Gå til innhold

Mannen har fisket torsk idag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og jeg kan ikke tilberede fisk, men vil gjerne lære det. Kunne tenkt meg lettsaltet torsk med bacon og hvit saus osv. Må jeg legge den i salt vann over natten da? 

Trenger steg for steg! Mannen kan sikkert dette, men han er ikke kommet hjem enda. 

Anonymous poster hash: 60918...f0b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Youtube er tingen.

Filiterer fisken. Legger begge sidene i lettsaltet vann natten over :)

Anonymous poster hash: 39d7a...d2c

Skrevet

Sjekk fisken for mark først. Min morfar alltid at man helst skulle fiske torsk fra september til april.

Skrevet

Oida. Har sett mark i torsk før, det er vel enkelt å legge merke til eller?

HI

Skrevet

Jeg har aldri sett det selv, men jeg har tiltro til hva min morfar sa. Han var en dyktig fisker :)

Skrevet

Det var heldigvis ikke mark i fisken. Har filetert den. 

HI

Skrevet

Man skal ikke spise torsk i måneder uten r :) men det er fordi torsken akkurat har gytt og er ikke så god på smak som på vinteren.

Hvor er den fisket da? Jeg er meget skeptisk til fisk som er fisket fra kaier og plasser med mye båttrafikk eller utslepp av kloakk. De er som regel smekkfull av parasitter. Angående tilberedning så er det bare å Google :)

Skrevet

Den er fisket fra båt på havet. Ikke mye båttrafikk eller kloakk. Huff, må si jeg blir skeptisk :P 

HI

Skrevet

Går så bra :-) søk på google når det gjelder salting og oppskrifter.

Skrevet

Jeg ville lagt den i kjøleskapet, og imorgen ville jeg latt den trekke med litt salt i vannet.

Du har nok fått en fin fisk, ikke noe å tenke på :-) vi spiser masse torsk om sommeren, da er vi jo ved sjøen og kan fiske :-) spiser forøvrig det vi får, fersk fisk er nydelig :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...