Anonym bruker Skrevet 27. juli 2014 #1 Skrevet 27. juli 2014 Jenta mi har atopisk eksem. I fjor vinter brukte hun ikke noe særlig ull, mest fordi det var ganske mildt jevnt over hele vinteren egentlig.. hun brukte fleece og lag på lag + tykk vinterdress.. men det er jo ikke sikkert det blir like mildt i år.. hva kan jeg bruke som innerste lag som fungerer som ull? Mener jeg har hørt noe om bambus? Noen som har erfaring med det? Hva gjør dere andre som har barn som reagerer på ull? Evnt hvor kjøper dere? Takker for tips!:-) Anonymous poster hash: 81250...9c3
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2014 #2 Skrevet 27. juli 2014 Bambus fra Lilleba eller Hust&Claire (mye tynnere enn førstnevnte)! Ellers vil jeg anbefale ull/silke fra Nøstebarn - men det kan hende at det blir litt for "hardt". Anonymous poster hash: 7ff01...8fb
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2014 #3 Skrevet 27. juli 2014 Flecce, vanlig tøy og super undertøy. Her er det kaldt, men noe annet trengs ikke innafor. Vi har tre barn og ingen av oss tåler ull. Anonymous poster hash: 9694a...003
Appelsinpiken Skrevet 27. juli 2014 #4 Skrevet 27. juli 2014 Kjøper bambussett fra vossatasser, og trøyer og bodyer fra hust'n Clarie
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2014 #5 Skrevet 27. juli 2014 Spanderer på skikkelig yttertøy som er 100% vind og vanntett, da er det sjelden de fryser selv om de ikke har ull, de er tross alt i aktivitet hele tiden når de er ute. Da holder det med bomull innerst og fleece som mellomlag. Men vi bruker superundertøy på de kaldeste dagene eller når vi vet vi skal være ute hele dagen, teknisk undertøy fungerer veldig bra. Må vel legges til at vi bor lengst sør i landet, så det er sjelden veldig kaldt her... Anonymous poster hash: e2650...c02
Elsker livet Skrevet 27. juli 2014 #6 Skrevet 27. juli 2014 Kjøper bambussett fra vossatasser, og trøyer og bodyer fra hust'n Clarie Det kjøpte jeg for to år siden, men har ikke funnet det i år. Hvor får jeg tak i det nå? Viker som de har sluttet å produsere det. De har forresten bambusundertøy på miinto til større barn, og til alle fra 1 år på stormberg.
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2014 #7 Skrevet 27. juli 2014 TIljamid lagar superundertøy som har høgare prosent bambus enn f.eks svinedyre lilleba. Dei er generellt "dyre", men eg trur dei har pressa risen på undertyet og det er jo sympatisk. Vossatassar sin bambus virkar og bra:) Ellers vil eg tipse om den finske nettbutikken myllymuksut som sel stoff og ferdigsydde produkt i mellom anna bambus. Anonymous poster hash: 4c396...c56
*Smiley* Skrevet 27. juli 2014 #8 Skrevet 27. juli 2014 Reagerer de også på ull/bomull blanding som Joha og claire har? Har nemlig samme problem til vinteren her og.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå