har fått sjekket ut det meste. Det eneste som er funnet er en innsnerving på kransåren, men siden oksygenopptaket i hjertet er bra ser de ikke på den årsaken som en forklaring på mine plager. HI Anonymous poster hash: 6a7dc...149
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2014 #7 Skrevet 30. juli 2014 Jeg har også mye angst. Jeg er i bunn og grunn redd for å dø. Jeg har ingen hjertefeil, men har hatt mye trøbbel med uregelemmsig hjerterytme. Dette har nok trigget angsten. Hadde jeg hatt en hjertefeil som deg, så hadde jeg nok vært enda mer livredd. Så jeg forstår deg. Man går hele tiden og kjenner på symmptomer og leter etter noe galt. Jeg har til en viss grad lært meg å akspetere at jeg er "frisk" og at jeg kjenner for godt etter. Når jeg får anfall med uregelmessig hjerteslag, klarer jeg å roe ned. Dette har tatt meg år og dag. Jeg er mye dårlig grunnet en annen kronsik sykdom. Og jeg tror innimelllom at jeg er døden nær. Dagene jeg har det bra, så forstår jeg at jeg ikke er det. Men hjernen vår er utrolig god å å spille oss puss. Man kan definitivt tenke seg sykere. Spørs om ikke du gjør det og? :-) Klem Anonymous poster hash: d826b...1ec
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå