Gå til innhold

Spørsmål fra en dødsfornærmet bror:

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor er det bare meg du hysjer på?? Ehh.. fordi du er den eneste som vekker ungene, forøvrig unger som kan sove gjennom nesten hva det skulle være. Musikken er på og stemningen og stemmene er høy på alle, men det er bare en her som kan vekke folk i nabobyen med stemmen sin.

Spørsmålet jeg vil ha svar på er om særdeles høylytte personer lever i fullstendig uvitenhet om lydforurensingen de lager. Og om det er noen som har tips om hvordan man får skrudd ned volumet på slike. Akkurat nå er alternativet å utelate han fra hyggelige sommerkvelder på terassen, og det hadde vært fint med andre løsninger. Irriterende som han er, han er fortsatt broren min..

Anonymous poster hash: 762ab...daa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trodde du først snakket om et barn...

Sært å utelate en pga dette, kan vel være kombinasjonen som gjør at barnetvvåkner?

Tror du er irritert på mer enn stemmen til broren din...

Anonymous poster hash: af8b2...09c

Skrevet

Noen er bare mer høylytte enn andre. Kjenner et par stk selv, men det holder å si til dem at nå snakker de veldig høyt, så demper de seg litt. Kan broren din ha problemer med hørsel?

Anonymous poster hash: b001b...118
Skrevet

Kan høre dårlig?

Mannen min er sånn. Han hører dårlig. Drar til legen årlig for å spyle ørene sine selv om det ikke hjelper så mye.

Anonymous poster hash: 06b17...11d

Skrevet

Hadde en venninne som snakket og lo så høyt og singrende at det kunne skjære gjennom marg og bein. Når hun lo hjemme i sitt eget hus, på andre siden av veien med stor parkeringsplass imellom, hørte jeg henne helt inn hit. Tror ikke hun skjønte hvor høylytt hun var.

Anonymous poster hash: 5610f...ac4
Skrevet

Hører han dårlig? De fleste som snakker høyt sliter med hørsel på ett eller annet vis.

Har du snakket rolig med han om dette utenom situasjon?

Skrevet

Mannen min er også særdeles høylytt, han tror han prater når han egentlig roper. Men det går heldigvis fint å hysje på han, jeg sier bare "ikke rop sånn da", så skjønner han det faktisk.

Det hjelper kanskje at han har måttet være med på å slite med konsekvensene av at ungene har våknet, og dermed skjønner hvor viktig det er å forhindre det. Kanskje du skulle prøve å sende broren din inn til ungene neste gang?

Anonymous poster hash: e1bb5...d9f
Skrevet

Han har rett og slett en stemme som bærer, type bass i et mannskor. Lurer på om det rett og slett er frekvensen som slår gjennom alt mulig. I tillegg til at volumet er drithøyt. Han demper seg i ca 3 minutt ved tilsnakk, så er det tilbake til full spiker.

HI

Skrevet

Og nei, har ikke problemer med søskenforholdet når han ikke vekker ungene. Det skjer om han bare er innom for noe en trist og stille kveld også.

Skrevet

Jeg kan bli høylydt, mest av alt tror jeg at det kommer av at det måtte til for å bli hørt i familien som barn. Jeg var det sorte fåret i familien og fikk svært lite positive tilbakemeldinger.  Derfor er jeg veldig sår på å få tilbakemeldinger direkte på det, jeg assosierer det med all kritikken jeg fikk som barn og opplever at den som sier det syns jeg er slitsom. Ellers er jeg en oppegående dame med normal sosial intelligens... Jeg sitter med andre ord pris på når folk sier "nå må vi dempe oss" i stedet for "nå snakker du for høyt igjen". 

Anonymous poster hash: a9ff5...ae5
Skrevet

Jeg kan bli høylydt, mest av alt tror jeg at det kommer av at det måtte til for å bli hørt i familien som barn. Jeg var det sorte fåret i familien og fikk svært lite positive tilbakemeldinger. Derfor er jeg veldig sår på å få tilbakemeldinger direkte på det, jeg assosierer det med all kritikken jeg fikk som barn og opplever at den som sier det syns jeg er slitsom. Ellers er jeg en oppegående dame med normal sosial intelligens... Jeg sitter med andre ord pris på når folk sier "nå må vi dempe oss" i stedet for "nå snakker du for høyt igjen".

Anonymous poster hash: a9ff5...ae5

Du kan være inne på noe, da vi var barn var det gjerne slik at vi lekte under f eks dagsrevyen og hver gang han åpnet munnen kom det et "hysj", mens vi andre ikke forstyrret nyhetene. Det endte ofte med suring, ikke ulikt nå.

Men han tar ikke til seg generelle beskjeder, det er som om de må gjelde andre enn han :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...